Dacia Duster: Ένας Ρουμάνος στην έρημο;
Διαβάστηκε από 9560 αναγνώστες - 17/1/2023
Το Dacia Duster έχει πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες από το 2018. Εμείς το πήγαμε στο Μαρόκο για να δούμε πώς τα πάει και εκτός δρόμου!
Λερώσαμε στην έρημο του Μαρόκο το Dacia Duster
Γιατί ένας Ρουμάνος κατασκευαστής να στείλει το όχημά του στην έρημο; Γιατί να μην το στείλει στη Βλαχία, που είναι και στον τόπο τους; Η απάντηση είναι απλή: επειδή το Μαρόκο είναι στην ουσία η δεύτερη πατρίδα της Dacia. Δέκα χρόνια πριν, η μητρική εταιρεία της Dacia, η Renault, άνοιξε στην Ταγγέρη το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων νότια της Μεσογείου. Με 8.000 εργαζόμενους και με εξαγωγές σε 73 χώρες. Οι Μαροκινοί είναι περήφανοι για αυτό. Αυτό φαίνεται αμέσως με το που βγαίνουμε από το αεροδρόμιο του Μαρακές, όπου οι περισσότεροι ταξιτζήδες περιμένουν τους επιβάτες για γεμίσουν λιμουζίνες της Dacia.
Αν κοιτάξεις προσεκτικά, βλέπεις τη μακριά έκδοση του Sandero. Φορτηγάκια Logan, που στην Ευρώπη δεν πολυπαίζουν, εδώ είναι σύνηθες θέαμα. Το Duster δεν κατασκευάζεται βέβαια εδώ, αν και ταιριάζει μια χαρά στη βόρειο Αφρική με την προαιρετική τετρακίνησή του. Το χρώμα του αμαξώματος σε συνδυασμό με εκείνο της άμμου δημιουργεί μια ποιητική διάθεση, αλλά εμείς έχουμε έρθει εδώ για να οδηγήσουμε. Για να κάνουμε ένα μικρό ταξίδι εκτός δρόμου και να το ευχαριστηθούμε.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια
Το Duster έγινε το 2010 το τρίτο μοντέλο των Ρουμάνων. Οι τιμές του ήταν αρκετά χαμηλές – ξεκινούσε κοντά στα 13 χιλιάρικα με εκδόσεις χωρίς πλευρικούς αερόσακους ή ηλεκτρικά παράθυρα και με έναν όχι ιδιαίτερα δυνατό 1600άρη κινητήρα με 105 άλογα - και είχε μήκος 4,31. Και αν αυτά σας φαίνονται ταπεινά, οφείλουμε να πούμε ότι το Duster κυκλοφορούσε ήδη σε διάφορες αγορές, πριν ο όρος «SUV» εφευρεθεί καν από τους ανθρώπους του μάρκετινγκ.
Για παράδειγμα στην Αγγλία, από το 1985 διατίθετο ένα μικρό εκτός δρόμου όχημα με σχεδόν το ίδιο όνομα. Οι συνάδελφοι μάλιστα από το περιοδικό Autocar είχαν γράψει πως «έχει επιτάχυνση πεζού». Εντάξει, δεν ήταν ιδιαίτερα υπερβολικοί βέβαια, αφού το τετρακίνητο εργαλείο είχε μόλις 65 άλογα και ήθελε 22,6 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 60 μίλια ανά ώρα, που είναι πιο λίγα από τα 100 km/h. Ακόμα και τότε όμως, αρκετά χρόνια πριν το 1999 που η Renault αγόρασε τη Dacia, οι Γάλλοι πήγαιναν πακέτο με το μοντέλο – έδιναν τον κινητήρα.