autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Η 5αρα που «κατέκτησε» τα 90s..

Διαβάστηκε από 14835 αναγνώστες - 24/1/2020

Η αμαξάρα των 90s. Στα τέλη του 80 και στη ανατολή του 90 οι BMW στην χώρα μας ήταν πραγματικά για λίγους! Χαρακτηριστικό ήταν το «παίξιμο» των φώτων όταν συναντιόταν 2 BMW στον δρόμο. Επιστρέφουμε στο παρελθόν και θυμόμαστε ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Την BMW 5 E34!

Στις αρχές του 1988 παρουσίασε η BMW το μεγάλο της sedan το οποίο αντικατέστησε την Ε28, που πλέον είχε αρκετά χρόνια στην αγορά. Όπως κάθε BMW, έτσι και η νέα διέθετε κορυφαία ποιότητα, μεγάλους χώρους και φυσικά επιδόσεις που δεν είχαν αντίπαλο.



Ο σχεδιαστής Claus Luthe, θα πρέπει να είναι πολύ υπερήφανος για το αποτέλεσμα για δύο λόγους, πρώτον γιατί έχει πέραση ακόμα και σήμερα μιας και φαίνεται ανέγγιχτη από τον χρόνο, και φυσικά για τις 1.333.412 πωλήσεις!
Νούμερο που ακόμα και σήμερα με δυσκολία καταφέρνουν να το φτάσουν, πόσο μάλλον αν αναλογιστούμε την τιμή αλλά και την εποχή της 5άρας Ε34. Η σειρά 5 είχε σημειώσει το εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30, που ακόμα και εν έτη 2019 είναι μια πολύ καλή τιμή.



Ήταν διαθέσιμη και σε station wagon, ενώ υπήρχε μεγάλη ποικιλία κινητήρων που ξεκινούσαν από 1.800 κ.εκ. με 113 ίππους και έφτανε τα 3,795 κεκ με 340 ίππους στην έκδοση Μ5. Κατά κύριο λόγο, η 5άρα ήταν πισωκίνητη, όμως από το 1991 μπορούσε να παραγγελθεί και ως τετρακίνητη. Στις αρχές του ΅90 άρχισαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να παίρνουν σοβαρά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν άγνωστες λέξεις. Φυσικά η BMW εφοδίασε το μεγάλο της μοντέλο με όλα τα καινοτόμα τότε καλούδια. Όλες οι εκδόσεις από το 1988 ήταν εφοδιασμένες με ABS και 3 χρόνια αργότερα μπορούσε να τοποθετηθεί σύστημα traction control.



Πρωτοποριακή ήταν και στα συστήματα παθητικής ασφάλειας μιας και έφερε ως έξτρα αερόσακο οδηγού και αργότερα συνοδηγού, ενώ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι αερόσακοι ήταν στον βασικό εξοπλισμό.Το πλαίσιο διέθετε ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, πλευρικές μπάρες ασφαλείας στις πόρτες αλλά και στον κλωβό ασφαλείας. Ο βασικός κινητήρας ήταν τετρακύλινδρος 1800 κ.εκ. και αποτελούσε την entry level έκδοση στον κόσμο της μεγάλης BMW. Οι μεγαλύτεροι κινητήρες ήταν όλοι 6κύλινδροι, έκαιγαν αρκετά, αλλά έδιναν πολύ καλές επιδόσεις στο μεγάλο οικογενειακό. Κανείς δεν μπορούσε να φτιάξει έναν 6λύλινδρο σε σειρά τόσο τελειοποιημένο όσο της BMW. 



Αποδείχθηκε αρκετά αξιόπιστο, ειδικά οι κινητήρες της Μ50, μιας και δεν αναφέρθηκαν σοβαρές βλάβες. Υπάρχουν αναφορές για ελαττωματικές αντλίες νερού και ρωγμές στον θερμοστάτη. 31 χρόνια μετά την παρουσίασή της, εξακολουθεί να συναρπάζει και να συγκινεί. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ακόμα και σήμερα θα ήθελαν να την έχουν στο γκαράζ τους, ενώ λόγω της διαχρονικότητας της σχεδίασης, αναμένεται να είναι ενδιαφέρουσα για πολλά χρόνια ακόμα.

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW 525i (1995)
Κινητήρας Εξακύλινδρος σε σειρά
Μέγεθος (κεκ) 2494
Ιπποδύναμη (Ps/σ.α.λ) 192/5,900
Ροπή (Nm/σ.α.λ) 250/4,200
Τελική (χλμ/ώρα) 230
0-100 (δλ) 8,6
Κιβώτιο 5άρι
Μετάδοση Πίσω
Βάρος(άδειο) 1525 κιλα
Κατανάλωση (λτ./100χλμ) 12
Διαστάσεις (Μ.Π.Υ) 4720/1757/1412
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις