Υψηλής ποιότητας εσωτερικό, θερμόαιμη εξωτερική σχεδίαση. Το νέο A1 συγκεντρώνει κομψότητα και πολυτέλεια σε ένα μήκος, λίγο πάνω από τέσσερα μέτρα.
Οι χαριτωμενιές τελείωσαν. Τέρμα πια με τα στρογγυλά σχήματα, πρέπει να σκέφτηκαν στην Audi, όταν ξεκίνησαν να σχεδιάζουν το νέο Α1. Το νέο μοντέλο από το Inglostand έχει πάρει πιο τετράγωνο σχήμα, ώστε να μας αναγκάσει να το δούμε πιο σοβαρά! Και ακριβώς έτσι συμβαίνει, χάρη στην εντυπωσιακή εμφάνιση που θυμίζει τα μεγαλύτερα αδέλφια του. Μεγάλη μάσκα με σπορ κυψέλες, μεγάλες εισαγωγές στον προφυλακτήρα και τρεις γρίλιες, ως ανάμνηση της ένδοξης δεκαετίας του 80. Φυσικά οι γνώστες σχετικά με τα αγωνιστικά Quattro, θα το αναγνωρίσουν αμέσως. Επίσης, τα φωτισμένα γραφικά των προβολέων και των πίσω φώτων, που μοιάζουν με βέλη που δείχνουν προς τα έξω, δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι το Α1 έχει μεγαλώσει σε πλάτος.
Μιλώντας για μέγεθος, η Audi κατάφερε χάρη στη νέα πλατφόρμα να τραβήξει το Α1 έξω από την κατηγορία των μικρών, έστω και οριακά, αφού έσπασε το φράγμα των 4 μέτρων (4,03). Ακριβώς όπως συνέβει ήδη με τα Ibiza και Polo. Αλλά ιδιαίτερα ελπιδοφόρα είναι το μεγαλύτερο μεταξόνιο, το οποίο υπόσχεται μια ενδιαφέρουσα άυξηση στον εσωτερικό χώρο, με κέρδος εννέα εκατοστών.
Αν περάσουμε λοιπόν και μέσα. Το Α1 δεν έχει σοβαρέψει μόνο εξωτερικά. Εσωτερικά υπάρχει μια μίνι πολυτέλεια. Τα ψηφιακά όργανα και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών είναι στο στάνταρ εξοπλισμό, για να ταιριάζουν με τα υψηλά πρότυπα στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Προαιρετικά, διατίθεται η οθόνη εικονικής πραγματικότητας, στην οποία εμφανίζετα κινούμενο περιεχόμενο Navi στο σύμπλεγμα οργάνων.
Το μεγαλύτερο σύστημα Infotainment (MMI πλοήγηση) διαθέτει οθόνη αφής 10,1 ιντσών που αναγνωρίζει χειρόγραφες εγγραφές. Ακριβώς από κάτω, βρίσκεται μια δεύτερη οθόνη με πληροφορίες για τον κλιματισμό και την πρσαρμογή του. Για τους οπαδούς των smartphone το Apple CarPlay και το Android Auto, είναι επαγωγικά συστήματα κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, δεν χάνετε την ψηφιακή σύνδεση ενώ κινείστε μέσα στην πόλη.
Ας επιστρέψουμε όμως στις αναλογικές τιμές και να αναφέρουμε ότι ακόμα και άτομα με ύψος στα 1,95, θα χωρέσουν άνετα στο μπροστινό μέρος. Σε αυτή τη δεύτερη γενιά, το Α1 αφήνει περισσότερο αέρα στους ώμους (+ 43 mm) και τους αγκώνες (+ 28 mm). Περίφημα! Τι γίνεται όμως στο πίσω μέρος; Με το μπροστινό κάθισμα στη τέρμα πίσω θέση, η θέση γίνεται σφιχτή, αλλά στην κοντινή και μεσαία θέση, ο επιβάτης έχει ένα ικανοποιητικό τμήμα χώρου στη διάθεσή του. Το πορτπαγκάζ του νέου Α1 αυξήθηκε κατά 65 λίτρα, φτάνοντας τα 335 λίτρα, αλλά συνεχίζει να είναι μικρότερο από αυτό του Polo των 351 λίτρων. Με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα, υπάρχουν διαθέσιμα 1090 λίτρα στο A1, με το Polo να φτάνει τα 1125 λίτρα.
Στους κινητήρες, οι βενζινκινητήρες παίρνουν ψήφο εμπιστοσύνης, υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμές εκδόσεις, από 95 ίππους στο τρικύλινδρο 1.0 TSI, με κορυφάιο τον 2.0 TFSI με τους 200 ίππους και δυνατότητα για τετρακίνηση. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά το Νοέμβριο του 2018 και πιθανώς μέχρι το 2019, θα κυκλοφορήσουν μόνο μπροστινοκίνητες εκδόσεις. Ο τρικύλινδρος θα ξεκινήσει λίγο κάτω από τα 20.000 ευρώ στην Γερμανία. Αυτό δεν είναι καθόλου χαριτωμένο.
Συμπέρασμα: Επιτέλους, το A1 φαίνεται πολύ καλό, αρκετά αχμηρό και με προσωπικότητα 100% Audi. Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό, το A1 είναι ένας μικρός γίγαντας, ο οποίος επικεντρώνεται στη συνδεσιμότητα. Ωστόσο, η η premium καταγωγή του, αντικατοπτρίζεται στην τιμή του.