4 φωτογραφίες »

Πως λειτουργεί η E-GMP πλατφόρμα της Hyundai;

Διαβάστηκε από 2850 αναγνώστες - 18/6/2021

Κορεατική Επανάσταση! Η Hyundai δημιούργησε μια ηλεκτρική πλατφόρμα για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πως καταφέρνει μια πλατφόρμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τόσα διαφορετικά μοντέλα;

Οι αρθρωτές πλατφόρμες οχημάτων αποτελούν προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πατώματα τέτοιου τύπου επιτρέπουν στους κατασκευαστές να βγάζουν στο δρόμο αυτοκίνητα διαφορετικών μεγεθών, έχοντας ως πυρήνα μία μόνο βασική κατασκευή. Και βέβαια, η φιλοσοφία που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική στα συμβατικά αυτοκίνητα, αξιοποιείται και στην ηλεκτροκίνηση πλέον. Αυτό ακριβώς κάνει και η Hyundai, που δημούργησε την E-GMP (Electric Global Modular Platform) για τα επερχόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα. Η πλατφόρμα προσφέρει καλές δυνατότητες επέκτασης και τεχνολογία γρήγορης φόρτισης 800 volt. Εμείς εδώ σας παρουσιάζουμε τη νέα βάση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των νοτιοκορεατών.
 
Αυτοκίνητα με την E-GMP
Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα έχει εξελιχθεί από τον όμιλο Hyundai, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι διαθέσιμη για όλες τις μάρκες του γρουπ. Εκτός από τη Hyundai, η Kia θα βασίσει τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα στο πάτωμα της E-GMP. Μέχρι τώρα την χρησιμοποιούν δυο μοντέλα: το Hyundai Ioniq 5 και το Kia EV6.
 
Δομή: η πλατφόρμα αποτελείται από τρεις κατασκευές
Όπως όλες οι ηλεκτρικές πλατφόρμες, η E-GMP αποτελείται από τρεις κύριες κατασκευές. Το κέντρο της πλατφόρμας είναι η συστοιχία μπαταριων, που στεγάζεται στο κάτω μέρος και προστατεύεται από ένα στιβαρό πλαίσιο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των μπαταριών λιθίου-ιόντων σε περίπτωση σύγκρουσης. Στα άκρα της ενώνεται με τον εμπρός και τον πίσω άξονα. Η Hyundai χρησιμοποιεί ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson στο εμπρός μέρος, ενώ πίσω έχει επιλέξει πολλαπλούς (πέντε) σύνδεσμους με ενσωματωμένο άξονα.
 
H E-GMP προαιρετικά και με τετρακίνηση
Τα οχήματα της E-GMP έχουν ως στάνταρ την κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης και ηλεκτρικού μοτέρ στον εμπρός άξονα. Η Hyundai ακόμα δεν μας έχει δώσει επίσημα δεδομένα, αλλά μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Kia EV6, μας αποκαλύπτει ότι η πλατφόρμα μέχρι τώρα δίνει ισχύ μεταξύ 125 kW (170 ίππων) και 239 kW (325 ίππων). Αργότερα η Kia αναμένεται να παρουσιάσει και μια έκδοση GT που θα φτάνει τα 430 kW (584 ίππους). Φυσικά αναμένονται και εκδόσεις με μικρότερη ή και μεγαλύτερη ισχύ, αφού ο αρθρωτός σχεδιασμός επιτρέπει στους μηχανολόγους να προσαρμόζουν την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε μοντέλου και τις απαιτήσεις. 
 
Μπαταρία: δύο μεγέθη διαθέσιμα προς το παρόν
Το σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρισμού παίζει κεντρικό ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και όχι μόνο επειδή είναι τοποθετημένο στο... κέντρο. Δεδομένο είναι ότι η E-GMP μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικά μεγέθη μπαταριών στο πάτωμα. Και πάλι, οι πληροφορίες από τον κατασκευαστή είναι φτωχές, αλλά το Kia EV6 είναι πάλι εδώ για να μας ωθήσει σε συμπεράσματα. Ήδη για το μοντέλο αυτό διατίθενται δυο μεγέθη μπαταριών. 
Η βασική έκδοση έχει μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh, ενώ η κορυφαία φτάνει τις 77,4 kWh, αμφότερες λιθίου-ιόντων. Οι συστοιχίες αυτές είναι αρκετά εύκολες στη συντήρηση λόγω της χρήσης τυποποιημένων στοιχείων μπαταρίας. Αν χαλάσει κάποιο επιμέρους στοιχείο, μπορεί να αντικατασταθεί, πράγμα που κάνει την επισκευή φθηνότερη και το άγχος του υποψήφιου αγοραστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου για ελαττωματική μπαταρία μικρότερο. 
 
Γρήγορη φόρτιση 800 volt με την E-GMP
Με την πλατφόρμα E-GMP η Hyundai ήταν η πρώτη που κατασκεύασε ένα πάτωμα με τεχνολογία 800 volt για τη μαζική αγορά. Παρότι η Porche παρουσίασε την Taycan, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με αυτήν την τεχνολογία ταχείας φόρτισης, η Hyundai λογικά θα καταφέρει να πουλήσει πολύ περισσότερα οχήματα εξοπλισμένα αναλογως στο μέλλον. Σε σταθμούς φόρτισης 250 kW με βολτάζ 800 volt, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει κατά 80% σε 18 λεπτά το πολύ. Συγκριτικά, το σύστημα MEB της Volkswagen με 400 volt απαιτεί τον διπλάσιο περίπου χρόνο για να πετύχει το ίδιο.


Η πλατφόρμα προσφέρει καλές δυνατότητες επέκτασης και τεχνολογία γρήγορης φόρτισης 800 volt

Η πλατφόρμα προσφέρει καλές δυνατότητες επέκτασης και τεχνολογία γρήγορης φόρτισης 800 volt

Kοινοποίησε το »

Σύμφωνα με τη Hyundai, σε λιγότερα από πέντε λεπτά φόρτισης η πλατφόρμα χαρίζει αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Επίσης το σύστημα είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς φόρτισης όλων των τύπων, χωρίς ανάγκη για μετασχηματιστή - απλά αυτορυθμίζεται κατάλληλα. Η Hyundai μάλιστα έχει κατοχυρώσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Αν συνδεθεί σε έναν συμβατικό σταθμό ταχείας φόρτισης 400 volt, το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ παρέα με έναν μετασχηματιστή μετατρέπουν το βολτάζ στα 800 volt.
 
V2L: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως power bank
Μέχρι τώρα ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να μεταφέρουν την ενέργειά τους σε άλλες συσκευές. Ωστόσο, τα οχήματα με την E-GMP εξοπλίζονται με το σύστημα V2L (Vehicle to Load), που επιτρέπει την αμφίδρομη φόρτιση. Έτσι, συσκευές με μέγιστη κατανάλωση στα 3,68 kW μπορούν να λειτουργήσουν με 230 volt. Η πλατφόρμα δηλαδή μπορεί να φορτίζει ηλεκτρικά σκούτερ, notebooks, φωτογραφικές μηχανές ή ακόμα και κάποια εργαλεία. Εκτός από μικρές συσκευές, το σύστημα θα μπορεί να εξυπηρετεί άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως σταθμός φόρτισης – θα μπορεί, για παράδειγμα, να βάλει μπροστά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει εντελώς αποφορτισμένη μπαταρία.
 
Mια πλατφόρμα, διαφορετικές κατηγορίες
Για να μπορεί να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της σε διάφορα μοντέλα, η Hyundai έχει χωρίσει το πάτωμα σε σταθερά και ελαστικά στοιχεία. Μέρη όπως τα sideskirts, οι θόλοι και το πορτμπαγκάζ σχεδιάζονται βάσει της κατηγορίας κάθε οχήματος – αλλά τομείς που αφορούν την ασφάλεια, όπως οι αναρτήσεις και οι βάσεις των μπαταριών, είναι ασφαλισμένοι σταθερά. Σε περίπτωση ατυχήματος, ειδικά πλαίσια εμπρός και πίσω απορροφούν την ενέργεια της πρόσκρουσης και την κατευθύνουν προς τα έξω, γύρω από τη συστοιχία των μπαταριών. Το εμπρός πλαίσιο είναι ιδιαίτερα αποδοτικό σε αυτόν τον τομέα σύμφωνα με την Hyundai. 

Tα οχήματα με την E-GMP εξοπλίζονται με το σύστημα V2L (Vehicle to Load), που επιτρέπει την αμφίδρομη φόρτιση

Tα οχήματα με την E-GMP εξοπλίζονται με το σύστημα V2L (Vehicle to Load), που επιτρέπει την αμφίδρομη φόρτιση

Kοινοποίησε το »