Η VW μετέτρεψε την plug-in-υβριδική έκδοση του νέου Golf σε μια σπορτίφ εκδοχή. Το νέο Golf GTE έρχεται με 245 PS.
Το αρτικόλεξο GTE ακούγεται περισσότερο όπως το GTI. Και έτσι θα έπρεπε άλλωστε, αφού και τα δύο μοντέλα έχουν 245 PS κάτω από το μπροστινό καπό τους. Σε αντίθεση, λοιπόν, με το GTI και τον TSI κινητήρα των 2,0 λίτρων, το GTE είναι υβριδικό. Το σύνολο των μονάδων του περιλαμβάνει το γνωστό TSI των 1,4 λίτρων με 150 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW (110 PS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου με 13,0 kWh (στον προκάτοχο ήταν 8,7 kWh) και ένα κιβώτιο DSG, 6 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συνόλου είναι 245 PS.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί είτε με ανάκτηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την οδήγηση είτε με καλώδιο. Η τελευταία φόρτιση διαρκεί 5 ώρες σε οικιακή πρίζα (230 Volt και 2,3 kW στη Γερμανία), ενώ σε wall box ή σε φορτιστή (360 Volt, 3,6 kW) 3 ώρες και 40 λεπτά. Δεν υπάρχει, όμως, λειτουργία γρήγορης φόρτισης.
Οδηγώντας
Τα 245 PS είναι ήδη μια πολλά υποσχόμενη δήλωση από πλευράς VW. Και στον πρώτο μικρό γύρο δοκιμαστικής οδήγησης γύρω από το Wolfsburg, το GTE τήρησε ό,τι υπόσχεται. Αρχικά, ξεκινά με τον ηλεκτρικό κινητήρα του, τραβάει άμεσα, ήσυχα και γρήγορα, το πολύ ως και τα 130 km/h, με την VW να ανακοινώνει 62 km ως ηλεκτρική αυτονομία (στον προκάτοχο ήταν 47 km), κάτι που θα μετρήσουμε με ακρίβεια σε επόμενη δοκιμή μας.
Όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αρχίσει να συμμετέχει στο… παιχνίδι, η αλληλεπίδρασή του με τον ηλεκτροκινητήρα γίνεται ομαλά. Ο τελευταίος με την απρόσκοπτη ανάπτυξη ισχύος και ο ολοζώντανος TSI συνεργάζονται αποτελεσματικά μεταξύ τους και παρέχουν δυναμική ώθηση στο Golf GTE. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG αντιδρά με ζωντάνια. Η VW υπόσχεται 6,7 δευτερόλεπτα από στάση έως τα 100 km/h και τελική ταχύτητα 225 km/h. Καθόλου άσχημα για ένα υβριδικό μοντέλο κιόλας, έτσι δεν είναι;
Το GTE των 1,6 τόνων είναι ευχάριστα βολικό, έχει εξαιρετική ανάρτηση, ενώ το πολύ καλής αίσθηση τιμόνι παρέχει ωραία πληροφόρηση. Όλα, δηλαδή, είναι πολύ ισορροπημένα, κάτι που μπορούν να κάνουν στο Wolfsburg. Ανάγκη βελτίωσης υπάρχει αλλού στο νέο Golf 8 και μάλιστα επειγόντως. Τα όργανα στην οθόνη των 10 ιντσών του Digital Cockpit Pro (standard) είναι πολύ μικρά, ενώ στα menu του infotainment στην οθόνη αφής των 10 ιντσών είναι εύκολο να χαθεί κανείς. Για παράδειγμα, αν θέλετε να διαμορφώσετε το υβριδικό σύστημα.
Η τιμή του GTE ξεκινά στη Γερμανία από τα 41.667 ευρώ κι αν αφαιρέστε το τρέχον περιβαλλοντικό bonus των 7.830 ευρώ, απομένουν 33.837 ευρώ. Παρεμπιπτόντως, το GTI είναι διαθέσιμο στην… πατρίδα του από 37.607 ευρώ.
Συμπέρασμα
Είναι σαφές ότι αυτήν την περίοδο προωθούνται τα plug-in-υβριδικά μοντέλα. Έτσι, ήταν φυσικό η VW να επεκτείνει την γκάμα των εκδόσεων του Golf. Το GTE, με τις πολύ καλές επιδόσεις του, είναι ως συνολικό πακέτο μία από τις πιο ενδιαφέρουσες υβριδικές προτάσεις.