Δυνατότητα μεμονωμένης ανάκλισης των τριών καθισμάτων έναντι πρόσθετης χρέωσης. Εύκολος στη χρήση μηχανισμός.
Opel Combo Life 1,5 diesel - Πολυτάλαντο και… πολυχρηστικό!
4/2/2019
Για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο σκληρό και ανθεκτικό στην καθημερινή χρήση, με πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, καλό εξοπλισμό και πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, το Combo συνιστά μια αξιοπρόσεκτη επιλογή.
Το Combo 5ης γενιάς προτάσσει νέα και πιο ελκυστική σχεδίαση και ένα αισθητά βελτιωμένο πολυχρηστικό χαρακτήρα. Σχεδιαστικά το γερμανικό μοντέλο φαντάζει φρέσκο και ελκυστικό, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποδεχθεί κάποιος τη λογική της πρακτικής σχεδίασης, με εξαίρεση το καμπυλώδες μπροστινό τμήμα, λόγω του χαρακτήρα του οχήματος.
Το Combo διατίθεται με 5θεσια ή 7θεσια διάταξη καθισμάτων και «πατάει» την πλατφόρμα του ομίλου PSA όπως και το Grandland X. Στο εσωτερικό τα πάντα είναι στη σωστή θέση, οι χώροι αποθήκευσης άφθονοι, ακόμη και στην οροφή, η εργονομία δεν δίνει λαβές για σχόλια, η ορατότητα είναι καλή, ενώ το ίδιο ισχύει για την ποιότητα κατασκευής. Μοναδική «παραφωνία» συνιστούν τα άβολα και με μέτρια πλευρική στήριξη μπροστινά καθίσματα, τα οποία και ενδέχεται να κουράσουν σε μακρινές διαδρομές. Στην καμπίνα του Combo θα φιλοξενηθούν με άνεση 5 άτομα έχοντας στη διάθεση τους επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, οι τελευταίοι ως απόρροια του μεγάλου ύψους της του αμαξώματος (1.841 χλστ.). Σε περίπτωση που επιθυμεί μεταφέρει κάποιος να μεγάλα σε μήκος αντικείμενα τότε η επιφάνεια φόρτωσης έχει μήκος 2,70 μέτρα (με τα καθίσματα πεσμένα), ενώ η αντίστοιχη χωρητικότητα ανέρχεται σε 2.126 λίτρα.
Οι τιμές είναι εντυπωσιακές, αν αναλογιστεί κάποιος ότι μόνο τα αμιγώς επαγγελματικά οχήματα εμφανίζουν μεγαλύτερη χωρητικότητα. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε, ότι ο μηχανισμός αναδίπλωσης των καθισμάτων είναι ιδιαίτερα πρακτικός και εύχρηστος, κάτι που ισχύει και με τη γενικότερη διαμόρφωση του εσωτερικού. Αφού ξεμπερδέψαμε λοιπόν με τα της σχεδίασης και της πολυχρηστικότητας, ήρθε η ώρα να δούμε τι κάνει το Combo στο δρόμο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν ένα μοντέλο με πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος περιελάμβανε οθόνη αφής, συνδεσιμότητα με Smartphone, κλιματισμό, ενώ έφερε τετρακύλινδρο τούρμπο μηχανικό σύνολο 1,5 λίτρων και 130 ίππων. Στο δρόμο ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτηση απορροφά μόνο ένα μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, με τις κλίσεις του αμαξώματος ναι είναι αισθητές. Ο κινητήρας αποδεικνύεται θορυβώδης, ενώ αισθητοί γίνονται στο εσωτερικό και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τις μπάρες οροφής. Τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα στον αυτοκινητόδρομο, όπου η ανάρτηση αποδεικνύεται πιο συνεπής, αν και θα μπορούσε να είναι κάπως πιο σφικτή.
Ο 1500άρης κινητήρας από την άλλη στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, καθώς αποδίδει 300 Nm ροπής και μάλιστα από χαμηλά, ήτοι από τις 1.750 σ. α. λ.,. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, το ίδιο και η κατανάλωση, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται εξαιρετικά ακινητοποιώντας το βάρους 1.574 κιλών αμάξωμα σε 35,7 μέτρα (100- 0 χλμ.).
Το Opel Combo εκτός από την μεσαία έκδοση της δοκιμής μας Expression, διατίθεται και στην πιο απλή Selection αλλά και την πιο πλούσια ακόμη Innovation. Σε ότι αφορά στους κινητήρες το Combo, εκτός από τον πετρελαιοκινητήρα της δοκιμής, εφοδιάζεται και με μηχανικό σύνολο βενζίνης 1,2 λίτρων, το οποίο αποδίδει 110 ίππους, αλλά και με αυτόματο 8άρι απόδοσης 130 ίππων.
Συμπέρασμα
Το Combo Life Innovation με το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο και τον καλό εξοπλισμό ταλαντεύεται μεταξύ ενός οχήματος για απόλαυση και ενός Van, με την πλάστιγγα να γέρνει μάλλον προς το δεύτερο. Εν κατακλείδι είναι ένα όχημα κατάλληλο για καθημερινή και σκληρή χρήση με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού.