Πρώτη επαφή με το αμιγώς ηλεκτρικό Suzuki e-Vitara
Έχοντας «σκληρή» εξωτερική σχεδίαση, «πατάει» πάνω σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα
Ισχύς από 144 ίππους, διαθέσιμο και ως τετρακίνητο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και συνδυαστική απόδοση 183 ίππων
Ολοκαίνουριο εσωτερικό με κυρτό ταμπλό, infotainment με δύο οθόνες και ράφι κάτω από την κεντρική κονσόλα
Σχεδιασμένο από την αρχή το ηλεκτρικό SUV, με τιμή να εκτιμάται περί τα 30.000 ευρώ στην Γερμανία
Ενώ το facelift της τέχουσας γενιάς Suzuki Vitara μόλις παρουσιάστηκε, έχουμε ήδη μπροστά μας ένα νέο διαφορετικό Vitara. Δεν πρόκειται, προφανώς, για τον αντικαταστάτη του σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, αλλά για την ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου που πρόκειται να λανσαριστεί παράλληλα με την ανανεωμένη γενιά του Vitara που θα χρησιμοποιεί θερμικούς κινητήρες. Το νέο e Vitara σηματοδοτεί τον ερχομό της Suzuki στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων SUV. Η παραγωγή του πρόκειται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2025 και θα το δούμε στις εκθέσεις το καλοκαίρι του 2025. Δεδομένου ότι το Vitara με θερμικό κινητήρα έχει τιμή εκκίνησης τα 27.100 ευρώ στην Γερμανία, μπορούμε να υποθέσουμε πως το e Vitara θα ξεκινά σε τιμή μεγαλύτερη των 30.000 ευρώ.
Έχοντας «σκληρή» εξωτερική σχεδίαση, «πατάει» πάνω σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα
Εξωτερικά, το e Vitara έχει «σκληρή» σχεδίαση με πλαστικά πάνελ γύρω από τους θόλους των τροχών, στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων και στα πλάγια του SUV να προδιαθέτουν off-road χαρακτήρα. Το μόνο στοιχείο που φανερώνει πως πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα είναι το χαρακτηριστικό σύμβολο «e» πριν από το όνομα του μοντέλου που αναγράφεται στην πίσω πόρτα του πορτμπαγκάζ. Με συνολικό μήκος 4,28 μ. καθίσταται μακρύτερο από το Vitara και πιο πλατύ κατά 2 εκ., αλλά και πάλι είναι μικρότερο από το Suzuki S-Cross. Πάντως, το e Vitara δεν έχει απλά επανασχεδιαστεί εξωτερικά. «Πατάει» σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα που η Suzuki ονομάζει "Heartect-e" και απευθύνεται στα ηλεκτρικά μοντέλα που θα αναπτύξει η μάρκα. Έχει ελαφριά δομή και ενισχυμένα σημεία ώστε να προστατεύει τις μπαταρίες με τις οποίες θα εξοπλίζεται το όχημα.
Ισχύς από 144 ίππους, διαθέσιμο και ως τετρακίνητο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και συνδυαστική απόδοση 183 ίππων
Οι επιλογές μεγέθους της μπαταρίας η οποία θα τροφοδοτεί το SUV είναι δύο, μία χωρητικότητας 49 kWh και μία 61 kWh. Η πρώτη, θα παρέχει ισχύ 144 ίππων στο e Vitara που θα διανέμεται στους εμπρός τροχούς. Στην δυνατότερη έκδοση με την μπαταρία 61 kWh αποδίδει 174 ίππους, ενώ μπορεί να διατεθεί και ως τετρακίνητο με την προσθήκη άλλου ενός ηλεκτρικού κινητήρα απόδοσης 65 ίππων στον πίσω άξονα. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς στην τετρακίνητη έκδοση αυξάνεται σε 183 ίππους. Η Suzuki δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την αυτονομία του μοντέλου. Παρόλα αυτά, γνωρίζουμε ότι η μπαταρία θα μπορεί να φορτίσει με ισχύ ρεύματος 150 kW από ποσοστό φόρτισης 10% σε 70% σε 30 λεπτά.
Ολοκαίνουριο εσωτερικό με κυρτό ταμπλό, infotainment με δύο οθόνες και ράφι κάτω από την κεντρική κονσόλα
Το εσωτερικό του αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Suzuki είναι επίσης εντελώς καινούριο. Με ένα πλατύ κυρτό ταμπλό ενισχύεται ο off-road χαρακτήρας και στο εσωτερικό. Επάνω του έχει τοποθετηθεί το νέο σύστημα infotainment με δύο οθόνες. Επανασχεδιασμένο είναι το «flat bottom» τιμόνι, ενώ κάτω από την κεντρική κονσόλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος σε μορφή ραφιού που φωτίζεται ατμοσφαιρικά και μέσα σε αυτόν μπορούν να τοποθετηθούν μικρά αντικείμενα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι επαρκής και πρόβλημα με τον χώρο για το κεφάλι θα αντιμετωπίσουν μόνο αρκετά ψηλοί επιβάτες. Η μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το πορτμπαγκάζ, όπως είναι λογικό, επηρεάζει το συνολικό μέγεθος του αποθηκευτικού του χώρου, ο οποίος υπολογίζεται στα 306 λτ. Για περισσότερο χώρο μπορεί να «ρίξει» κανείς τα πίσω καθίσματα που σχηματίζουν ίσια επιφάνεια αυξάνοντας τον ελεύθερο χώρο σε 900 λτ.