Οι δοκιμές μας έδειξαν, ότι αξίζει τελικά να δώσει κανείς επιπλέον χρήματα. Το Maxxis κοστίζει μεν 19% πιο πολύ σε σχέση με το super φθηνό CST της ίδιας εταιρείας, αλλά είναι εμφανώς (κατά πολύ) πιο αποδοτικό. Eτσι, το CST κατατάσσεται τελευταίο, τη στιγμή που το Maxxis καταλαμβάνει την -τιμητική- πέμπτη θέση, χωρίς να έχει ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας. Απλώς, υστερεί σε σημαντικό βαθμό πάνω απ όλα στις δοκιμασίες, που είναι σχετικές με το φρενάρισμα. Στη στεγνή άσφαλτο χρειάζεται επιπλέον 3,5 m σε σχέση με τα δύο καλύτερα σε αυτήν την άσκηση προϊόντα των Goodyear και Continental. Στη βρεγμένη άσφαλτο; Σχεδόν 13 m επιπλέον απόσταση ακινητοποίησης χρειάζεται το CST, τιμή που απλώς είναι μεγάλη και του αποφέρει τη χαμηλή βαθμολογία του.
Τη μάχη των βαθμών στην κορυφή δίνουν τα ακριβά ελαστικά των Goodyear και Continental. Το τελευταίο δεν παίρνει τη νίκη εξαιτίας της μέτριας πρόσφυσής του στο λασπώδες έδαφος. Βέβαια, όλα αυτά τα κατ εξοχήν «ασφάλτινα» ελαστικά δεν προορίζονται ακριβώς για γενική χρήση σε τόσο δύσκολα εδάφη. Το σαφώς «ασφάλτινο» προφίλ όλων των ελαστικών του test φαίνεται εξ αρχής, με δεδομένο πως υπάρχουν ξεκάθαρες διαφορές, κάτι που αποδεικνύεται από τις μετρήσεις μας για τις ελκτικές δυνάμεις, που απαιτούνται. Πάντως, τα δύο πιο προσιτά σετ ελαστικών των Maxxis και CST τα καταφέρνουν αρκετά καλά στην ολισθηρή επιφάνεια. Το Continental αναπτύσσει εδώ λιγότερη δύναμη κατά 22%.
Eτσι, το Conti είναι ένας εξαιρετικός σπεσιαλίστας της ασφάλτου, ο οποίος αποσπά πέρα από τα όριά της από καλούς έως πολύ καλούς βαθμούς. Πάρα πολύ καλή είναι και η πρόσφυσή του στη στεγνή άσφαλτο και σε στροφές με μεγάλη ταχύτητα, κάτι που εκμεταλλεύεται στις απότομες αλλαγές πορείας. Η πολύ καλή, συνολική εικόνα του Continental υπερβαίνεται μόνο από το Goodyear, το οποίο ξεχωρίζει με την πολύ πιο ασφαλή συμπεριφορά του στην υδρολίσθηση, αλλά κυρίως με την αυξημένη πρόσφυση στο χώμα και τη λάσπη.
Eναν ιδιαίτερο έπαινο για την καλή αναλογία αξίας/απόδοσης αποσπά το κορεατικό Hankook. Σε σχέση με το σετ των Continental είναι πιο οικονομικό (στη Γερμανία) κατά 115 ευρώ ή κατά 21%, αλλά καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση. Δικαιολογημένα, καθώς δεν παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες. Μόνο κατά την «αντίσταση κύλισης» βρίσκεται πίσω από τη μέση. ΠαρόλΆ αυτά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μια πραγματική ή σημαντική αδυναμία του Hankook.
Από την πλευρά τους, οι μετρήσεις θορύβου φρόντισαν να μας φέρουν προ εκπλήξεως. Καλύτερο ελαστικό όλων αναδεικνύεται εδώ το super προσιτό CST. Ωστόσο, η έκπληξη σε αυτήν την περίπτωση δε βρίσκεται στο χαμηλό κόστος, αλλά στο γεγονός ακριβώς ότι αυτό το ελαστικό πρώτευσε στις δοκιμασίες μέσα στη λάσπη. Φυσικά, υπήρξαν συνάδελφοι, που σημείωσαν ότι το CST τα κατάφερε επειδή είχε πιο «τραχύ», πιο «off-road» πέλμα, και είχαν δίκιο. Ωστόσο, με την ίδια λογική, μπορούμε να σημειώσουμε ότι ταυτόχρονα θα ήταν και πιο θορυβώδες...
-Δέκα SUV ελαστικά 225/55 R 17
Bridgestone
Turanza T005
Continental
Premium Contact 6
Cooper
Zeon CS8
CST
Medalion MD-A1
Goodyear
Eagle F1 Asymmetric 5
Hankook
Ventus Prime3
Maxxis
Premitra 5
Nexen
N Fera RU1 SUV
Nokian
Powerproof
Toyo
Proxes Sport
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr