Το πρώτο ηλεκτρικό station wagon της VW παρουσιάζεται σύντομα. Το ID μοντέλο με τη μορφή του Passat λέγεται ότι αποδίδει ισχύ έως και 340 PS. Η AUTO BILD μας δίνει ήδη μια πρόγευση από το μοντέλο παραγωγής.
Στο LA Auto Show στα τέλη του 2019, η VW παρουσίασε το ID Space Vizzion, το έβδομο πρωτότυπο στη σειρά των μοντέλων ID. Απολύτως ταιριαστά με ό,τι προαναφέρθηκε, η νέα πρόταση της VW, που θα βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB της γερμανικής φίρμας, θα ονομαστεί πιθανότατα ID.7. Σε αντίθεση με το συγγενές αυτοκίνητο, που εφοδιάζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Passat, το ID.7 θα διατίθεται πιθανότατα και σε sedan εκδοχή. Η AUTO BILD βγάζει τα... στολίδια από το πρωτότυπο και δείχνει πώς θα μπορούσε να κυκλοφορεί το λεγόμενο "ID.7" από τα τέλη του 2021.
Το ηλεκτρικό station wagon, με μήκος 4,96 μέτρων, πλάτος 1,90 μέτρων και ύψος 1,53 μέτρων, τοποθετείται σαφώς στη μεσαία κατηγορία. Οι διαστάσεις προέρχονται από το πρωτότυπο, και αν αλλάξουν, αυτό θα γίνει στην έκδοση παραγωγής μόνο σε οριακό επίπεδο. Το ίδιο ισχύει και για την οπτική του, επειδή το Space Vizzion δείχνει ήδη τόσο έτοιμο όσο ένα μοντέλο παραγωγής. Η συνεχόμενη λωρίδα φώτων LED κάτω από το μπροστινό καπό θα παραμείνει πιθανότατα ίδια με την καμπύλη της κάτω πλευράς των παραθύρων, που είναι χαρακτηριστική των μοντέλων ID. Η εικόνα μας δείχνει προβολείς με διαφορετικά γραφικά και επίπεδο μπροστινό καπό χωρίς αεραγωγούς. Αντί, δε, για χειρολαβές θυρών, οι οποίες ανοιγοκλείνουν δια της αφής, το μοντέλο παραγωγής θα εφοδιάζεται σίγουρα με λαβές συμβατικού τύπου. Το ID.7 θα διατηρήσει τη διχρωμία, όπως και άλλα ID.μοντέλα, τουλάχιστον προαιρετικά. Ωστόσο, αυτή δε θα εκτείνεται πιθανότατα έως και το μπροστινό καπό, αφού η αντίθεση θα γίνεται μόνο στην οροφή.
Το πλέγμα, χαμηλά στην μπροστινή ποδιά πιθανότατα θα παραμείνει, αλλά στις πιο λιτές εξοπλιστικές εκδοχές θα έχει διαφορετικό σχήμα. Η δομή του πλέγματος, που παραπέμπει σε κηρήθρα, θα μπορούσε να μείνει στην άκρη και να… περιμένει το σπορ μοντέλο GTX. Περαιτέρω αλλαγές αφορούν σε ζάντες μικρότερων διαστάσεων, καθώς και σε διαφορετικά σχεδιασμένους καθρέφτες. Μερικά από τα χαρακτηριστικά στοιχεία θα μπορούσαν κάλλιστα να κοσμήσουν την επόμενη γενιά του Passat.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι σχεδόν το χαρακτηριστικό των πρωτότυπων ID, χωρίς διακόπτες και εφοδιασμένο με κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών. Επίσης, η VW απέφυγε τη χρήση μιας μεγάλης μονάδας ψηφιακού ταχύμετρου στο ID Space Vizzion. Μια στενή οθόνη, που είναι ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες, ενώ τις υπόλοιπες αναλαμβάνει ένα head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο για παράδειγμα προβάλλει οδηγίες πλοήγησης στην ουσία πάνω στο δρόμο. Το νέο τιμόνι είναι επίσης κατάλληλο για χρήση χωρίς πλήκτρα κάθε είδους και διακόπτες, ενώ οι επιφάνειες αφής βρίσκονται εκατέρωθεν του αφαλού του τιμονιού. Όπως και στα σύγχρονα μοντέλα της Mercedes, οι σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων θα επιλέγονται με τη χρήση του σχετικού μοχλού στην κολόνα του τιμονιού, δεξιά και πίσω από το… χειριστήριο του συστήματος διεύθυνσης. Πάντως, ο επιλογέας των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων, που έχει μορφή μοχλού στο ID.7, θα αντικατασταθεί πιθανότατα από το περιστροφικό χειριστήριο, που γνωρίζουμε από τα ID.3 και ID.4. Στην έκδοση παραγωγής, αντί της πολύ μεγάλης οθόνης, θα δούμε πιθανότατα αυτή των 12 ιντσών και το γνωστό τιμόνι.
Για τις επενδύσεις των καθισμάτων, τα πάνελ των θυρών και άλλες λεπτομέρειες του εσωτερικού, η VW βασίζεται στο πρωτότυπό της στο βιώσιμο υλικό "AppleSkin": Το τεχνητό δέρμα αποτελείται κατά 20% από υπολείμματα μήλου από την παραγωγή χυμού. Το συγκεκριμένο υλικό αντικαθιστά επίσης διακοσμητικά και διάφορες άλλες στρώσεις. Στο μέλλον, το AppleSkin θα είναι επίσης διαθέσιμο και για εφαρμογή σε μεταλλικές επιφάνειες. Τώρα, αν αυτό το υλικό μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί (ίσως και προαιρετικά) στο ID.7, μένει να το δούμε. Επιπλέον, η εταιρεία, που εδρεύει στο Wolfsburg, συνεχίζει να χρησιμοποιεί λύσεις από το ID Space Vision, όντας ελαφρώς εξοικειωμένη με το ID.3, και υιοθετεί το ID.Light, μια μπάρα φώτων στο κάτω άκρο του παρμπρίζ, που παρέχει στον οδηγό οπτική ανατροφοδότηση σε αιτήματα, τα οποία έχουν δοθεί αρχικά ως φωνητικές εντολές, υποστηρίζει επίσης οδηγίες πλοήγησης ή χρησιμεύει ως προειδοποιητικό σήμα σε επικίνδυνες καταστάσεις.
Κινητήρας, αυτονομία και έναρξη πωλήσεων
Η φιλοσοφία κίνησης του ID Space Vizzion ακούγεται πως είναι σχεδόν έτοιμη για μοντέλα παραγωγής. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λοιπόν, αποθηκεύει την ενέργειά του σε μια μπαταρία 82 kWh, η οποία μεταφέρεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα 279 PS στον πίσω άξονα, τουλάχιστον στις αρχικές εκδόσεις. Βέβαια, υπάρχει ήδη ένα στάδιο επέκτασης, κατά το οποίο ένας δεύτερος κινητήρας, ισχύος 102 PS στον μπροστινό άξονα, θα παρέχει ουσιαστικά ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς (4x4) και συνδυαστική ισχύ 340 PS. Έτσι, κατά WLTP θα εξασφαλίζει αυτονομία έως και 590 χιλιομέτρων. Αυτά τα δεδομένα θα ήταν μια χαρά για το ID.7 παραγωγής, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2021. Υπενθυμίζουμε πως το συγκεκριμένο ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο τόσο ως sedan όσο και ως station wagon.
Συμπέρασμα
Η VW φέρνει με το ID.7 το πρώτο ηλεκτρικό station wagon στις αγορές. Αυτή η απόφαση θα πρέπει λογικά να ευχαριστήσει ιδιαίτερα τους χρήστες αυτοκινήτων των αγορών, όπου ευδοκιμούν τα μοντέλα αυτού του είδους, ειδικά από τη στιγμή, που το συγγενές Passat B9 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα καθυστερήσει κάπως να λανσαριστεί. Αν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Space Vizzion μπορούν επίσης να υιοθετηθούν από μοντέλα παραγωγής, δεν αποκλείεται να προκύψει ένα e-station wagon, το οποίο θα είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση.