Το νέο μοντέλο είναι πιο μοντέρνο σε εμφάνιση και παρουσιάζεται πολύ ποιοτικό σαν κατασκευή.
Οδηγούμε πρώτοι στην Ευρώπη: Νέο Dacia Duster
Διαβάστηκε από 12967 αναγνώστες - 8/12/2017
Η Dacia κάνει επανεκκίνηση στο Duster! H δεύτερη γενιά του οικονομικού μικρού SUV διατηρεί την γοητεία της αλλά και κερδίζει νέες αρετές.
Η φωτεινή ακτίνα της ελπίδας
H Dacia…τρέχει! Η εταιρία που πλέον ανήκει στην Renault σημείωσε μια εντυπωσιακή ανάπτυξη 27% στην γερμανική αγορά, για φέτος. Ειδικά το Duster, πουλάει ακόμα πολύ καλά. Είναι πίσω από το Sandero στους πίνακες των στατιστικών. Συνολικά, η Dacia έχει κατασκευάσει πάνω από 2 εκατομμύρια κομμάτια του από το 2010. Αυτό όμως πλέον είναι ιστορία.
Το Duster δεν είναι πια «απλό και κατανοητό» όπως πριν
Βασιζόμενο στην ίδια πλατφόρμα με πριν, οι διαστάσεις παραμένουν ουσιαστικά απαράλλαχτες, το ίδιο και οι κινητήρες. Τους γνωρίζουμε άλλωστε και από τα μοντέλα της Renault. Αλλά η σχεδίαση είναι νέα. Το Duster δεν είναι πια «απλό και κατανοητό» όπως πριν, αλλά μοιάζει πιο… χαρούμενο. Σύμφωνα με τον Laurens van der Acker, επικεφαλής σχεδιασμού της Dacia, οι αλλαγές είναι αρκετά εκτεταμένες καθώς «δεν υπάρχει κομμάτι του αμαξώματος, το οποίο να μην είναι κανούργιο».
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, έχουν αυξηθεί τα μετατρόχια εμπρός και πίσω, ενώ πιο ψηλά έχει «έρθει» το καπό και η πλαϊνή γραμμή ορατότητας. Παράλληλα, το Duster φορά και κάποια «κοσμήματα»: μια εντυπωσιακή κυψελωτή μάσκα, φώτα ημέρας LED, τροχούς μέχρι και 17 ιντσών και τετράφωνα φώτα πίσω, παρόμοια με αυτά του Jeep Renegade, τα οποία έχουν ωθηθεί όσο πιο «άκρη» γίνεται. Οι μπάρες της οροφής που είναι φτιαγμένες από αλουμίνιο είναι επίσης ένα νέο στοιχείο και συμβάλλει σημαντικά στην δημιουργία μιας «οικογενειακής εμφάνισης» σύμφωνα με τον van der Acker.
Νέο ταμπλό και σύστημα συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay
To ταμπλό είναι νέο, αποτελείται από διαφορετικά υλικά και φέρει και αλλαγές στην εμφάνισή του. Οι αεραγωγοί έχουν αλλάξει θέση και το τιμόνι είναι ολοκαίνουργιο. Η οθόνη του συστήματος πλοήγησης είναι πλέον πιο ψηλά κατά 74 χιλιοστά, φέρνοντάς την σε καλύτερο σημείο για την όραση του οδηγού, με το infotainment σύστημα να προσφέρει, σύμφωνα με την εταιρεία, δυνατότητα συγχρονισμού με Android Auto και Apple CarPlay. Τα όργανα είναι μεγάλα και ξεκάθαρα, τα κουμπιά και τα χειριστήρια είναι πολύ πιο ελκυστικά από πριν. Ξεκάθαρα καλύτερα είναι τα καθίσματα. Μέχρι τώρα, δεν ήταν και τόσο καλά, αλλά τα καινούργια είναι μεγαλύτερα, με καλύτερο σχήμα και πιο σκληρό γέμισμα. Ειδικά για αυτό του οδηγού, πλέον προσφέρεται δυνατότητα ρύθμισης του ύψους του σε ένα εύρος 60 χιλιοστών, σε σχέση με τα 40 χιλιοστά ρυθμισιμότητας στην προηγούμενη γενιά.
Χώροι: Ανεση και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα
Σε θέμα χώρων, υπάρχουν και είναι μπόλικοι για τους μπροστά, κάτι που ενισχύεται από την μετακίνηση του παρμπρίζ κατά 100 χιλιοστά προς τα εμπρός που ανοίγει περισσότερο «αέρα» στην καμπίνα. Το χειρόφρενο έχει μετακινηθεί με σκοπό να ελευθερώσει ακόμα περισσότερα χιλιοστά στην εμπρός κονσόλα, η οποία περιλαμβάνει και νέους χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Όμως, τα πράγματα γίνονται λίγο πιο στενά πίσω και ειδικά για τους αναβάτες με μεγαλύτερα πόδια από τον μέσο όρο, η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, μιλάμε για έναν όγκο από 455 μέχρι 1478 λίτρα, που στην πραγματικότητα είναι λίγο μικρότερος από πριν, όπου το μοντέλο προσέφερε από 475 μέχρι 1636 λίτρα –στις εμπροσθοκίνητες εκδόσεις.
Καταπληκτική ηχομόνωση για ήσυχες βόλτες
Η καλύτερη σε πωλήσεις έκδοση, τουλάχιστον για την Γερμανική αγορά, πιθανόν να είναι και πάλι αυτή με τον κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με 125 ίππους. Σκεφτείτε ότι μέχρι τώρα, η συγκεκριμένη έκδοση απολαμβάνει το 45% των πωλήσεων του Duster. Και καθόλου τυχαία, όπως διαπιστώνουμε και από αυτή την δοκιμή της εμπροσθοκίνητης έκδοσης. Ο μοντέρνος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με turbo λειτουργεί με μια ευχάριστη απουσία θορύβου και πολύ πολιτισμένα, κάνει 100% την δουλειά του και επιταχύνει επαρκώς το Duster. Μιας και κάναμε λόγο για θόρυβο, συνολικά η βόλτα στο εσωτερικό του Duster είναι πιο ήσυχη σε σημαντικό βαθμό. Η Dacia πρόσθεσε περισσότερο ηχομονωτικό υλικό, για παράδειγμα με την μορφή παχύτερων φύλλων. Πρόκειται για μια διαφορά που μπορείς να –μην- την ακούσεις! Μην ξεχνάμε ότι το ζήτημα του αυξημένου θορύβου ήταν ένα από τα σημεία στα οποία το Duster έχει δεχθεί την μεγαλύτερη κριτική μέχρι τώρα. Νέο είναι επίσης το ηλεκτρικά πλέον υποβοηθούμενο τιμόνι, που αντικαθιστά το υδραυλικό σύστημα με την αρκετά σπογγώδη αίσθηση. Και αυτό σαφώς είναι πρόοδος καθώς το σύστημα διεύθυνσης είναι πλέον πιο άμεσο, δίνει καλύτερη αίσθηση. Αυτό κάνει το Duster περισσότερο ευέλικτο από πριν, αλλά σε καμία περίπτωση και «κυνηγό» σε στροφιλίκια. Το όχημα προτιμά την ήπια μετακίνηση με επίκεντρο την άνεση.
Αφάνταστα οικονομικό για αυτά που προσφέρει
Ενδεικτικά και όσον αφορά την αγορά της Γερμανίας, οι τιμές για το νέο Duster θα ξεκινούν λίγο ακριβότερα σε σχέση με τον προκάτοχο τού, και αυτά για την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 114 ίππων και εμπρός κίνηση. Αν και λίγο ακριβότερο από την προηγούμενη γενιά του ,το μοντέλο και πάλι είναι αφάνταστα οικονομικό, ειδικά σε σχέση με όσα προσφέρει. Η έκδοση που οδηγούμε εδώ είναι, όπως είπαμε και παραπάνω, αυτή των 125 ίππων με κινητήρα βενζίνης, ενώ στις δύο αυτές περιπτώσεις η τετρακίνηση προσφέρεται ως εξτρά. Η πιο ακριβή έκδοση του Duster είναι αυτή με τον diesel κινητήρα των 110 ίππων και την στάνταρ τετρακίνηση. Νέες προσθήκες στην λίστα των εξτρά θα είναι οι νέες κάμερες πολλαπλών σημείων θέασης και τυφλών σημείων, αλλά και ο αυτόματος κλιματισμός, ενώ το Duster θα αποκτήσει και σύστημα εκκίνησης με έξυπνο κλειδί, το οποίο θα δανειστεί από την Renault. Στον τομέα της ασφάλειας, θα γίνει διαθέσιμο στον επιπλέον εξοπλισμό ένα σύστημα «Safety Pack» το οποίο θα περιλαμβάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της παθητικής ασφάλειας όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Με αυτή την αλλαγή η Dacia φιλοδοξεί να προσθέσει έως και ένα αστέρι ακόμα, στις αξιολογήσεις του Euro NCAP.
Η λέξη Duster, στα γερμανικά, σημαίνει κάτι που έχει να κάνει με το σκοτάδι. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, η ονομασία του μοντέλου δεν έχει σχέση με το αποτέλεσμα της δοκιμής. Το νέο Duster είναι μια πεντακάθαρη δέσμη φωτός.
Τι μας άρεσε: Η «ειλικρινής» και ήπια ταυτότητα του Duster, που δεν προσποιείται ότι είναι κάτι άλλο.
Τι δεν μας άρεσε: Για ποιο λόγο μίκρυνε ο χώρος αποσκευών;
Τι μας εξέπληξε: Το πόσο όμορφο φαίνεται το Duster τώρα! Συνιστούμε την επιλογή του Taklamakan Orange και φυσικά τις 17άρες ζάντες.
Συμπέρασμα: Η Dacia σαφώς δεν εφηύρε το Duster από την αρχή. Όμως, το αναβάθμισε και εξάλειψε αρκετά από τα αδύνατα σημεία του. Το νέο μοντέλο είναι πιο μοντέρνο σε εμφάνιση και παρουσιάζεται πολύ ποιοτικό σαν κατασκευή. Και φυσικά, παραμένει ακατανίκητα φθηνό!