Η BMW επιτίθεται στο Tesla Model 3 με το ηλεκτρικό sedan i4. Ήμασταν παρόντες στις δοκιμές του ηλεκτροκίνητου μοντέλου και, μάλιστα, πήραμε θέση στο δεξί κάθισμα!
Αντιπροσωπείες αυτοκινήτων έχουν κλείσει, τα εργοστάσια μπορούν να λειτουργούν μόνο στη μισή ταχύτητα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Στα τμήματα εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, ωστόσο, η εργασία συνεχίζεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Στην BMW, λοιπόν, μόλις πέρασαν στην κρίσιμη φάση των δοκιμών του i4: Η «ηλεκτρική Σειρά 3» είναι εξαιρετικά σημαντική για τους Βαυαρούς, αφού βλέπουν το Model 3 της Tesla να διακρίνεται σε αυτή την κατηγορία και έχουν στόχο να θέσουν τα δικά τους -υψηλά- δεδομένα –και στη μεσαία κατηγορία.
Πολλές λεπτομέρειες για το i4 δεν είναι γνωστές ακόμη. Ωστόσο, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Στη βασική έκδοσή του με τα 272 PS κινητήριος άξονας θα είναι μόνο ο πίσω, με την τετρακίνητη να αναμένεται να φτάσει ακόμα και τα περίπου 480 PS.
Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ηλεκτροκίνητο έχει στενή σχέση με τη Σειρά 4 Gran Coupé έχει γίνει σαφές με το ασπρόμαυρο καμουφλάζ του μοντέλου δοκιμών. «Αποφασίσαμε πριν από τέσσερα χρόνια να εξελίξουμε την επερχόμενη Σειρά 4 Gran Coupé αρχικά ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στη συνέχεια να κατασκευάσουμε επίσης ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης», εξηγεί ο διευθυντής του project, David Ferrufino.
Μια αποστολή, που κάθε άλλο παρά εύκολη είναι και την οποία, όμως, η BMW είναι στην ευχάριστη θέση να αναλάβει. Επειδή, σε τελική ανάλυση, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δε θέλει να αφήσει περαιτέρω την Tesla να… χορεύει στη μύτη της. Και, σίγουρα, αυτό δεν ισχύει μόνο για μια κατηγορία, την οποία οι Βαυαροί κάποτε ουσιαστικά ίδρυσαν με την παλιά Σειρά 02 και την πρώτη γενιά της Σειράς 3 (E21).
Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη εντατικές δοκιμές, αφού ο στόλος εξέλιξης έχει βρεθεί ήδη καθ οδόν στη Γερμανία, τη νότια Γαλλία, τις ΗΠΑ και τη Λαπωνία, συλλέγοντας εμπειρίες σε κάθε χιλιόμετρο. Ο στόχος του Ferrufino είναι ο εξής: «Πρέπει να κατασκευάσουμε αυτοκίνητα, που εμπνέουν και απλώς παρέχουν διασκέδαση στον οδηγό τους, όπως μόνο ένα μοντέλο της BMW μπορεί».
Συναντήσαμε, λοιπόν, τον υπεύθυνο του project και τον ειδικό συνάδερφό του για την ανάρτηση και το πλαίσιο ένα… άβολο πρωινό σε μία πίστα δοκιμών κοντά στο Μόναχο, ώστε να ρίξουμε μια προσεκτική ματιά στα δοκιμαστικά οχήματα. Το δεξί πεντάλ στο… πάτωμα, φρένα και, μετά, πάλι επιτάχυνση - ξανά και ξανά. Η συνέχεια δινόταν, στη -γεμάτη στροφές- διαδρομή ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς και της διαχείρισης απότομων αλλαγών πορείας, που απαιτεί το παν από τον οδηγό, τα ελαστικά και τα ίδια τα πρωτότυπα. «Οι συνάδερφοί μου, υπεύθυνοι εξέλιξης του πλαισίου και της ανάρτησης, μπορούν να κάνουν όλα αυτά κάπως καλύτερα και ταχύτερα σε σχέση με μένα», μας λέει χαμογελώντας ο Ferrufino πίσω από το τιμόνι. Είναι δύσκολο να τον πιστέψουμε, γιατί στη γρήγορη ακολουθία στροφών, η BMW i4 μπορεί να φτάσει ακόμα και σε ταχύτητα 170 km/h, προτού φρενάρει, για να εισέλθει στην καμπή. Το πλαίσιο, η ανάρτηση, τα φρένα και το τιμόνι παραμένουν στωικά ήρεμα, ενώ το πίσω μέρος αρχικά ολισθαίνει ελαφρώς, για να… συμμορφωθεί μετέπειτα ξανά.
Τα μέλη της ομάδας εξέλιξης είναι ικανοποιημένα και πεπεισμένα πως το Model 3 θα πρέπει να φοβηθεί ή και να αγχωθεί από τις δυναμικές οδήγησης του υπό εξέλιξη ακόμη i4. Αν οι πελάτες βλέπουν τα πράγματα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, μένει να το δούμε από την άνοιξη του 2022 και μετά.
Συμπέρασμα
Η BMW αντιπροσωπεύει άξια εδώ και δεκαετίες το σπορτίφ κλάδο της μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων. Με τη Σειρά 3, οι Βαυαροί μπόρεσαν να υπερασπιστούν αυτήν τη φήμη ξανά και ξανά, αλλά στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων το Tesla Model 3 έχει εμφανιστεί ήδη σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αυτό είναι κάτι, που η BMW επιθυμεί να αλλάξει, γι αυτό και οι μηχανικοί της εργάζονται επιμελώς, ώστε να διασφαλίσουν ότι το i4 θα είναι ένα πολύ μεγάλο πλήγμα για τους Αμερικανούς. Πάντως, οι πρώτοι γύροι μας στο κάθισμα του συνοδηγού είναι, σε κάθε περίπτωση, ήδη πολλά υποσχόμενοι.