4 φωτογραφίες »

Μήπως να μην αγοράσεις μεταχειρισμένο Subaru Forester IV Diesel?

Διαβάστηκε από 1386 αναγνώστες - 25/6/2021

Στην τέταρτη γενιά του Forester έκανε για τελευταία φορά την εμφάνιση του ο diesel κινητήρα της Subaru. Αξίζει άραγε η επιλογή του σαν μεταχειρισμένο από 17.000 ευρώ ή θα πληρώσεις το κούκο αηδόνι?

Με την κατακόρυφη αύξηση στη ζήτηση και στη δημοφιλία των diesel κινητήρων την προηγούμενη δεκαετία, το τμήμα αυτοκινήτου του βιομηχανικού ομίλου Fuji Heavy της Ιαπωνίας γνωστό στο ευρύ κοινό ως Subaru, άκουσε τις επιθυμίες του καταναλωτικού της κοινού και το 2008 παρουσίασε για πρώτη φορά, τον δικό της αναπτυγμένο, turbo diesel κινητήρα με 147 ίππους. Η φιλοσοφία του κινητήρα ακολουθεί το σχεδιασμό της Subaru στους κινητήρες μιας και πρόκειται για τύπου boxer, με τους κυλίνδρους να βρίσκονται αντικριστά και να κινούνται δεξιά- αριστερά αντί για πάνω-κάτω όπως στους κλασικούς κινητήρες.

Kοινοποίησε το »




Κακή εκκίνηση
Με τη Subaru να έχει εμπειρία πάνω από 50 χρόνια στην κατασκευή boxer κινητήρων και πάνω από 30 σε turbo boxer, πιστεύαμε ότι η δημιουργία ενός πετρελαιοκίνητου turbo boxer κινητήρα από την Ιαπωνική εταιρία θα ήταν εύκολη υπόθεση. Δυστυχώς αποδείχτηκε το ακριβώς αντίθετο.
Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του εμφανίστηκαν αρκετά σοβαρά προβλήματα με το πιο σημαντικό να είναι το σπάσιμο του στροφάλου. Η αντίδραση της Subaru, αν και σχετικά καθυστερημένη, ήρθε με επιπλέον εγγύηση  και οι μηχανικοί της Ιαπωνικής εταιρίας μετά από το «εικονικό» χαρακίρι που έκαναν, έπεσαν με τα μούρα στην επίλυση του προβλήματος.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* SUBARU FORESTER 2,0 D
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1,995
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων πετρέλαιο
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 147/3,600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 350/1.600
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.562
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 7,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 148
Ρεζερβουάρ (λτ.) 60
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 505-1557
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4610/1795/1735

Μέχρι το 2013 όπου και εμφανίστηκε η τέταρτη γενιά του Forester, τα σοβαρά προβλήματα είχαν μειωθεί αλλά δυστυχώς δεν είχαν εξαλειφθεί. Η γενική ευαισθησία που παρατηρείται στον κινητήρα και η δυσανεξία που παρουσιάζει έντονα στις κοντινές διαδρομές ακόμα προβληματίζει. Όσο περιορίζονταν η κίνηση του αυτοκινήτου σε μικρές αποστάσεις, τόσο τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (DPF) δεν μπορούσαν να κάνουν σωστή αναγέννηση, έφραζαν και τέλος τα αέρια που διέχεαν προς τα έξω ήταν επιβλαβής για την υγεία. Στη συνέχεια διαβάζοντας τη βλάβη του DPF ο εγκέφαλος έμπαινε σε λειτουργία έκτακτης ανάγκης, έπεφτε κατακόρυφα η ισχύ του κινητήρα και αυξάνονταν κατακόρυφα η κατανάλωση. Κλασσική περίπτωση βλάβης.
Στην αντίθετη όχθη όσοι το είχαν για μακρινές και ανοιχτές διαδρομές έφτασαν απροβλημάτιστα πάνω από 200.000 χιλιόμετρα, υποδηλώνοντας ότι το αυτοκίνητο είναι κατάλληλο μόνο για συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης.



Αυτόματο ιδιαίτερων προδιαγραφών
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στα Subaru Forester ήταν ότι τα αυτόματα κιβώτια της εταιρίας είχαν την δυνατότητα ρυμούλκησης περισσότερους βάρους από ότι τα χειροκίνητα! Βέβαια τα θετικά μένουν εδώ για αυτό το κιβώτιο αφού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη  έχουν υπάρξει αναφορές ότι το κιβώτιο «κόλλαγε» στην πρώτη ή στην όπισθεν και επιτάχυνε από μόνο του χωρίς ποτέ η Subaru να εξετάσει επίσημα το θέμα μέσω ανάκλησης.


 
Να αγοράσω ή όχι?
Η απάντηση είναι απλή! Αν σκοπεύεις να το λιώσεις σε ταξιδάκια και γενικές μακρινές αποστάσεις είναι μια πολύ καλή λύση με αρκετούς χώρους για 5 επιβάτες, ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, ωραία για τον όγκο του ποιότητα κύλισης και πολύ καλό εξοπλισμό. Αν είσαι άνθρωπος όμως της πόλης και των μικρών διαδρομών καλύτερα να στραφείς σε κάποιον βενζινοκινητήρα. Η καλύτερη επιλογή από θέμα κιβωτίου είναι το «αλεξίσφαιρο» χειροκίνητο. Όποια και να είναι η επιλογή σας σίγουρα ένα καλό checkαρισμα στο ιστορικό του αυτοκινήτου και μια βόλτα από εξουσιοδοτημένο συνεργείο Subaru είναι ότι πιο σωστό πριν την αγορά ενός μεταχειρισμένου.
 

Kοινοποίησε το »