5 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο φουλ της τεχνολογίας Hyundai Bayon

Διαβάστηκε από 11126 αναγνώστες - 22/7/2021

Το Hyundai Bayon είναι το μικρότερο μέλος της γκάμας των SUV της κορεατικής εταιρείας. Βασίζεται στο πολύ πετυχημένο i20 και έχει να ανταγωνιστεί όλα τα δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας.

Οι Κορεάτες προσέδωσαν στο μικρό SUV τη γεμάτη αυτοπεποίθηση κομψότητά τους. Με εξαίρεση τη μεγάλη γρίλια της πρόσοψης, ακόμα κι ένα Audi θα αποκτούσε συμπλέγματα κατωτερότητας, ενώ η σχέση με το μεγάλο αδερφό του, το Tucson, δεν μπορεί να παραβλεφθεί, ειδικά στο μπροστινό μέρος του. Θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλά λόγια για τα διαφορετικά στοιχεία της σχεδίασης, αλλά η ιστορία περί κινητήρων είναι οπωσδήποτε μικρότερη: Η εισαγωγή, λοιπόν, στο συγκεκριμένο περιβάλλον της Hyundai γίνεται με έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 84 PS. Πάνω από αυτόν κατατάσσεται ο τρικύλινδρος  turbo του 1,0 λίτρου με ισχύ 100 ή 120 PS. Η έκδοση των 100 PS διατίθεται προς επιπλέον περίπου 1.000 ευρώ ως mild hybrid, ενώ το Bayon των 120 PS παρέχεται πάντα με τεχνολογία 48 Volt.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »




Πλούσιο και μοντέρνο εσωτερικό
Το cockpit με τον ψηφιακό συνδυασμό οργάνων και τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα μάς είναι ήδη γνωστό από το i20. Το Bayon είναι σε σύγκριση με το i20 κατά τέσσερα εκατοστά υψηλότερο, οπότε η πρόσβαση στο εσωτερικό, τόσο μπροστά όσο και πίσω, γίνεται με αισθητά περισσότερη άνεση. Ενήλικοι επιβάτες με ύψος άνω των 1,80 μ. θα εκτιμήσουν σαφώς την εν λόγω ευρυχωρία. Και εκτός από τις κομψά κατασκευασμένες επενδύσεις των καθισμάτων, αρέσει επίσης η επιπλέον ορατότητα, που απολαμβάνει ο οδηγός.


 
Οδηγώντας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον κορυφαίο κινητήρα σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων (το αυτόματο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων, είναι προαιρετικό). Ωστόσο, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι η τεχνολογικά πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή, επειδή ο συμπλέκτης δεν ελέγχεται μόνο από το αριστερό πόδι, αλλά κι από ένα σερβοκινητήρα. Όταν το πεντάλ του γκαζιού απελευθερωθεί και υπάρχει αρκετή ενέργεια στην μπαταρία ιόντων-λιθίου (που βρίσκεται στη «θήκη» του εφεδρικού τροχού), ο ηλεκτροκινητήρας αποσυνδέεται αυτόματα και κάνει "sailing" αθόρυβα μέσα στην πόλη, ενώ βρίσκεται σε αδράνεια ή ακόμα κι όταν ο κινητήρας σβήνει. Η «επανασύνδεση» μεταξύ συμπλέκτη και κιβωτίου και η αυτόματη επανεκκίνηση του καλά μονωμένου κινητήρα γίνονται απολύτως ομαλά. Για το «τράβηγμα» και την επιτάχυνση του Bayon δεν υπάρχει καθόλου κριτική. Μοναδικό μειονέκτημα είναι η ελαφρώς καθυστερημένη απόκρισή του όταν εναλλάσσονται γρήγορα οι σχέσεις. Σε γενικές γραμμές το αρμονικά ρυθμισμένο Bayon παρέχει μια σχετικά ολοκληρωμένη εικόνα.

Συμπέρασμα 
Το νέο Hyundai Bayon αντισταθμίζει τις μικρές αδυναμίες των κινητήρων του κατά την εκκίνηση από στάση, παρέχοντας χώρους και άνεση. Πρόκειται για ένα νέο και σημαντικό παίκτη στην απαιτητική κατηγορία των μικρών SUV.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »