Οδηγούμε το Ford Bronco: Το αμερικανικό ρετρό off-roader
Με biturbo V6 2,7 λτ. που αποδίδει 563 Nm ροπής και 246 ίππους
Εμφανής η αμερικανική του προέλευση, σκληροτράχηλος χαρακτήρας
Από 74.500 ευρώ στην Γερμανία, εν αναμονή για κυκλοφορία σε Ελλάδα
Πολιτισμένο off-road SUV με ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Το Ford Bronco κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1966 ως ένα τετραγωνοειδές όχημα εκτός δρόμου το οποίο είχε compact διαστάσεις, κάτι ασυνήθιστο για την Αμερική εκείνη την εποχή. Με μήκος μόλις 3,86 μ. και πλάτος 1,75 μ. και με χαμηλή αρχική τιμή, άφησε εποχή δίπλα στο ιστορικό Mustang. Πλέον, το Ford Bronco επέστρεψε με μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος 4,8 μ.) για να είναι ανταγωνιστικό στην κατηγορία των σύγχρονων SUV. Όμως, η ουσία δεν έχει αλλάξει. Εκεί που ξεχώριζε το πρώτο Bronco είναι πως, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα off-road οχήματα που χρησιμοποιούσαν άκαμπτο άξονα στην μπροστινή ανάρτηση θυσιάζοντας την άνετη μετακίνηση σε κανονικές συνθήκες δρόμου, εκείνο χρησιμοποιούσε ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια. Έτσι, ήταν πιο «πολιτισμένο» σε κανονικές μετακινήσεις με πολύ πιο άμεσο τιμόνι. Πρακτικά, ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, με τον άμεσο ανταγωνιστή Jeep Wrangler να εξακολουθεί να φέρει άκαμπτο άξονα και το Ford Bronco να χρησιμοποιεί ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Με biturbo V6 2,7 λτ. που αποδίδει 563 Nm ροπής και 246 ίππους
Οδηγήσαμε την φθηνότερη έκδοση Outer Banks. Πάνω από αυτή βρίσκεται η έκδοση Badlands, ένα πλήρως εξοπλισμένο off-roader. Αντιμέτωπη με το αντίστοιχο Jeep Wrangler Rubicon έχει σταθεροποιητή μπροστινού άξονα με την δυνατότητα αποσύνδεσης, με αποτέλεσμα οι ρόδες να ακουμπάνε τον δρόμο ακόμα και σε εξαιρετικά ανώμαλες επιφάνειες όπου το σασί παίρνει απότομη κλίση. Όσο για την έκδοση Outer Banks, το σοβαρό off-road ύφος γίνεται εύκολα αντιληπτό από την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (238 χλστ.) και την δυνατότητα να βυθιστεί σε νερό ύψους έως και 800 χλστ. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος του δίνει την δυνατότητα για γωνία προσέγγισης 38 μοιρών με αποτέλεσμα να μπορεί να ανέβει ανηφορικά εδάφη χωρίς να «τραυματιστεί» το αμάξωμα. Ο κινητήρας V6 διπλών τούρμπο 3,7 λτ. αποδίδει 246 ίππους με περίσσεια ροπή 563 Nm. Eίναι εξαιρετικά ήσυχος στο «ρελαντί», αλλά, όταν χρειαστεί να ελευθερώσει την δύναμη που κρύβει, βρυχάται με «ωμό» τρόπο που θυμίζει παλαιότερα βρετανικά roadsters.
Εμφανής η αμερικανική του προέλευση, σκληροτράχηλος χαρακτήρας
Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αμερικάνικο προϊόν που απευθύνεται πρωτίστως στην αμερικανική αγορά είναι προφανές. Υπάρχουν εμφανή σημεία από τις συγκολλήσεις που απαιτούνται κατά την κατασκευή του, οι οποίες γίνονται εύκολα αντιληπτές κατά το άνοιγμα των θυρών. Τα πλαϊνά μαρσπιέ για να ανέβεις στην καμπίνα δεν είναι περίτεχνα σχεδιασμένα, ενώ, επίσης, τα πλαστικά panels και η σκληρή οροφή εμφανίζουν κάποια τριξίματα. Όλα αυτά δεν είναι απαραίτητα αστοχίες, αλλά μάλλον ευθυγραμμίζονται με τον «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα που οφείλει να έχει ένα off-road SUV. Όπως και να έχει, όλα αυτά δεν είναι τραγικά αν εκτιμήσει κανείς τον λόγο ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου. Η συνύπαρξη με αυτό είναι εύκολη και οι χώροι του ικανοποιητικοί, με πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 504 λτ.
Από 74.500 ευρώ στην Γερμανία, εν αναμονή για κυκλοφορία σε Ελλάδα
Αν κάποιος δεν ενοχλείται από τα παραπάνω, αλλά και από τον αυξημένο θόρυβο από τον αέρα σε μεγάλες ταχύτητες, όπως συμβαίνει με τα off-road με αφαιρούμενη σκληρή οροφή, μπορεί να το αποκτήσει σε τιμή 74.500 ευρώ στην Γερμανία. Όσο για την Ελλάδα, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση, αλλά αναμένεται κάποια στιγμή να γίνει διαθέσιμο προς αγορά. Το συνολικό βάρος των 2,2 τόνων, όπως περιμέναμε, δεν βοηθάει με την κατανάλωση, η οποία μετρήθηκε κοντά στα 12 λτ./100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής. Παρόλα αυτά, με το βάρος αυτό, είναι εντυπωσιακή η ικανότητα του Bronco να μην «κολλάει» πουθενά. Αυτό εξασφαλίζει το sand mode, επιλογή οδήγησης για να μην κολλάς σε άμμο και λάσπη. Τέλος, διαθέτει το «Trail Control», το αντίστοιχο cruise control για off-road διαδρομές. Ο οδηγός απλά αναλαμβάνει να κατευθύνει το Ford Bronco με το τιμόνι και το αυτοκίνητο αναλαμβάνει τα υπόλοιπα. Έτσι, μπορούν να απολαύσουν off-road εξορμήσεις ακόμα και οι πιο άπειροι οδηγοί.