Οδηγούμε τη νέα Lancia Ypsilon: Ηλεκτρίζει!
Ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση εμπνευσμένη από θρύλους του παρελθόντος
Έρχεται και η σπορ έκδοση Ypsilon HF, με 243 ίππους και 0-100 σε 5,8 δλ.
Ευχάριστη στον δρόμο, «κοστίζει» στις στροφές το έξτρα βάρος λόγω μπαταρίας
Η Lancia Ypsilon επιστρέφει ηλεκτρική και premium
Η Lancia επιστρέφει. Αυτό το γνωρίζουμε εδώ και λίγο καιρό. Ωστόσο τώρα οδηγούμε τη νέα Lancia Ypsilon πριν την επίσημη κυκλοφορία της στην αγορά. Θέλοντας να βεβαιωθεί ότι αυτή η αναγέννηση θα είναι επιτυχημένη, η Stellantis ορίζει εξαρχής τον προσανατολισμό των νέων αυτοκινήτων της Lancia: με μία λέξη, premium. Ξεκινώντας από φέτος, ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι η Lancia θα λανσάρει τρία καινούργια μοντέλα στην αγορά κάθε 2 χρόνια. Η Ypsilon θα λανσαριστεί αρχικά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση το δεύτερο τέταρτο του 2025.
Ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση εμπνευσμένη από θρύλους του παρελθόντος
Έπειτα από τέσσερις γενιές Ypsilon και 3.000.000 αντίτυπα παγκοσμίως μέσα σε περίπου 40 χρόνια, η πέμπτη γενιά είναι γεγονός και θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP της Stellantis. Παρόλο που θα «πατάει» λοιπόν στην ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 208 και το Opel Corsa, η τολμηρή εξωτερική σχεδίαση είναι ένα στοιχείο που την διαφοροποιεί. Η φωτεινή λωρίδα κάτω από την επιγραφή «Lancia» ξεχωρίζει στο μπροστινό μέρος, ενώ οι προβολείς βρίσκονται χαμηλότερα, στις άκρες του προφυλακτήρα. Αυτό που επίσης καταλαβαίνουμε εξαρχής είναι ότι η νέα Ypsilon έχει διογκωθεί αισθητά σε σύγκριση με την προκάτοχό της. Πλέον έχει μήκος 4,08μ. και πλάτος 1,76μ, όταν ο προκάτοχός της είχε διαστάσεις 3,84μ. και 1,68μ. αντίστοιχα. Στο πίσω μέρος, ο σχεδιασμός των στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων παραπέμπει στη θρυλική Lancia Stratos, ενώ το «χειρόγραφο» Ypsilon είναι εμπνευσμένο από τις θρυλικές Fulvia και Flaminia.
Ευχάριστη στον δρόμο, «κοστίζει» στις στροφές το έξτρα βάρος λόγω μπαταρίας
Οι Γερμανοί συνάδελφοι της Autobild έμειναν ευχαριστημένοι από την οδηγική συμπεριφορά της ηλεκτρικής Ypsilon. «Καταπίνει» τις κακοτεχνίες στον δρόμο χωρίς να κουράζει τον οδηγό, είναι άνετη και ευέλικτη, το τιμόνι είναι στιβαρό, η οδηγική εμπειρία συνολικά διασκεδαστική. Οι 158 ίπποι εξασφαλίζουν ικανοποιητική επιτάχυνση, ωστόσο σε ανηφορικές διαδρομές φαίνεται να υπολείπεται σε ισχύ, ίσως εξαιτίας του αυξημένου βάρους λόγω μπαταρίας.
Έρχεται και η σπορ έκδοση Ypsilon HF, με 243 ίππους και 0-100 σε 5,8 δλ.
Η νέα Ypsilon θα είναι διαθέσιμη αρχικά με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα. Η ισχύς του ηλεκτρομοτέρ της εισαγωγικής έκδοσης ανέρχεται στους 158 ίππους και τα 260 Nm. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η μπαταρία των 54 kWh προσφέρει αυτονομία κοντά στα 400 χλμ. Η Ypsilon θα λανσαριστεί αργότερα και σε ήπια υβριδική έκδοση, ωστόσο προς το παρόν δεν γνωρίζουμε περισσότερα σχετικά. Επίσης, έρχεται και μία σπορ έκδοση 243 ίππων, ονόματι Ypsilon HF, που θα κάνει το 0-100 σε 5,8 δλ. Η τιμή του νέου ηλεκτρικού Lancia Ypsilon δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη. Γνωρίζουμε ωστόσο ότι η πέμπτη γενιά της Ypsilon θα κατασκευάζεται στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
Σχολιάστε |