Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
400.000 χλμ με μία Mercedes A-Class: Πώς τα πάει;

400.000 χλμ με μία Mercedes A-Class: Πώς τα πάει;

Διαβάστηκε από 8608 αναγνώστες - 23/3/2022
Μία Mercedes A 180 του 2013 έχει σημειώσει 399.700 χλμ μέσα σε 9 χρόνια. Τι ζημιές έβγαλε το όχημα σε αυτή τη δοκιμή μακράς διαρκείας; Πόσο αξιόπιστη είναι η προηγούμενης A-Class; Αξίζει η αγορά της; Ήρθε η ώρα να το μάθουμε!

Test μακράς διαρκείας 400.000 χλμ με Mercedes A-Class

Η Mercedes A-Class δημιούργησε πάταγο με το λανσάρισμά της το 1997, όντας το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στη μικρομεσαία κατηγορία. Η πρώτη γενιά είχε ιδιαίτερα ξεχωριστή εμφάνιση που δεν θύμιζε κανένα άλλο αντίστοιχο μοντέλο. Το αμάξωμα ήταν ψηλό και το καπό είχε μεγάλη, διαγώνια κλίση, η οποία συνεχιζόταν και στο παρμπρίζ.
Το 2004 γνωρίσαμε τη δεύτερη γενιά, που διατηρούσε τις συγκεκριμένες σχεδιαστικές αναλογίες, ενώ στα τέλη του 2012 έκανε το ντεμπούτο της η τρίτη, προτελευταία εκδοχή της A-Class, με κωδικό W176.

Αυτή είχε σαφώς πιο δυναμικό look, όντας πιο χαμηλή, με μακρύτερο καπό και κεκλιμένο παρμπρίζ. Το αυτοκίνητο αίφνης έγινε πιο νεανικό και συνολικά πιο ποθητό. Πόσο αξίζει η αγορά του σήμερα, 10 χρόνια μετά; Τι ζημιές βγάζει; Σε συνεργασία με την AutoBILD βρίσκουμε την απάντηση, χάρη στην βενζινοκίνητη A 180 που χρησιμοποιείται από το 2013 σε δοκιμή μακράς διαρκείας!

Η Mercedes A 180 έχει διανύσει 399.700 χλμ από το 2013 έως σήμερα

Το τεστ διαρκείας της συγκεκριμένης Mercedes A 180 ξεκίνησε στις 10 Ιανουαρίου 2013,  9 χρόνια πριν. Σε αυτό το διάστημα, το αυτοκίνητο έχει διανύσει 399.700 χιλιόμετρα, δηλαδή έχει κάνει το γύρο του κόσμου σχεδόν 10 φορές!

Αποδεικνύοντας ότι είναι γνήσιο προϊόν της εταιρείας με σήμα το Αστέρι, η A 180 έχει σταθεί «παλικάρι» στο βάθος του χρόνου, ξεπερνώντας κατά 130.000 χιλιόμετρα το VW Golf MK7, ο κινητήρας του οποίου αποδήμησε στον Παράδεισο των Μηχανών μετά από 287.147 χλμ. Οι δοκιμές διαρκείας, και για τα δύο αυτοκίνητα ξεκίνησαν μαζί το 2013, με το τέλος του δρόμου για το Golf να έρχεται το Γενάρη του 2019. Η Mercedes όμως συνεχίζει σθεναρά έως τώρα. Τι ζημιές έβγαλε η A 180

Η Mercedes A-Class δεν έχει βγάλει προβλήματα, εκτός της πίσω κάμερας που χάλασε

Η Mercedes A-Class δεν έχει βγάλει προβλήματα, εκτός της πίσω κάμερας που χάλασε

Αν περιμένετε μία μακριά λίστα με προβλήματα και βλάβες που παρουσιάστηκαν σε αυτή την περίοδο, λυπόμαστε αλλά θα σας απογοητεύσουμε. Στα 200.000 χιλιόμετρα χρειάστηκαν αλλαγή τα φρένα λόγω φυσιολογικής φθοράς, ενώ πριν από αυτό το μικρομεσαίο hatchback επισκέφθηκε το συνεργείο μόνο για τα service του, καθώς και μία φορά για ευθυγράμμιση. Αργότερα, στα 251.858 χιλιόμετρα αλλάχθηκε ο θερμοστάτης.

Η μόνη ζημιά που προέκυψε πρόσφατα είναι η camera οπισθοπορείας, η οποία χάλασε μετά από 9 χρόνια.
Τα υπόλοιπα σημάδια του χρόνου είναι κυρίως αισθητικά. Το κάθισμα του οδηγού σιγά-σιγά παρουσιάζει φθορά, ενώ η κεντρική κονσόλα κάνει αισθητή την παρουσία της με τριγμούς.


Η μέση κατανάλωση του test είναι 6,5 λίτρα/100 χλμ

Στη Γερμανία, το αυτοκίνητο καινούργιο κόστιζε 26.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του extra εξοπλισμού. Κάτω από το καπό της Mercedes βρίσκεται ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 122 άλογα, με το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων. Το μοτέρ αποδεικνύει περίτρανα την οικονομική του φύση, με την κατανάλωση σε όλα αυτά τα χρόνια να έχει παραμείνει χαμηλή και να έχει μέση τιμή 6,5 λίτρα/100 χλμ, ένα επιπλέον σημάδι αξιοπιστίας που δείχνει ότι όλα πάνε καλά εντός του κινητήρα.

Το κύριο αρνητικό είναι η περιορισμένη ορατότητα από τα παράθυρα

Το κύριο αρνητικό είναι η περιορισμένη ορατότητα από τα παράθυρα

Φυσικά, δεν γίνεται τα πάντα να είναι τέλεια σε αυτή τη ζωή, και ως εκ τούτου η Mercedes A-Class έχει λίγα μειονεκτήματα, τα οποία όμως δεν κρίνουμε πως είναι σε θέση να αποτρέψουν κάποιον από την αγορά της.
Ξεκινώντας από τον τομέα της ορατότητας προς τα πίσω, αυτή είναι περιορισμένη, αποτέλεσμα των φαρδιών κολονών και των μικρών παραθύρων, που κάνουν την καμπίνα ελαφρώς κλειστοφοβική. Αυτό δυσχεραίνεται περισσότερο από τα ογκώδη προσκέφαλα στα πίσω καθίσματα, και κάνουν τη χρήση της κάμερας οπισθοπορείας αναγκαία.
Επειδή τα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου είναι μεγάλα, χρειάζεται προσοχή όταν ο οδηγός κάνει όπισθεν ή αλλάζει κατεύθυνση. Παράλληλα, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας είναι μικρός και δεν καθαρίζει αρκετά μεγάλη επιφάνεια του κρυστάλλου.
Αλλο ένα αρνητικό είναι η σχετικά τραχιά (για Mercedes) κύλιση, καθώς και κάποιες ψιλολεπτομέρειες όπως η επένδυση του τιμονιού από πλαστικό, που για πολλούς δεν αντιπροσωπεύουν το «Αστρο» στη μάσκα.

Αντάξια του ονόματος Mercedes είναι σίγουρα η αξιοπιστία που παρουσίασε η A-Class των 400.000 χιλιομέτρων. Με την τιμή των A 180 της συγκεκριμένης γενιάς να κυμαίνεται γύρω στα 17.500 ευρώ κατά μέσο όρο στην Ελλάδα, σίγουρα είναι ένα αυτοκίνητο που ελκύει πολλούς και θα απαλλάξει τους τρέχοντες αλλά και μελλοντικούς ιδιοκτήτες του από «πονοκεφάλους».
 
Οι Γερμανοί της ήπιαν το αίμα, 400.000 χλμ μέσα σε 9 χρόνια!
Η Mercedes A 180 είναι ως τώρα απροβλημάτιστη, με κύρια βλάβη την πίσω κάμερα.
6,5 λίτρα είναι η μέση κατανάλωση σε όλα αυτά τα χρόνια.
«Παραπτώματα»: Περιορισμένη ορατότητα από τις φαρδιές κολόνες.
Με τιμή γύρω στα 17.500 ευρώ για τα μοντέλα αυτής της περιόδου, έχει αποδείξει ότι αξίζει τα λεφτά της;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »