Το νέο Audi Q4 e-tron χρησιμοποιεί την πλατφόρμα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου και μας δείχνει τι μαγικό μπορεί να δημιουργηθεί από αυτήν.
Επιτέλους θα μπορέσει και η Audi να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα MEB. Το αρθρωτό πλαίσιο για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, το θεμέλιο των ηλεκτροκίνητων προτάσεων στον όμιλο VW, αποτελεί νέο έδαφος για την εταιρεία, που εδρεύει στο Ingolstadt, καθώς μέχρι στιγμής μόνο η Volkswagen (με τα ID.3 και ID.4) και η Skoda (με το Enyaq) χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα. Από το καλοκαίρι, όμως, θα αλλάξει αυτήν την κατάσταση το Q4 e-tron και θα βάλει γύρω του αυτό, που είναι ίσως το πιο όμορφο περιτύλιγμα για την καθολική «skateboard αρχιτεκτονική» του!
Τη σχέση με το ID.4 και το Enyaq δεν τη βλέπετε, αφού αυτή καθίσταται σαφής μόνο αν κοιτάξετε τις διαστάσεις: Με 4,59 μέτρα, το Audi είναι περίπου τόσο μακρύ, όσο τα «αδέρφια» του (ID.3/ID.4 και Enyaq), ενώ έχει επίσης 1,87 μέτρα πλάτος και 1,61 μέτρα ύψος. Το μήκος και το μεταξόνιο διατίθενται γενναιόδωρα: ειδικά το δεύτερο, που είναι μήκους 2,76 μέτρων (χάρη στη μη ύπαρξη κινητήρα εσωτερικής καύσης), αλλά και το πρώτο φροντίζουν για την παροχή μεγάλου χώρου στο εσωτερικό, ενώ ακόμα και στο πίσω μέρος επικρατούν συνθήκες ανάλογες με του Q7! Τέλος, και ο χώρος αποσκευών δέχεται πολύ φορτίο, καθώς ο όγκος του κυμαίνεται μεταξύ 520 και 1.490 λίτρων.
Εσωτερικό
Πραγματικά εντυπωσιακά, όμως, δεν είναι τα πράγματα μόνο στο πίσω μέρος, αλλά και στην μπροστινή σειρά θέσεων: το cockpit είναι κάτι σαν μια… γιορτή για τα μάτια! Προαιρετικά, ήδη από τη βασική έκδοση μπορεί κανείς να αποκτήσει το τιμόνι, το οποίο στο κάτω μέρος του είναι επίπεδο και «κάθεται» πολύ άνετα στο χέρι. Επόμενο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία φαίνεται σχεδόν κυριολεκτικά να αιωρείται στο χώρο. Επίσης, αντί του συνηθισμένου επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, βρίσκονται στο ίδιο σημείο διακόπτες, για την κίνηση προς τα εμπρός (D) και προς τα πίσω (R). Το ψηφιακό συνδυαστικό όργανο θα είναι standard σε όλα τα Q4 e-tron, ενώ η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη -σε ένα Audi μέχρι σήμερα- των 11,6 ιντσών θα διατίθεται μόνο προαιρετικά. Η οθόνη αφής στις βασικές εκδόσεις θα μικρότερη: 10,1 ιντσών. Όπως και στο e-tron GT, κάτω από την κεντρική οθόνη του cockpit βρίσκονται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού με «κανονικούς» διακόπτες.
Οδηγώντας το πρωτότυπο!
Ευτυχώς, σε εμάς δεν επιτράπηκε μόνο η δοκιμή των καθισμάτων, αλλά να κάνουμε και μία σύντομη βόλτα με το πρωτότυπο. Κι επειδή η Audi σιωπά ακόμη για τους διαθέσιμους κινητήρες, έπρεπε να... μαντέψουμε εκείνη τη στιγμή ποιο μηχανικό σύνολο μάς θέτει σε κίνηση. Η πρώτη εντύπωσή μας ήταν πως πρόκειται πιθανότατα για «το κορυφαίο μοντέλο», το οποίο, όπως και στους δύο... συγγενείς του Q4 e-tron, ξεκινάει από τα 306 PS. Η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα έχει φίνα ρύθμιση, είτε γίνεται λόγος για την παροχή άνεσης είτε για τη δυναμική λειτουργία του e-SUV, επομένως το συγκεκριμένο Audi δε δείχνει ποτέ... αχαλίνωτο, αφού η απόκριση του δεξιού πεντάλ διαφοροποιείται από μόνη της.
Το ίδιο ισχύει και για τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, τα οποία παρέχουν τη βολική στην καθημερινότητα απόκλιση μεταξύ του άνετου, αλλά όχι σπογγώδους, και του στιβαρού, αλλά όχι πολύ σπορτίφ.
Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, το SUV «πατά» καλά στην άσφαλτο και έχει καλή πρόσφυση ακόμα και σε σφιχτές στροφές. Έτσι, ο οδηγός αισθάνεται σαν να οδηγεί ένα SUV με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς ή σαν να έχει στη διάθεσή του κι ένα δεύτερο κινητήρα στον μπροστινό άξονα.
Εμείς, πάντως, καταφέραμε να δοκιμάσουμε και την οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality head up display). Η τελευταία είναι διαθέσιμη και σε μοντέλα της VW, αλλά στο Audi δίνει την αίσθηση πως είναι εκλεπτυσμένη. Εκτός από τη συνηθισμένη ένδειξη της ταχύτητας σε km/h, υπάρχει ένα δεύτερο πεδίο, περίπου δέκα μέτρα μπροστά από τα μάτια του οδηγού. Ένα δυναμικό βέλος υποστηρίζει σε αυτόν το χώρο τη διαδικασία της πλοήγησης και, όταν επεμβαίνει το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα, το σύστημα επισημαίνει επίσης την άκρη της λωρίδας με κόκκινο χρώμα. Χρήσιμη πληροφορία: Μια πράσινη μπάρα επισημαίνει το προπορευόμενο όχημα και δείχνει σε τι δίνει προσοχή το cruise control, που έχει τη δυνατότητα τήρησης της απόστασης ασφαλείας. Το σύστημα λειτουργεί καλά, αν και το βέλος του δεν τοποθετείται πάντα με ακρίβεια. Οφείλεται αυτό στο γεγονός ότι το μοντέλο μας ήταν προπαραγωγής; Όταν παραλάβουμε στο περιοδικό μας το Q4 e-tron για την αναλυτική δοκιμή, θα το εξετάσουμε!
Όσον αφορά τις τιμές, θα βοηθήσει ξανά μια ματιά στην... κρυστάλλινη σφαίρα. Ωστόσο, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο και, πιθανότατα, βέβαιο: η Audi επιθυμεί να προωθήσει το πιο πρόσφατο e-tron μοντέλο της στην αγορά, παρέχοντας την πλήρη περιβαλλοντική επιδότηση από το κράτος, που σημαίνει ότι η τιμή εκκίνησης (στη Γερμανία) θα κυμανθεί στα περίπου 40.000 ευρώ.
Συμπέρασμα
Παρά το καμουφλάζ, το Audi Q4 e-tron δείχνει ότι η εταιρική τεχνολογία μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά. Ακόμα κι αν τα μοντέλα του ομίλου VW είναι κατά πολύ παρόμοια κάτω από τη λαμαρίνα τους, το Q4 φέρει δικαιολογημένα τους τέσσερις δακτυλίους στην πρόσοψή του.