Μπορεί το Kia EV9 να παρουσιάστηκε επίσημα, αλλά η εταιρία δεν έχει ανακαλύψει ακόμα την τιμή του, με τη λογική να λέει ότι το SUV των 5 μέτρων θα είναι το πιο ακριβό μοντέλο των Κορεατών. Το θέμα είναι αν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό τον τίτλο; Το οδηγούμε και σας το παρουσιάζουμε!
Δεν χρειάζεται να είστε ειδικός στον τομέα για να φανταστείτε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV9 των 5 μέτρων, των έξι ή επτά θέσεων και της πιο σύγχρονης τεχνολογίας που υπάρχει γύρω από το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα έχει τιμή εκκίνησης κοντά στις 65.000 ευρώ, ειδικά αν αναλογιστείτε ότι το «αδερφικό» Plug-in Hyundai Santa Fe ξεκινάει από τα 61.590 ευρώ. Βέβαια αυτό είναι μια εικασία, μιας και η κορεάτικη εταιρεία κρατά κλειστά τα χαρτιά της τιμής, τουλάχιστον για την Ευρώπη, μιας και ήδη γνωρίζουμε ότι στην Αμερική θα ξεκινάει από τα 51.400 ευρώ.
Η αυτονομία του Kia EV9 θα φτάνει έως και 541 χλμ.
Όπως και με το μικρότερο EV6, η Kia στηρίζεται ιδιαίτερα στην τεχνολογία των 800 Volt, η οποία πάνω απ' όλα επιτρέπει μεγαλύτερες χωρητικότητες φόρτισης. Δεν είναι ακόμη γνωστές οι δυνατότητες απορρόφησης ενέργειας του EV9, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες θα μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 239 χλμ. με μόλις 15 λεπτά σε ταχυφορτιστή, που με ένα «μπακαλίστικο» υπολογισμό μας βγαίνει ότι θα προσφέρει ισχύ φόρτισης της τάξεως των 200kW. Επίσης τo μοντέλο θα εφοδιάζεται με δύο μπαταρίες, τη μικρή των 76,1kWh και τη μεγάλη των 99,8kWh, με τη δεύτερη να μπορεί να δώσει θεωρητική αυτονομία 541 χιλιομέτρων στη βασική πισωκίνητη έκδοση και 497 χιλιόμετρα στο τετρακίνητο EV9 με τους 384 ίππους.
Μέχρι 700 Nm ροπής το Kia EV9
Μάλιστα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η τετρακίνηση έκδοση στο εξοπλιστικό πακέτο «GT Line», η οποία προσθέτει ακόμα 100Nm ροπής στα συνολικά 600Nm που βγάζουν οι 2 ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα). Με τη ροπή πλέον να ακουμπάει τα 700Nm, το μοντέλο των 2,5 τόνων επιταχύνει αρκετά γρήγορα, αλλά σε καμιά περίπτωση βίαια, με τις επιδόσεις να μιλάνε από μόνες τους, 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δλ και τελική 200 χ.α.ω, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετική ικανότητα ρυμούλκησης, κάτι που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε ανθρώπους με τρέιλερ. Όχι ότι η δικίνητη έκδοση δεν προσφέρει ικανοποιητικά νούμερα, αφού τα 9,4 δλ για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική των 185 χλμ./ώρα δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα από ένα SUV 5 μέτρων, απλά δεν είναι τόσο φαντεζί.