Η Skoda ξεπέρασε για πρώτη φορά την Opel, σε πωλήσεις στη Γερμανία. ΦΩΤΟ Larson
Τα νέα Skoda μέχρι το 2020
29/10/2018
Η τσεχική θυγατρική του VW γκρουπ, σχεδιάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά εστιάζει στην προσπάθεια, η τεχνολογία αυτή να είναι προσιτή για όλους.
Η θυγατρική της VW ξεπέρασε την Opel σε πωλήσεις στη γερμανική αγορά, για πρώτη φορά τον μήνα Ιούλιο. Είναι μόνο μια μικρή επιτυχία στην εγχώρια αγορά, όμως δείχνει τη δυναμική της εταιρίας. 652.700 αυτοκίνητα πωλήθηκαν παγκοσμίως κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, με απόδοση πωλήσεων ακόμη υψηλότερη και από αυτή της Audi, την ώρα μάλιστα που άλλοι κατασκευαστές εμφανίζουν μειωμένα κέρδη.
Πρώτη Οδήγηση Skoda Scala στην Αγορά Αυτοκινήτου. Από την Τετάρτη στα περίπτερα.
Για να διατηρήσει τα κεκτημένα η Skoda, το πρόγραμμα των νέων μοντέλων θα ανανεωθεί, θα γίνει επέκταση και σε άλλες κατηγορίες και θα γίνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση, τα επόμενα δυόμιση χρόνια. Η αρχή θα γίνει στα τέλη Οκτωβρίου, όταν οι Τσέχοι θα παρουσιάσουν το Kodiaq Coupé-GT. Σε αντίθεση με όσα ακούστηκαν, ο ανταγωνιστής της BMW X6 προορίζεται μόνο για την Κίνα. Ακόμη και αν οι διαχειριστές και πολύ περισσότερο οι πελάτες, θα ήθελαν να έχουν πρόσβαση στο νέο SUV, αυτό τελικά δεν θα γίνει, καθώς το εργοστάσιο δεν έχει την ικανότητα να καλύψει τη ζήτηση και μέχρι να κατασκευαστούν, ο διάδοχος του Kodiaq θα είναι έτοιμος. Έτσι το GT δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα.
Εξάλλου, για τις πωλήσεις, πολύ πιο σημαντικός είναι ο διαδόχος του Rapid Spaceback. Μια πρώτη παρουσίαση θα γίνει στο Παρίσι τον Οκτώβριο, αλλά το αυτοκίνητο παραγωγής θα παρουσιαστεί στις 6 Δεκεμβρίου στο Τελ Αβίβ. Η Skoda βρίσκεται επίσης στο δρόμο του ψηφιακού της μέλλοντος. Το νέο Spaceback δεν θα ονομάζεται πια Rapid, αλλά το νέο όνομα δεν έχει ακόμα αποφασιστεί. Το σίγουρο είναι ότι το compact μοντέλο της Skoda θα τεθεί αντιμέτωπο με το Opel Astra, το Ford Focus και τους συμπατριώτες από την Κορέα, Hyundai i30 και Kia Ceed. Για να το πετύχει αυτό, θα δανειστεί τη νέα τεχνολογία, την πλατφόρμα «MQB A0», που χρησιμοποιείται από το Polo, απλώνοντας την και φτάνοντας σε εξωτερικό μήκος τα 4,36 μέτρα.
Ταυτόχρονα, το μεταξόνιο αυξάνεται στα 2,65 μέτρα και ο χώρος αποτελεί ακόμα ένα τεράστιο πλεονέκτημα του spaceback, ακόμη και αν το πορτπαγκάζ συρρικνώνεται ελαφρώς στα 430 λίτρα. Η τακτκή πίσω από αυτή την κίνηση είναι , ότι όποιος χρειάζεται περισσότερο χώρο, θα πρέπει να καταφύγει στο νέο μικρό SUV. Φαίνεται ότι η παρουσίαση του «Vision X» στη Γενεύη, συγκεντρώνει μερικά στοιχεία από την τελική έκδοση παραγωγής . Με συνολικό μήκος 4,24 μέτρα, είναι λίγο μικρότερο από το νέο Spaceback, όμως εσωτερικά είναι πιο γενναιόδωρο, λόγω της αυξημένου χώρου στα καθίσματα. Η τεχνολογία στην οποία θα βασιστούν το νέο Spaceback και το, μέχρι στιγμής, ανώνυμο compact SUV, είναι πανομοιότυπη. Θα υπάρχουν μικροί βενζινοκινητήρες τριών και τεσσάρων κυλίνδρων, ένας καινούργιος κινητήρας φυσικού αερίου και ο πετρελαιοκινητήρας 1.6-λίτρων με δύο επίπεδα ισχύος.
Σε καμία από αυτές τις εκδόσεις, δεν θα χρησιμοποιηθεί τετρακίνηση. Τουλάχιστον εώς ότου η Skoda καταφέρει να κυριαρχήσει στο γκρουπ και να αναπτύξει τον έξυπνο ηλεκτρικό πίσω άξονα του πρωτότυπου Vision X για να το φέρει σε μορφή παραγωγής. Αυτό θα ήταν στην πραγματικότητα η εφεύρεση του αιώνα για φθηνά αυτοκινήτων. Μία μικρή μπαταρία και ένας ηλεκτρικός κινητήρας στον πίσω άξονα θα επιτρέψουν την κίνηση με τέσσερις τροχούς, θα μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και οι πελάτες πιθανότατα θα είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν χρήματα για την ηλεκτροκίνηση λόγω της επιλογής τετρακίνησης.
Νέα για τη Skoda, αλλά και για το VW Group, είναι η τρίτη γενιά Infotainment, η οποία προσφέρεται για πρώτη φορά στο Spaceback. Περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, βελτιωμένος φωνητικός έλεγχος και το μεγαλύτερο ψηφιακό πιλοτήριο στην κατηγορία του, αποτελούν μέρος του πακέτου. Και για όποιον θέλει να συνεχίσει τις αναβαθμίσεις, για πρώτη φορά προσφέρονται Full LED προβολείς. Στα μέσα Μαρτίου, στην ετήσια συνέντευξη Τύπου, η Skoda θα παρουσιάσει την αναθεωρημένη ναυαρχίδα Superb.
Εξοπλίζεται με το πασίγνωστο από το μεγάλο Audi Matrix LED φως, έχει υποστεί ένα μικρό lifting γύρω από τους προφυλακτήρες, φέρει ένα φιλέτο χρωμίου στο πίσω μέρος, όπως στο Audi A8 και προσφέρεται για πρώτη φορά ως Combi στην ρουστίκ έκδοση Scout. Επιπλέον, με μικρές αλλαγές στο εσωτερικό, το νέο Superb θα μας συντροφεύει για τα επόμενα χρόνια. Το Superb είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας, που διαθέτει plug-in υβριδική έκδοση, με μια ηλεκτρική αυτονομία 70 περίπου χιλιομέτρων. Το 2019 έρχεται η αλλαγή φρουράς για το πιο δημοφιλές μοντέλο της Skoda, το Octavia.
Ο σχεδιασμός είναι πιο δυναμικός σε σχέση με τον προκάτοχο, ενώ το χαρακτηριστικό τετράπλευρο εμπρός μέρος αλλάζει μορφή. Οι διαστάσεις παραμένουν σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Το νέο Octavia έχει μήκος περίπου 4,70 μέτρα και πλάτος μόλις λίγο πάνω από 1,80 μέτρα. Ο σπορ σχεδιασμός δεν στερεί την δυνατότητα για ευρυχωρία, καθώς το νέο Octavia υπόσχεται ένα καλύτερο πακέτο χώρων. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο από πριν με 590 λίτρα χωρητικότητα στο sedan και 620 λίτρα στο Combi. Οι διαθέσιμοι κινητήρες ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες του νέου μοντέλου. Έτσι υπάρχουν στη γκάμα, τρικύλινδρος βενζίνης 110 ίππων, τετρακύλινδρος ντίζελ και αργότερα αναμένεται η έκδοση 200 ίππων του RS. Ένα ακόμα νέο αφορά το νέο plug-in υβριδικό.
Παρεμπιπτόντως, για πρώτη φορά, το Combi θα εισαχθεί στην αγορά νωρίτερα από το sedan, το οποίο θα παρουσιαστεί και στην IAA τον Σεπτέμβριο του 2019, αλλά δεν αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά νωρίτερα από το 2020. Στα μέσα του 2019 θα εμφανιστεί το e-Citigo που βασίζεται στο VW Up, αλλά εξοπλίζεται με καλύτερες μπαταρίες και φτάνει τα 270 χιλιόμετρα αυτονομία. Λίγο αργότερα, η Skoda θα παρουσιάσει το πρώτα της μοντέλα που θα έχουν ως βάση το νέο ηλεκτρικό κιτ κατασκευής του Wolfsburg. Δύο SUV πλήρους μεγέθους, περίπου 4,70 μέτρων, το ένα σπορ κουπέ που θα κάνει πρεμιέρα στο Παρίσι το 2020 και μια έκδοση χρησιμότητας, η οποία θα παρουσιαστεί το Μάρτιο στη Γενεύη. Ωστόσο, δεν θα κυκλοφορήσουν στην αγορά μέχρι το 2021. Η σπορ έκδοση είναι παρόμοια με αυτή του Vision E, αλλά ο υπεύθυνος σχεδασμού Oliver Stephani, έχει επενδύσει πολλές ώρες δουλειάς σε αυτή. Το κοινό και στις δύο κατηγορίες είναι η αυτονομία, που φτάνει τα 500 χιλιόμετρα, το μεγάλο εσωτερικό, καθώς η τεχνολογία αυτή δεν καταλαμβάνει τόσο μεγάλο χώρο και η συγκριτικά φθηνή τιμή. Τα δύο E-SUV δεν αναμένεται να κοστίζουν πολύ ακριβότερα από μια καλά εξοπλισμένη έκδοση του Kodiaq, με πετρελαιοκινητήρα.
Συμπέρασμα
Η Skoda πηγαίνει ενάντια στο ρεύμα και την ώρα που άλλοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα, η Τσέχικη εταιρία προχωράει μπροστά με βήμα ταχύ. Με νέα, συναρπαστικά προϊόντα, τεχνολογία από την πολυτελή κατηγορία σε προσιτή τιμή και στη αργότερα ακόμη και με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά λειτουργούν παράλληλα με τη VW και θα κοστίζουν πωλήσεις από την Opel, την Ford και τους Κορεάτες.