autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Xpeng G9: Ένα premium κινέζικο ηλεκτρικό SUV με στόχο την κορυφή
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Xpeng G9: Ένα premium κινέζικο ηλεκτρικό SUV με στόχο την κορυφή

19/9/2024

Κοστίζει 69.600 ευρώ στη Γερμανία
Έρχεται με τρεις οθόνες για infotainment και λειτουργίες
Διαθέτει ισχύ 551 ίππων και 717 Nm ροπής
Κρατάει γερά παρά τους 2,4 τόνους βάρους

Με κόστος 69.600 ευρώ στη Γερμανία

H Χpeng ήρθε στην Ευρώπη προσφέροντάς μας το G9, με σκοπό να κερδίσει τη δική του θέση στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών SUV. Οι πρώτες μονάδες έκαναν τον «ντεμπούτο» τους στη Γερμανία λίγο πριν το καλοκαίρι που μας πέρασε, ενώ εμείς, δοκιμάσαμε την έκδοση G9 Performance με κίνηση σε όλους τους τροχούς και κόστος από 69.600 ευρώ στη Γερμανία. Τι μας εντυπωσίασε θετικά και τι μας άφησε αρνητική γέυση;

Αρχικά, αξίζουν μνεία τα οδηγικά βοηθήματα. Προηγμένα, συνείσφεραν στην πορεία, στο φρενάρισμα, όπως και στο να προειδοποιούν, μα κάποιες φορές, το παρακάνει. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας διατήρησης του οχήματος στην λωρίδα κυκλοφορίας, οι παρεμβάσεις ήταν κάπως απότομες. Ακόμη, το σύστημα πλοήγησης εμφανίζει (συχνά-πυκνά) κάποια γλωσσικά λάθη. Βέβαια, η εταιρεία έχει ήδη υποσχεθεί για βελτιώσεις στο λογισμικό το προσεχές διάστημα μέσω αναβάθμισης, οπότε ώρα να επικεντρωθούμε και στα υπόλοιπα. 

Έρχεται με τρεις οθόνες για infotainment και λειτουργίες

Αφού λοιπόν η Xpeng έχει γνώση (και έχει δεσμευθεί για βελτιώσεις) του προβλήματος, ας δούμε - συνοπτικά - το τι παρέχεται στην τιμή των σχεδόν 70.000 ευρώ του G9 Performance: Προς το παρόν, οι Κινέζοι προσφέρουν δύο επιλογές στα προαιρετικά έξτρα του μοντέλου: Την μεταλλική βαφή και τον κοτσαδόρο με δυνατότητα ρυμούλκησης ως και 1,5 τόνο. Από εκεί και πέρα, το μοντέλο διαθέτει: Αερανάρτηση, ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, ηλεκτρικά καθίσματα με εξαερισμό, λειτουργία μασάζ για τέσσερα καθίσματα και επένδυση με δέρμα Nappa, τρισδιάστατος πλοηγός με σύνδεση Apple και Android, πόρτες με μαλακό κλείσιμο, γυάλινη πανοραμική οροφή, ολοκληρωμένα οδηγικά βοηθήματα, παροχή πολυμέσων, διζωνικός κλιματισμός, ηχοσύστημα Dynaudio όπως και άλλες παροχές.

Τι κρύβεται στην καμπίνα; Μιλάμε για ένα κομψά επιπλωμένο και διακοσμημένο εσωτερικό, μέρος μιας επιδέξιας κατασκευής και παρά τον ενδελεχή μας έλεγχο, δεν εντοπίσαμε κάποια αρνητική λεπτομέρεια ή και αμέλεια. Εντυπωσιακή η πρόοδος για μια εταιρεία η οποία υφίστανται από το 2014. Ακόμη, ξεχωρίζουν οι τρεις οθόνες που καλύπτουν σχεδόν ολόκληρο το ταμπλό και «τρέχουν» infotainment και λοιπές λειτουργίες του μοντέλου, τα καλά υλικά που έχουν επενδυθεί, το εύρος του χώρου και τα καθίσματα που μπορούν να ρυθμιστούν με διάφορους τρόπους. Τέλος, η ρύθμιση της κολόνας του τιμονιού, καθώς και των καθρεπτών ενεργοποιείται πρώτα μέσω της οθόνης και στην συνέχεια ρυθμίζεται από τα κουμπιά στο τιμόνι.

Διαθέτει ισχύ 551 ίππων και 717 Nm ροπής

Το G9 Performance κινείται μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 551 ίππους και 717 Nm ροπής και τροφοδοτούνται από ένα μπλοκ μπαταριών των 93,1 kWh. Η ικανότητα φόρτισης του μοντέλου σε ταχυφορτιστή φτάνει ως τα 300 kW, με την φόρτιση 10-80% να διαρκεί 20 λεπτά. Από την άλλη, σε κουτί τοίχου εναλλασσόμενου ρεύματος, το G9 μπορεί να «πιάσει» μόλις 11 kW, που σημαίνει ότι η φόρτιση αναμένεται να διαρκέσει οκτώ ώρες. Στη δοκιμή που πραγματοποιήσαμε, μετρήσαμε κατανάλωση 22,5 kWh/ 100 χιλιόμετρα, καλύπτοντας απόσταση ίση με 414 χιλιόμετρα (η δοκιμή έγινε με ικανοποιητικές καιρικές συνθήκες των 22 βαθμών κελσίου).

Η ισχύς του μοντέλου είναι αρκετή. Είστε στην κανονική, είτε στην σπορ λειτουργία, όταν πατάς το γκάζι, αισθάνεσαι την απότομη ώθηση του οχήματος προς τα μπρος. Όμως, σε αρκετά υψηλές ταχύτητες, το μοντέλο παρουσιάζει μια ασταθή συμπεριφορά, ειδικά στο τιμόνι. Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται λιγότερο αποφασιστικά, απαιτώντας από τον οδηγό να προβεί ο ίδιος σε διορθώσεις. Τέλος, το σύστημα μετάδοσης κίνησης εμφάνισε ελαφρείς κραδασμούς με το που ξεπεράσαμε τα 120 χλμ. /ώρα. Για να πραγματοποιήσει τα 0-100 χλμ. /ώρα, χρειάστηκε 4,2 δευτερόλεπτα, ενώ για την προσπέραση 80-120 χλμ. /ώρα, ήθελε 2,4 δευτερόλεπτα. Η αίσθηση του πεντάλ στα φρένα είναι αρκετά μαλακή, τόσο κατά την απόσταση πέδησης, όσο και κατά τη διάρκεια ανάκτησης. Στη δοκιμή μετρήσαμε απόσταση πέδησης 37,8 μέτρα από ταχύτητα 100 χλμ. /ώρα με ζεστά φρένα.

Κρατάει γερά παρά τους 2,4 τόνους βάρους

Σε γενικές γραμμές, το Xpeng λειτουργεί αθόρυβα. Ακόμη και η μεγάλη πανοραμική οροφή «κόβει» τους θορυβώδεις ήχους. Η στάνταρ αερανάρτηση λειτουργεί, με εξαίρεση τις ανώμαλες προσκρούσεις απέναντι σε κακοτεχνίες στους δρόμους. Σε ό,τι αφορά το ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας) τα πήγε περίφημα, μιας οι παρεμβάσεις του κατά τους ελιγμούς αποφυγής και στις εκτροπές υποστροφής ήταν διακριτικές και εύστοχες, βοηθώντας την παρουσία του μοντέλου. Αλλωστε, το να διατηρείται ένα όχημα με βάρος 2,4 τόνους ομαλό κατά την οδήγηση, δεν είναι και λίγο.   

Εν κατακλείδι, το Xpeng G9 Performance μας χάρισε μια εξαιρετικά ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Ήταν αθόρυβο και άνετο, αλλά και ισχυρό. Με υψηλή τελική ταχύτητα για ένα ηλεκτρικό SUV, ενώ και η αυτονομία στα - λίγο παραπάνω από τα 400 χιλιόμετρα - ήταν αρκετή.

Θυμίζουμε πως όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την AutoHellas του ομίλου Βασιλάκη, το Xpeng G9 αναμένεται να έρθει και στην χώρα μας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε