Οδηγούμε πρώτοι το νέο Hyundai i30 facelift, με οπτικό φινίρισμα, ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt και το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT. Θαυμάστε το!
Έπειτα από τρία χρόνια κατασκευής, το μικρομεσαίο μοντέλο χρειαζόταν την απαιτούμενη ανανέωση, ώστε να είναι ανταγωνιστικό στην απαιτητική μικρομεσαία κατηγορία. Αυτές οι εξελίξεις, αν μη τι άλλο υπογραμμίζουν την πρόοδο, που έχει σημειώσει σε όλους τους τομείς η Hyundai. Και σίγουρα, δε χρειάζεται να κάνουμε καν αναφορά σε παλιότερα μοντέλα των Κορεατών, τα οποία ήταν απλώς και μόνο προσιτά...
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, οι Κορεάτες βασίζονται σε κάποια χαρακτηριστικά συστατικά: στην έκδοση N-Line, που οδηγήσαμε και η οποία παραπέμπει, τουλάχιστον οπτικά, στην κορυφαία έκδοση i30N, ένας μεγάλος αεροδυναμικός διαχύτης στο πίσω μέρος και μια νέα μπροστινή ποδιά με ευρύτερες εισαγωγές αέρα αποτελούν τις πιο εμφανείς αλλαγές. Το... show συνοδεύεται από επανασχεδιασμένα φώτα LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας μπροστά. Επίσης, ανάλογα με τον εξοπλισμό, το νέο Hyundai i30 διαθέτει πλέον στο εσωτερικό του μια μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών και μια πλήρως ψηφιακή κεντρική οθόνη στον πίνακα οργάνων (ταχύμετρο κτλ.).
Με νέο κινητήρα και νέο κιβώτιο ταχυτήτων
Η πιο σημαντική καινοτομία εντοπίζεται στο χώρο του κινητήρα. Εκτός από τα δύο βασικά μηχανικά σύνολα 1.5 DPI με 110 PS και 1.6 CRDi με 115 PS, κάθε μοντέλο διαθέτει τώρα ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, το οποίο εξοικονομεί καύσιμα, όπως ένα μικρό υβριδικό όχημα. Η γεννήτρια εκκίνησης, που συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα, παρέχει έως και 12 kW (περίπου 16 PS) επιπλέον στους τροχούς κατά την επιτάχυνση. Παλιότερα, η απαιτούμενη ενέργεια για αυτό αποκτιόταν, κατά το «ρολάρισμα» με «νεκρά» π.χ. προς το κόκκινο φανάρι, κατά το φρενάρισμα ή κατά την κίνηση σε κατωφέρεια και συλλεγόταν σε μια μπαταρία 0,44 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Αυτό το σύστημα λειτουργεί καλά, αλλά δεν είναι κάτι καινούργιο.
Η κατάσταση είναι διαφορετική με το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT, το οποίο στο άμεσο μέλλον θα εγκαθίσταται standard σε όλες τις εκδόσεις με σύστημα 48 Volt. Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης λειτουργεί στο ανανεωμένο i30. Επιτρέπει στο σύστημα stop&start να απενεργοποιεί τον κινητήρα ακόμα κι αν έχει επιλεγεί μια σχέση του κιβωτίου. Κατά την πρώτη οδηγική επαφή μας λειτούργησε αρκετά καλά. Για να κυλήσει χαλαρά το i30, απλώς πάρτε το πόδι σας από το δεξί πεντάλ - και το κιβώτιο θα αποσυμπλέξει τη σχέση, ο κινητήρας θα σβήσει και, στη συνέχεια, θα... χαλαρώσετε. Η Hyundai ανακοίνωσε ότι αυτά τα μέτρα εξοικονομούν καύσιμα σε ποσοστό 7%. Όποιος προτιμά απλώς να αλλάζουν οι ταχύτητες, δεν έχει παρά να επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Πάνω από το βασικό κινητήρα των 1,5 λίτρων, οι λάτρεις της βενζίνης μπορούν να επιλέξουν μεταξύ του τρικύλινδρου 1.0 T-GDI με 120 PS και του 1.5 T-GDI με 159 PS, με το δεύτερο να είναι διαθέσιμος από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Ταιριάζει μια χαρά στο i30, λειτουργεί ήσυχα, είναι ελαστικός και έχει πολιτισμένη συμπεριφορά. Χάρη στο... ντοπάρισμα από την μπαταρία, αποδίδει με άνεση την ισχύ του. Όσοι προτιμούν το diesel, μπορούν να επιλέξουν με τον κινητήρα 1.6 CRDi μεταξύ 115 και 136 PS. Η αναθεωρημένη ανάρτηση και το πιο ακριβές σύστημα διεύθυνσης συμπληρώνουν την εικόνα. Η τιμολογιακή πολιτική της Hyundai είναι πιο προσιτή σε σχέση με τα δεδομένα του ναυτιλιακού τομέα. Ανάλογα, λοιπόν, με την έκδοση, εξοικονομείτε (στη Γερμανία) έως και 4.000 ευρώ για το Golf από την Κορέα. Αυτός κι αν είναι λόγος για ένα χαλαρό ταξίδι...
Συμπέρασμα
Μας αρέσει να κινούμαστε με έναν τύπο σαν το i30, που είναι αξιόπιστος, χωρίς πραγματικές αδυναμίες, και αναπτύσσει ένα ευχάριστο ρυθμό. Και σε περίπτωση που συμβεί κάτι, υπάρχει η πλήρης πενταετής εγγύηση της κορεατικής εταιρείας.