autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Δοκιμή μεταχειρισμένου: Cupra Formentor VZ με 74.000 χλμ
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή μεταχειρισμένου: Cupra Formentor VZ με 74.000 χλμ

30/10/2024

Ακόμα και αν έχει φάει «ξύλο» από τους προηγούμενους, ο δίλιτρος TSI σπάνια θα κάψει λάδι.
Δυσλειτουργίες: «Κολλήματα» στο σύστημα infotainment, τραντάζει το DSG κιβώτιο.
Τα ημι-bucket καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη και δεν έχουν φθορά στα 74.000 χλμ.
Κάνει 0-100 σε 4,9 δλ αλλά δεν «πίνει» πολύ (8,5 λτ/100 χλμ). Έχει και καλούς χώρους.

Ακόμα και αν έχει φάει «ξύλο» από τους προηγούμενους, ο δίλιτρος TSI σπάνια θα κάψει λάδι

Η Cupra έγινε πλέον ανεξάρτητη μάρκα από τη Seat, με το Formentor να είναι το πρώτο μοντέλο που λανσαρίστηκε υπό το νέο «καθεστώς», το 2020. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MQB Evo και μηχανικά σύνολα της «μαμάς» VW, το Cupra Formentor είναι διαθέσιμο με κινητήρες απόδοσης από 150 έως 390 άλογα. Για να δούμε πόσο καλό είναι ως μεταχειρισμένο, δοκιμάζουμε ένα Formentor VZ που εφοδιάζεται με τον δίλιτρο TSI κινητήρα  που έχει 310 ίππους, με την ισχύ να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός DSG κιβωτίου ταχυτήτων 7 σχέσεων. Το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 2021 και μέχρι στιγμής έχει διανύσει 74.000 χιλιόμετρα.

Το Cupra Formentor έχει άκρως δυναμικό σχεδιασμό, ο οποίος υποστηρίζεται και στο δρόμο. Ακόμα και οι βασικές εκδόσεις με τα 150 άλογα είναι διασκεδαστικές, ωστόσο το μοντέλο που έχουμε στη διάθεσή μας αποτελεί μια πραγματική πηγή χαράς. Ο κινητήρας είναι ο EA888 τέταρτης γενιάς, ο οποίος είναι βελτιωμένος σε σχέση με τους προγόνους του, και σπάνια θα εμφανίσει συμπτώματα κατανάλωσης λαδιού. Αυτό είναι σημαντικό για ένα αυτοκίνητο τέτοιου χαρακτήρα, το οποίο ενδέχεται να έχει «βεβαρυμένο» παρελθόν από τους προηγούμενους κατόχους του.

Κατά την οδήγηση του Cupra Formentor VZ που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο δεν παρατηρήσαμε δυσλειτουργίες και κομπιάσματα, τόσο από το μοτέρ, όσο και από το DSG κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και από την τετρακίνηση Haldex.

Η ανάρτηση στα Formentor έχει sport ρύθμιση και ταυτόχρονα είναι αρκούντως άνετη στην καθημερινότητα. Προαιρετικά στα απλά μοντέλα (standard στα VZ) υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση, που συνεργάζεται άψογα με το αυτοκίνητο.

Δυσλειτουργίες: «Κολλήματα» στο σύστημα infotainment, τραντάζει το DSG κιβώτιο

Οι αναφορές για βλάβες είναι λίγες, και περιορίζονται σε τυχόν απότομες αλλαγές ταχυτήτων στο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, καθώς και σε τραντάγματα κατά την εκκίνηση ή σε χαμηλές ταχύτητες.
Επιπλέον, υπάρχουν περιπτώσεις όπου το σύστημα infotainment, που χρησιμοποιεί το λογισμικό MIB3, εμφανίζει δυσλειτουργίες και κολλήματα. Μερικές φορές αυτό μπορεί να επηρεάσει προσωρινά και τα συστήματα υποβοήθησης.

Το μεταχειρισμένο Cupra Formentor VZ που είχαμε στη διάθεσή μας έχει ημι-bucket καθίσματα με πολύ καλή πλευρική στήριξη, έγχρωμη οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα infotainment με τρισδιάστατη πλοήγηση και φωνητικό έλεγχο (10 ίντσες στη βασική έκδοση), θερμαινόμενο τιμόνι, καθώς και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Εκτός αυτών, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης cruise control που προσαρμόζεται στην ταχύτητα των προπορευόμενων οχημάτων (λειτουργεί μέχρι τα 210 χλμ/ώρα), LED φανάρια και αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό. Δεν παρατηρήσαμε κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Τα ημι-bucket καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη και δεν έχουν φθορά στα 74.000 χλμ

Το μεταχειρισμένο Cupra Formentor VZ που δοκιμάσαμε δεν είχε πρόωρα σημάδια φθοράς στα μηχανικά του μέρη, κάτι που συμφωνεί και με τις αναφορές βλαβών. Το μόνο που έχει παρατηρηθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι φθορά στα φρένα, τα οποία είναι της Brembo και είναι ιδιαίτερα αποδοτικά. Η πρόωρη «κόπωση» βέβαια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης των προηγούμενων ιδιοκτητών, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε «καυτές» εκδόσεις όπως η συγκεκριμένη.

Περνώντας στην καμπίνα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν εντοπίστηκαν γρατζουνιές και σημάδια χρήσης στις πλαστικές και λοιπές επενδύσεις, παρά τα 74.000 χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο. Το μόνο που μπορεί να παρατηρήσετε είναι χαλαρά διακοσμητικά πλαίσια στις χειρολαβές των θυρών.
Όπως αναφέραμε, τα καθίσματα της εν λόγω έκδοσης είναι ημι-bucket και προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Παρόλα αυτά, τα πλευρικά τμήματα που προεξέχουν δεν έχουν ταλαιπωρηθεί από τη διαδικασία επιβίβασης-αποβίβασης και διατηρούν άψογα τη φόρμα τους, χωρίς να υπάρχουν γδαρσίματα ή πτυχώσεις στην ταπετσαρία που αποτελείται από δέρμα και ύφασμα.

Κάνει 0-100 σε 4,9 δλ αλλά δεν «πίνει» πολύ (8,5 λτ/100 χλμ). Έχει και καλούς χώρους

Το Cupra Formentor VZ είναι ένα hot hatchback μεταμφιεσμένο σε προβιά… crossover SUV. Ο δίλιτρος TSI κινητήρας που αποδίδει 310 άλογα και 400 Nm ροπής, εκτοξεύει το αμάξωμα από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 4,9 δευτερόλεπτα, με την επιτάχυνση να είναι περιορισμένη στα 250 χλμ/ώρα. Η haldex τετρακίνηση εξασφαλίζει την απαιτούμενη πρόσφυση σε όλους τους τροχούς και τα φρένα με την υπογραφή της Brembo φροντίζουν να «κοκαλώσει» έγκαιρα το όχημα.

Παρόλα αυτά, το Formentor VZ έχει και ένα πιο φιλικό στην καθημερινότητα πρόσωπο: Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,5 λτ/100 χλμ, ενώ η ευρυχωρία είναι καλή για μια οικογένεια ή 4 ενήλικες, με τον «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι καλός ακόμα και για άτομα ψηλότερα του μέσου όρου.

Το πορτ-μπαγκάζ των τετρακίνητων Formentor έχει ωφέλιμο όγκο 420 λτ (450 στα προσθιοκίνητα και 345 λίτρα στα plug-in υβριδικά), κάτι που σημαίνει πως θα χωρέσουν 4 μεγάλες βαλίτσες χωρίς να αφαιρέσουμε την εταζέρα.

Συμπέρασμα: Το Cupra Formentor είναι αξιόπιστο ως μεταχειρισμένο

Το Cupra Formentor είναι ένα crossover SUV που έχει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, καλή ευρυχωρία και σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Η έκδοση VZ με τα 310 άλογα έρχεται να προσφέρει αξιόπιστες οδηγικές συγκινήσεις και ταυτόχρονα χωρίς να κουράσει στην καθημερινότητα.

Τα μεταχειρισμένα Cupra Formentor VZ, όπως το μοντέλο που δοκιμάσαμε ως μεταχειρισμένο, πωλούνται με τιμές μεταξύ 38.000 και 46.000 ευρώ. Οι τιμές των μεταχειρισμένων Cupra Formentor ανεξαρτήτως κινητήρα, ξεκινούν από 26.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε