Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In
το Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In έρχεται τετρακίνητο, με 188 ίππους και χαμηλή κατανάλωση
Η έλλειψη πρώτων υλών χτύπησε ανελέητα την αυτοκινητοβιομηχανία, αφήνοντας πίσω παραγγελίες και αυξάνοντας το χρόνο παράδοσης σε δυσθεώρητα νούμερα. Αν και η κατάσταση έχει κάπως εξομαλυνθεί, ακόμα υπάρχουν προβλήματα. Mέσα σε αυτό τον κυκεώνα, η Mitsubishi φάνηκε τυχερή, έχοντας προνοήσει κι αποκτήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα στις παραδόσεις της. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το Eclipse Cross Plug-In, το οποίο είναι ετοιμοπαράδοτο και έρχεται σε τιμή άκρως ανταγωνιστική για τον υβριδικό του χαρακτήρα, ξεκινώντας από τα 45.900 ευρώ αλλά δυστυχώς χωρίς να λαμβάνει πλέον την κρατική επιδότηση.
Πάντως παρά τη σχετικά χαμηλή τιμή μου, έχει υπερπλήρη εξοπλισμό αφού μεταξύ άλλων εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, cruise control και θερμαινόμενα καθίσματα, ενώ φυσικά διατίθεται με καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων για την μπαταρία των 13,8 kWh.
Χρειάζεται μόλις 4 με 6 ώρες για να φορτίσει σε οικιακή πρίζα
Αν έχετε «στραγγίσει» την μπαταρία του Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In, θα χρειαστεί περίπου τέσσερις με έξι ώρες σε οικιακή πρίζα (ανάλογα την ασφάλεια) μέχρι να γεμίσει ξανά στο 100%. Το θετικό είναι ότι πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα Plug-In μοντέλα που μπορεί να συνδεθεί σε σταθμό γρήγορης φόρτισης, όπου ο χρόνος για φτάσει από το 0 στο 80% πέφτει στα 30 λεπτά. Σύμφωνα με την εταιρία, η ηλεκτρική αυτονομία του αγγίζει τα 61 χλμ, ένα νούμερο που δεν είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα, αφού εμείς διανύσαμε 45 χλμ με ενεργοποιημένο όμως τον κλιματισμό.
Μάλιστα μπορείς να το «ρυθμίσεις» ώστε να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 20 χ.α.ω και μετά να λαμβάνει δράση ο κινητήρας βενζίνης για να κερδίσεις ακόμα περισσότερο στο τομέα της κατανάλωσης, ειδικά μέσα στην πόλη. Το ευχάριστο είναι ότι η ιαπωνική εταιρία επένδυσε ακρετά στην ηχομόνωση, με τον ήχο του θερμικού μοτέρ να μην γίνεται αντιληπτός όταν είναι σε λειτουργία. Βέβαια αυτό οφείλεται και στην ομαλή λειτουργία του κινητήρα των 2,4 λίτρων, που προκύπτει από την εξαιρετικά χαμηλή ισχύ του που αγγίζει μόλις τους 98 ίππους.
Ο βενζινοκινητήρας δουλεύει αυτόνομα μόνο όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 65 χλμ./ώρα
Ο κύριος σκοπός αυτού του πολύ ιδιαίτερου κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι να τροφοδοτεί τους δυο ηλεκτροκινητήρες με ρεύμα, όταν η μπαταρία είναι άδεια, αλλά δουλεύει λίγο διαφορετικά από ότι έχουμε δει μέχρι στιγμής. Ξεκινάμε ότι ο βενζινοκινητήρας μπορεί να στείλει απευθείας ισχύς στους μπροστινούς τροχούς αν το απαιτούν οι συνθήκες, αλλά λόγω του κιβωτίου μιας σχέσης αυτό γίνεται μόνο όταν η ταχύτητα είναι πάνω από 65 χλμ./ώρα. Κάτω από αυτή τη τιμή, το μοτέρ εσωτερικής καύσης στέλνει ενέργεια σε μια γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες.
Μάλιστα με το πάτημα ενός κουμπιού, ο βενζινοκινητήρας μπορεί να φορτίζει την μπαταρία κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ώστε να αποθηκεύει ρεύμα για μελλοντική χρήση. Μπορεί το Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In να διαθέτει ρεζερβουάρ μόλις 43 λίτρων, αλλά είναι εκπληκτικά οικονομικό και προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία χάρη στο θερμικό μοτέρ που δουλεύει σε κύκλο Atkinson.
Σχολιάστε |