autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το πρώτο Υβρίδιο της Honda

Διαβάστηκε από 10136 αναγνώστες - 3/2/2021

«Στην εθνική οδό, δεν πάω ποτέ πάνω από 110» λέει η Langmann, την στιγμή που κατευθύνεται με το Insight στον αυτοκινητόδρομο. Επιταχύνει αλλάζοντας σχέσεις περίπου στις 2000 με 2200 στροφές ανά λεπτό και από τα 60 χλμ./ώρα έχει βάλει ήδη πέμπτη ταχύτητα. Αυτό συμβαδίζει με την ένδειξη του βέλους στο κοντέρ, το οποίο απαιτεί πρόωρες αλλαγές ταχυτήτων. Το βελάκι για «downshifting» έχει ανάψει μόνο μία φορά σε όλα αυτά τα χρόνια! «Το αυτοκίνητο σε εκπαιδεύει για να οδηγείς συγκρατημένα», ακριβώς ότι είχε η Honda στο μυαλό της με το μοντέλο αυτό: εξοικονομήστε καύσιμα με κάθε κόστος.



Ο Ιάπωνας κατασκευαστής ήθελε να γνωρίζει αν οι Γερμανοί αγοραστές ελκύονται από μια τέτοια ιδέα και έτσι το 2000 έστειλε 140 αντίτυπα σε επιλεγμένους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους προκειμένου να συλλέξουν «πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο προϊόν». Το μέτρο δεν λειτούργησε σωστά και το Insight δεν έφτασε ποτέ στη Γερμανία για κανονική πώληση, εκτός από τα πρώτα 140 τεμάχια ως έγκριση των αντιπροσώπων που την ίδια στιγμή ήταν και τα τελευταία.



Στην πραγματικότητα, η Honda με το Insight παρουσίασε την πρωτοποριακή της πλευρά. Οι Ιάπωνες συνδύαζαν μια μηχανή εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα 10 kW. Το σύστημα IMA (Integrated Motor Assist) ενεργοποιείται ανάλογα με τις συνθήκες και αντλεί την απαραίτητη ενέργεια από μια μπαταρία νικελίου-μεταλλικού υδριδίου 20 κιλών. Ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και επαναφορτίζει την μπαταρία. Η τρέχουσα δραστηριότητα έχει μια μικρή πρόσθετη απεικόνιση στο cockpit. Assist σημαίνει υποστήριξη από τον ηλεκτροκινητήρα, Charge σημαίνει φόρτιση. Τα 180 από τα 300 και πλέον διπλώματα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια της εξέλιξης αφορούν το ΙΜΑ, το οποίο αποτελεί ένα ήπιο υβρίδιο.



Περισσότερες από 120 πατέντες αφορούν το αμάξωμα το οποίο αποτελείται κυρίως από αλουμίνιο και πλαστικό και ωθεί το βάρος στα 835 κιλά. Τα εξαρτήματα μείωσης της τριβής στον κινητήρα και στα περιφερειακά, η λειτουργία start-stop και το ηλεκτρικό τιμόνι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη της επίσημης κατανάλωσης των 3,4 λίτρων. Τεράστιο όφελος για το περιβάλλον όπως επίσης ο καταλύτης NOx και η πολλαπλή που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, γεγονός που καθιστά τα καυσαέρια λιγότερο ψυχρά, έτσι ώστε ο καταλυτικός μετατροπέας να μπορεί να λειτουργήσει νωρίτερα. Παρόλο που η ιδέα αποταμίευσης της Honda πέρασε απαρατήρητη στη Γερμανία πριν από 19 χρόνια, η κλιματολόγος Langmann την ερωτεύτηκε.



Ήδη το 2004, αυτή και ο σύζυγός της, ο οποίος ερευνά τον επιταχυντή σωματιδίων DESY στο Αμβούργο, αγόρασαν το πρώτο τους Insight. To ζευγάρι των επιστημόνων παρακολουθούσε την περιορισμένη αυτή αγορά και χτύπησε ξανά το 2011. Έκτοτε, και τα δύο Insight βρίσκονται ταυτόχρονα στο γκαράζ του σπιτιού τους. Παρά τις πολλές καινοτομίες στο Insight της Honda, και τα δύο οχήματα δουλεύουν αξιόπιστα μέχρι στιγμής. Ακόμα και μια φορά που ο φορτιστής δεν απέδωσε σωστά, η κατανάλωση δεν είχε αυξηθεί, λέει ο Bärbel Langmann.

Συμπέρασμα
Εν ολίγοις, η ιδέα αποταμίευσης της Honda διασφαλίζει ένα καλό κλίμα και συγκρινόμενο με τα τωρινά οχήματα της μέσης κατανάλωσης των περίπου 7,5 λίτρων, διατηρεί όσο το δυνατόν περισσότερο την κλιματική αλλαγή στα επιθυμητά επίπεδα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων, θα πρέπει να παραμείνει έτσι.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει