autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Ford Transit SuperVan3 V8

16/9/2020

Το Ford Transit SuperVan 3 του 1994, είναι ένα τρελό κατασκεύασμα. Το 1994 η Ford δημιούργησε ένα φορτηγό για διαφημιστικούς σκοπούς, με κινητήριο δύναμη, έναν V8 600 ίππων, από μονοθέσιο F1, και το αυτοκίνητο εξακολουθεί να υπάρχει ανάμεσα μας.

Πρωτοποριακή η ιδέα του τμήματος marketing, πίσω στην δεκαετία του 90, να μεταμοσχεύσουν, ένα μοτέρ της Formula 1, στο πίσω μέρος ενός Ford Transit! Το αποτέλεσμα ήταν ίσως το γρηγορότερο van στον κόσμο, το SuperVan 3. Μεταξύ του 1994 και του 2001, το επικό αυτό Transit χρησιμοποιήθηκε ως διαφημιστικό όχημα. To SuperVan3 εξακολουθεί να υπάρχει, μόνο σε μια κάπως αποδυναμωμένη μορφή.


 
Το SuperVan 3 είναι το τρίτο στάδιο ανάπτυξης
Το SuperVan 3 ήταν η τρίτη δημιουργία σε μια σειρά αγωνιστικών Transit. H πρώτη προσπάθεια, χρονολογείται από τη δεκαετία του 70, όπου ήταν βασικά ένα Ford GT40 στο σώμα ενός Transit. Η δεύτερη προσπάθεια, είχε επιλεγεί ένας κινητήρας Cosworth V8 3.9 λίτρων με σχεδόν 600 άλογα. Το τελικό κατασκεύασμα μας ήρθε το 1994 με το SuperVan3. Βασίζεται στον προκάτοχό του, αλλά το μπροστινό τμήμα έχει προσαρμοστεί στο Transit MK5. Ο παλιός κινητήρας αντικαταστάθηκε από ένα Cosworth HB-V8 3.5 λίτρων, σε συνδυασμό με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων.
 
 
Η σειρά Cosworth-HB έκανε το ντεμπούτο της το 1989 με την ομάδα της Benetton F1. Οι κινητήρες κατάφεραν να νικήσουν ακόμα και την θρυλική McLaren MP4/8 του Ayrton Senna. Ανάλογα με το στάδιο εξέλιξης, παρήγαγαν από 639 έως και 710 ίππους στις 13.000 στροφές. Ποια ήταν η τελική ισχύς του SuperVan 3, δεν είναι γνωστό.



Αλλά ακόμα και με το "πιο αδύναμο" επίπεδο ισχύος, η δύναμη θα έπρεπε να είχε χαλαρώσει το πίσω μέρος του φορτηγού. Το SuperVan3 φρενάρει με φρένα κεραμικά και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων. Ο πρώην οδηγός αγώνων Anthony Reid είπε κάποτε: «Τα τελευταία 20 χρόνια ως οδηγός αγώνων, το SuperVan 3 ήταν μακράν το πιο τρελό αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει ποτέ, είναι απίστευτα δυνατό και απίστευτα γρήγορο».


 
Σήμερα υπάρχουν δύο κύλινδροι λιγότεροι στο Transit
Ακόμη και με (μόνο) σχεδόν 300 ίππους από έξι κυλίνδρους, το Ford Transit SuperVan3, είναι μια πραγματική μηχανή κόλασης. Το 2004, o V8 ανταλλάχθηκε με ένα V6 τριών λίτρων και 299 ίππων. Ο εξακύλινδρος κινητήρας είναι και ευκολότερος αλλά και φθηνότερος από έναν κινητήρα F1, στην συντήρηση και την διαχείριση του. Για όλους τους μη αγωνιστικούς οδηγούς, το SuperVan3 είναι πλέον πιο εύκολο στην οδήγηση. Φαίνεται ότι η Ford είχε κατανόηση με όλους τους δημοσιογράφους που ήθελαν να οδηγήσουν τον διάβολο μία φορά...

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις