autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το VW Taigo των 20.000 ευρώ.

Εξετάζουμε το VW Taigo των 20.000 ευρώ.

Εξετάζουμε το VW Taigo των 20.000 ευρώ

Διαβάστηκε από 14701 αναγνώστες - 1/4/2025

Έχει μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό.
Δεν έχει υβριδικές εκδόσεις, καίει τον πάτο του.
Τουλάχιστον 5.000 ευρώ παραπάνω σε καύσιμα σε σχέση με ένα υβριδικό στην 5-ετία.
Υστερεί και σε ασφάλεια, θέλει 160 μ. παραπάνω για να προσπεράσει.

Έχει μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό.

Στην νέα ενότητα «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύνατα σημεία τα οποία πιθανά να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.

Το πρώτο μοντέλο της αγοράς που εξετάζουμε για το αν αξίζει τα λεφτά του είναι το μικρό SUV VW Taigo, το οποίο προσφέρεται από 19.580 ευρώ, μια τιμή που εκ πρώτης όψεως μοιάζει λογική. Προσφέρει, όμως, αρκετά ώστε να θεωρηθεί μία συμφέρουσα πρόταση στην αγορά;

Το Taigo, αν και ανανεώθηκε μέσα στο προηγούμενο έτος, φαίνεται να έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χωρίς να φέρνει ουσιαστικές αλλαγές που θα το διατηρήσουν φρέσκο και ανταγωνιστικό στην αγορά. Πέραν από την σχεδίασή του, η οποία «δείχνει τα χρόνια της», αφού παραμένει σχεδόν απαράλλακτη από το 2020, όπου και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, δεν έγιναν εξελίξεις ως προς την τεχνολογία κίνησης του μοντέλου. Το Taigo διατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς βενζινοκίνητο, την στιγμή που ο ανταγωνισμός προσφέρει πλέον ήπια υβριδικές ή πλήρως υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα του, με αποτέλεσμα να υστερεί σε οικονομία καυσίμου και επιδόσεις, κάτι που θα αναλυθεί εκτενώς στην συνέχεια του άρθρου, βάζοντας νούμερα στην εξίσωση ώστε τα πράγματα να είναι πιο ξεκάθαρα.

Δεν έχει υβριδικές εκδόσεις, καίει τον πάτο του.

Έτσι, λοιπόν, το άμεσο αποτέλεσμα του να μην υπάρχει μία ήπια υβριδική ή μία πλήρως υβριδική έκδοση στην γκάμα του VW Taigo είναι να καίει αρκετά σε κάθε του έκδοση, ιδίως μέσα στην πόλη. Εκεί αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και περισσότερο, εφόσον πρόκειται για ένα μικρό SUV πόλης. Συγκεκριμένα, λοιπόν, η εισαγωγική έκδοση με τον «μικρό» 1.000άρη κινητήρα των 95 ίππων επιτυγχάνει πραγματική κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ. σε αστικό κύκλο, ενώ στην έκδοση με τον ίδιο κινητήρα σε απόδοση 116 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ανεβαίνει στα 8,5 λτ./100 χλμ. Στην κορυφαία του έκδοση με τον 1.5 TSI των 150 ίππων, μάλιστα, η κατανάλωση στην πόλη φτάνει τα 9,2 λτ./100 χλμ. Αυτά τα νούμερα κρίνονται πολύ υψηλά με βάση τα τρέχοντα νούμερα που επιτυγχάνονται από τον ανταγωνισμό, με τα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα να «βλέπουν» κατανάλωση κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ., τα ήπια υβριδικά γύρω στα 6,2 λτ./100 χλμ. και τα πλήρως υβριδικά να «πέφτουν» και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ.

Τουλάχιστον 5.000 ευρώ παραπάνω σε καύσιμα σε σχέση με ένα υβριδικό στην 5-ετία.

Στην πράξη, ας θέσουμε ως δεδομένο πως ένα μικρό SUV σαν και το Taigo θα οδηγηθεί κατά 80% των διαδρομών σε αστικό περιβάλλον και κατά 20% εκτός αυτού. Με βάση αυτήν την συνθήκη, το Taigo μέσα σε ένα χρόνο θα κάψει 2.700 ευρώ σε καύσιμα στην περίπτωση του μικρού κινητήρα και 3.000 ευρώ με τον μεγαλύτερο 1.5 TSI, δεδομένου ότι κάποιος κάνει 20.000 χλμ./χρόνο. Αν σκεφτεί κανείς ότι με ένα υβριδικό θα ξοδέψει κανείς μόνο 1.700 ευρώ/χρόνο για τα ίδια χλμ., η εξοικονόμηση χρημάτων μέσα στην 5-ετία θα είναι μεγάλη. Συγκεκριμένα, όπως φανερώνουν τα παραπάνω, με ένα υβριδικό σε αυτό το διάστημα θα βάλει κανείς στην τσέπη από 5.000 ευρώ έως 6.500 ευρώ από τα καύσιμα σε σχέση με το βενζινοκίνητο Taigo. 

Υστερεί και σε ασφάλεια, θέλει 160 μ. παραπάνω για να προσπεράσει.

Εστιάζοντας καλύτερα στις διαφορετικές εκδόσεις του VW Taigo, ας αναλύσουμε γιατί η επιλογή της εισαγωγικής έκδοσης. Πέραν από τα υψηλά νούμερα κατανάλωσης που αναφέρθηκαν προηγουμένως, ακόμα πιο απογοητευτικές κρίνονται οι επιδόσεις του σε επιτάχυνση. Ο κινητήρας των 95 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με 5-άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο ανταγωνισμός χρησιμοποιεί κιβώτια 6 σχέσεων. Παρόλο που αυτό μπορεί να μοιάζει αμελητέο για πολλούς, η μία παραπάνω ταχύτητα στο κιβώτιο βοηθάει σημαντικά την κλιμάκωση των σχέσεων και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ιδίως όταν πρόκειται για αυτοκίνητα με μικρή ιπποδύναμη, όπως αυτό. Το VW Taigo, λοιπόν, έχοντας μικρή ιπποδύναμη και «μακριές» σχέσεις δυσκολεύεται ιδιαίτερα σε προσπέραση. Με βάση τις μετρήσεις για την έκδοση με τον συγκεκριμένο κινητήρα, χρειάζεται 16,6 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα, παραπάνω από 6 δλ. από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Με λίγα λόγια, θέλει 160 μ. περισσότερα από τον Μ.Ο. του ανταγωνισμού για να προσπεράσει και πρέπει να βυθίσεις αρκετά το γκάζι για να βρεθείς άμεσα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Αξίζει ή δεν αξίζει το VW Taigo τα χρήματά του; Εσεις τι λέτε;

Αξίζει ή δεν αξίζει τα λεφτά του το Toyota Yaris Cross Hybrid; Εσείς τι λέτε;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Nea enotitia
AUDI