Στο Τορίνο μαζί με το νέο Abarth 500e
Το νέο Abarth 500e φέρνει την εταιρία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
Βρεθήκαμε στο Τορίνο, όπου η Abarth παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο που βασίζεται στο 500e, με τους Ιταλούς να υπόσχονται ότι το νέο μοντέλο έχει στο DNA του περισσότερα γονίδια του «σκορπιού» από ποτέ. Αν και η εταιρία έκανε το πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, η αλλαγή θα γίνει σταδιακά, μιας κι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν στο πρόγραμμα για την ώρα. Έτσι δίπλα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα συνεχίσουν να προσφέροντας τα γνωστά μας 595 και 695. Εξάλλου η μητρική Stellantis έχει ανακοινώσει ότι το 2030 θα σταματήσει παράγει αυτοκίνητα με «κανονικούς» κινητήρες, όποτε υπάρχει ακόμα χρόνος για να συνηθίσουν και οι πιο σκληροπυρηνικοί Abarthist τη μετάβαση στη νέα εποχή. Όμως ας δούμε τι παίζει με το πιο «καυτό» μοντέλο των ημερών, το Abarth 500e!
Εμφάνιση που προκαλεί και ειδική έκδοση λανσαρίσματος για το Abarth 500e
Η παρουσίαση του Abarth 500e έγινε στην οροφή του πρώην εργοστασίου της Fiat, όπου βρίσκεται η πίστα δοκιμών με τις δύο θεαματικές στροφές. Μπορεί η βάση του μοντέλου να είναι το απλό Fiat 500e και να υπάρχει άμεση οπτική συγγένεια, αλλά τα έντονα χρώματα ( «Acid Green» και «Poison Blue»), οι μυώδεις προφυλακτήρες, τα εντυπωσιακά λογότυπα και οι τεράστιες ζάντες δημιουργούν ένα δυναμικό σύνολο που αναβλύζει σπορ αισθητική από όπου και να το κοιτάξεις!
Στην αρχή θα λανσαριστεί στην ειδική έκδοση «Scorpionissima» που θα παραχθεί σε μόλις 1.949 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί στη χρονολογία γέννησης της μάρκας και θα είναι διαθέσιμο ως hatchback και cabrio. Μάλιστα τον πρώτο μήνα θα μπορεί να παραγγελθεί μόνο από μέλη της κοινότητας Abarth, τα οποία συμμετείχαν στη διαδικασία σχεδιασμού, ενώ η τιμή εκκίνησης του θα είναι τα 43.000 ευρώ. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και πιο βασικές εκδόσεις, που ίσως να είναι πιο οικονομικές.
Ταχύτερο στην πίστα το Abarth 500e από τα απλά θερμικά αδέρφια του
Ωραίο σε εμφάνιση κι ιδιαίτερη η ειδική έκδοση «Scorpionissima» με τις ζάντες 18 ιντσών με φινίρισμα Diamond-Cut και την ηλιοροφή, αλλά πως πάει στο τομέα των επιδόσεων; Ο ηλεκτροκινητήρας που φοράει το Abarth 500e αποδίδει 154 ίππους και 235Nm ροπής, με τη ισχύ να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 7 δλ, 2 λιγότερα από το απλό 500e, νούμερο που όμως δεν το κάνει να ξεχωρίζει από τα αντίστοιχα θερμικά.
Όλα αυτά περνάνε σε δεύτερη μοίρα μέσα στην πίστα, όπου στη Balocco (πίστα δοκιμών της Fiat) το ηλεκτρικό Abarth αποδείχτηκε τουλάχιστον 1 δλ πιο γρήγορο από το 695 Competizione των 180 ίππων, με τις ρεπρίζ του να είναι εντυπωσιακές! Μάλιστα, επειδή οι Ιταλοί ήθελαν η ηλεκτροκίνηση να μην επηρεάσει τη γνήσια οδηγική απόλαυση που πρόσφεραν τα Abarth μοντέλα, έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην κατανομή του βάρους (57/43), ενώ διαμόρφωσαν με τέτοιο τρόπο την πλατφόρμα που βασίζεται το αυτοκίνητο, ώστε να έχει θετικό αντίτυπο στις επιδόσεις και στη συμπεριφορά.
Σχολιάστε |