Οδηγούμε την Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: Παραμένει old-school
Κινητήρας twin turbo V6 2,9 λίτρων και τελική 310 χλμ./ώρα
Στη λειτουργία «Neutral» η Giulia εξευγενίζεται
Drift-άρει στη λειτουργία «Race», φτάνει να καίει μέχρι και 30 λτ./100 χλμ.
Αξεδίψαστη Ιταλίδα με 520 ίππους και 0-100 σε 3,9 δλ.
Η BMW M3 είναι γρηγορότερη. Το ίδιο και η Mercedes AMG C 63. Ένα Audi RS 4 ίσως μοστράρει με περισσότερο κύρος στους δρόμους. Η Giulia ωστόσο είναι πιο ακραία, πιο σκληρή, πιο γνήσια. Η Giulia Quadrifoglio είναι απολίτιστη, με τη θετική έννοια. Με τον κινητήρα των 2,9 λίτρων που αποδίδει 520 ίππους κατατάσσεται στα κορυφαία σπορ σεντάν αυτοκίνητα ever.
Και ίσως είναι μία από τις τελευταίες φρουρές της παλαιάς σχολής. Διασχίζει βάναυσα τον δρόμο αγνοώντας τις συζητήσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι αξεδίψαστη με έναν πολύ άξεστο τρόπο, ακούει για μπαταρίες και αυτονομίες και αδιαφορεί επιδεικτικά. Τι θα έκαναν οι petrolheads αν τα πάντα απλά ήθελαν απαλό χειρισμό και υβρίδιζαν αθόρυβα; Ούτως ή άλλως αυτή η κατάσταση μάλλον θα είναι σύντομα πραγματικότητα.
Κινητήρας twin turbo V6 2,9 λίτρων και τελική 310 χλμ./ώρα
Μέχρι τότε έχουμε ακόμη καιρό. Προς το παρόν, εμείς οδηγήσαμε την πρόσφατα ανανεωμένη «τετράφυλλη» Giulia. Στην μπροστινή μάσκα συναντάμε τριπλούς προβολείς, ενώ η οδηγική εμπειρία αναβαθμίστηκε με την εγκατάσταση ενός πιο σύγχρονου συστήματος πολυμέσων.
Και ο κινητήρας; Mama mia, δεν πρόκειται για έναν απλό κινητήρα, αλλά για έναν V6 2,9 λίτρων, με 2 turbo της IHI που σπρώχνουν τον αέρα ο οποίος προηγουμένως έχει ψυχθεί από υδρόψυκτα intercooler. Ο κινητήρας είναι ισχυρός και αυθεντικά ιταλικός: Η Ferrari παρέχει το μπλοκ αλουμινίου (τύπος F 154, αρχικά για V8 κινητήρες) που χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως η California T, παρέχοντας έτσι πανομοιότυπη βάση για την Giulia Quadrifoglio.
Ο τολμηρός που θα επιχειρήσει και θα καταφέρει να την φτάσει στα όρια, θα δει στο κοντέρ 310 χλμ./ώρα, και λίγο πιο δίπλα κατανάωση μέχρι και 30 λτ./100 χλμ. Στα δύο κορυφαία οδηγικά προγράμματα «Dynamic» και «Race», ο twin turbo V6 βρυχάται απολίτιστα προς τον έξω κόσμο.
Στη λειτουργία «Neutral» η Giulia εξευγενίζεται
Στο πιο «φρόνιμο» από τα τρία προγράμματα οδήγησης («Neutral») η Giulia αίφνης εξημερώνεται καθώς αποκτά ομαλή κύλιση, ενώ πολύ απαλά εναλλάσσονται και οι σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Χειρίζεσαι με πολλή ευκολία το τιμόνι που επικοινωνεί πολύ άμεσα με τους τροχούς, με αποτέλεσμα να μην παρεκκλίνεις στο ελάχιστο από τα όρια της λωρίδας. Σαν την καλύτερη πανακότα, η Giulia αποτελεί τότε το πιο ελαφρύ επιδόρπιο, ακόμη και για εκείνους που το κυρίως πιάτο τους έκατσε βαρύ.
Drift-άρει στη λειτουργία «Race», φτάνει να καίει μέχρι και 30 λτ./100 χλμ.
Όταν φτάνει στα όριά της, το βάναυσο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς προκαλώντας ρίγη που φτάνουν στη σπονδυλική στήλη. Για να μην παρεξηγηθούμε: Το κιβώτιο δεν είναι σκάρτο, αλλά άμεσο, διαρκώς σε επαγρύπνηση.
Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις δυνάμεις που ασκούνται στους πίσω τροχούς. Το επίπεδο πρόσφυσης ωστόσο, προκαλεί αισθήματα που κυμαίνονται μεταξύ τρόμου για την απώλεια του πλευρικού ελέγχου σε χαμηλές θερμοκρασίες, απόλυτης ασφάλειας όταν τα ελαστικά θερμανθούν και απόλυτης τρέλας όταν το πόδι βυθίζεται στο γκάζι σε χαμηλότερες σχέσεις. Στη λειτουργία «Race» η Giulia γίνεται το απόλυτο εργαλείο για drift.
Συμπερασματικά, το ρετρό μηχανοκίνητο θηρίο είναι λίγο «ανεπίκαιρο» όσον αφορά τις εκπομπές CO2. Ωστόσο, αυτό το τετράφυλλο τριφύλλι (Quadrifoglio) μας κάνει να αισθανόμαστε τυχεροί που το οδηγήσαμε, καθώς η τιμή της είναι απαγορευτική για τους περισσότερους.
Σχολιάστε |