autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
6 φωτογραφίες »

Review έξι μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων: Αξίζουν;

3/12/2020

Έξι δημοφιλή και αποδοτικά ως καινούργια ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπαίνουν στην ζυγαριά και αξιολογούνται σαν μεταχειρισμένα. Πόσο καλά είναι;

Το πιο σημαντικό συστατικό σε ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο είναι η μπαταρία. Η κατάστασή της, λοιπόν, είναι επομένως ο κινητήριος… τροχός σε ό,τι αφορά την τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Για αυτόν το λόγο, πρέπει να είστε σίγουροι για την κατάσταση της μπαταρίας. Βέβαια, πολλά έχουν συμβεί τα τελευταία δέκα χρόνια από τεχνολογικής άποψης. Τα νεώτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εφοδιάζονται με μπαταρίες, που παρέχουν σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία για το ίδιο βάρος. Έτσι, αυτή η εξέλιξη οδηγεί σε εμφανώς μεγάλες διαφορές τιμών. Το βέβαιο είναι πως υπάρχουν καλά μεταχειρισμένα ηλεκτροκίνητα με τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Στην Ελλάδα, πάλι, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής μπορεί να τα βρει μόνο ως εισαγόμενα σε εμπορίες αυτοκινήτων. Αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπήρχαν και πριν από την «έξαρση» της συγκεκριμένης κατηγορίας και υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να τα εντοπίσετε σε κάποιες εκθέσεις. Ας δούμε πόσο καλά έχουν αποδειχθεί στην Γερμανία, ώστε να υπολογίσετε κι εσείς σε τι τιμές θα καταφέρετε να τα βρείτε στη χώρα μας.
 
Tesla
Είναι απίστευτο αυτό, που έχει καταφέρει ο Elon Musk με την Tesla. Η start-up εταιρεία του είναι ασυναγώνιστη σε ό,τι αφορά το image της και την αφοσίωση, που δείχνουν πελάτες της σε αυτήν. Μάλιστα, αν και οι τιμές των αυτοκινήτων της είναι υψηλές, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή. Στην πράξη, αυτό ισχύει τουλάχιστον με το αμάξωμα, καθώς έχουν ήδη προκύψει πόρτες με προβληματικό τρόπο ανοίγματος, εισροή νερού, αεροδυναμικοί θόρυβοι, άσχημα διάκενα και διάφορα άλλα θέματα, που αφορούν στην ποιότητα της κατασκευής. Αντίθετα, η τεχνολογία των Tesla παραμένει ανθεκτική. Με τους δικούς της super φορτιστές και αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων, η Tesla παραμένει ακόμα αχτύπητη έως σήμερα. Ιδιαιτερότητες: Αξιόπιστο δίκτυο ταχείας φόρτισης. Πολλά οχήματα μπορούν να φορτίζονται δωρεάν εφ όρου ζωής, ανάλογα με το συμβόλαιο, που έχει συναφθεί μεταξύ του κατόχου και της εταιρείας.
 
E-Golf



Από το Golf 7ης γενιάς κυκλοφόρησαν δύο εκδόσεις της ηλεκτροκίνητης εκδοχής του (e-Golf). Αυτή με τα 115 PS, που ήταν διαθέσιμη μεταξύ 2014 και 2017, εφοδιάζεται με μία μπαταρία της Panasonic, χωρητικότητας 21,1 kWh. Η αυτονομία των 150 χιλιομέτρων, που ανακοίνωνε η VW για αυτό το μοντέλο, είναι ρεαλιστική. Στις αρχές του 2017, όμως, ακολούθησε η αναθεωρημένη έκδοση των 136 PS, που εφοδιαζόταν με μπαταρία 31,5 kWh από τη Samsung. Χάρη στην καλύτερη απόδοση της νέας μπαταρίας και τη βελτιωμένη αεροδυναμική, ήταν -και είναι σε ένα μεταχειρισμένο e-Golf- εφικτό να διανυθούν έως και πάνω από 200 χιλιόμετρα. Η τεχνολογία γρήγορης φόρτισης (με σύνδεση CCS, δηλαδή του συστήματος συνδυασμένης φόρτισης) είναι προαιρετική και για τα δύο. Το αναθεωρημένο μοντέλο του e-Golf (facelift) είναι πιο ακριβό, καθώς ξεκινά (στη Γερμανία) από τα 19.500 ευρώ. Ιδιαιτερότητες: κορυφαία χαρακτηριστικά οδήγησης και επίπεδο ποιότητας, ρυθμιζόμενη ένταση ανάκτησης, εξαιρετικά αθόρυβο.
 
BMW i3



Το i3 κατάφερε να φέρει εις πέρας τη δοκιμή διαρκείας των 100.000 χιλιομέτρων της AUTO BILD, αποσπώντας το βαθμό "3-". Ο λόγος για τη μη απόσπαση μιας καλύτερης βαθμολογίας ήταν μια βλάβη (στα μπουζί του θερμικού κινητήρα, που ανέλαβε το ρόλο του συστήματος επέκτασης της αυτονομίας), καθώς και αρκετά ελαττωματικά καλώδια φόρτισης, που υποβάθμισαν την απόδοση/επίδοση του ηλεκτροκίνητου από τη Βαυαρία. Έπειτα από πέντε χρόνια κυκλοφορίας, στην μπαταρία έχει απομείνει ακόμη το 82% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Ωστόσο, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης χρειάστηκε συχνά να χρησιμοποιηθεί ως «επέκταση αυτονομίας» (range extender). Τέλος, οι τρεις τύποι μπαταριών (60, 94 και 120 Ah) εξασφαλίζουν στο i3 ρεαλιστικές τιμές αυτονομίας μεταξύ 120 και 250 χιλιομέτρων. Ιδιαιτερότητες: Εξαιρετικά ελαφρύ χάρη στο αμάξωμα από ανθρακοϊνες, πολύ εύχρηστο και ευχάριστο κατά την οδήγηση, διαθέσιμο με επέκταση αυτονομίας.
 
Nissan LEAF



Το LEAF είναι ο πρόδρομος μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ έχει κατασκευαστεί ήδη περίπου μισό εκατομμύριο φορές! Από το τέλος του 2015, εκτός από την μπαταρία των 24 kWh, παρέχεται και με μπαταρία 30 kWh, με την οποία είναι δυνατή μια αυτονομία της τάξης άνω των 200 χιλιομέτρων έναντι των 145 με την πρώτη. Σημαντικό στοιχείο: Σε ορισμένα μεταχειρισμένα μοντέλα, η μπαταρία απλώς ενοικιάζεται, με αποτέλεσμα το συμβόλαιο της ενοικίασης να πρέπει να ληφθεί ανάλογα υπόψη (για παράδειγμα, η μπαταρία στοιχίζει στη Γερμανία 79 ευρώ το μήνα). Η δεύτερη γενιά (ZE1) παρουσιάστηκε το 2017, (από 21.000 ευρώ). Ιδιαιτερότητες: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, πολύς χώρος στο εσωτερικό.
 
Renault Zoe



Το Renault Zoe δείχνει πώς η απλή τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης ωφελεί την αξιοπιστία. Ενώ οι επώνυμοι… συγγενείς του στην ίδια φίρμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης προβληματίζονται όλο και περισσότερο στα test διαρκείας της AUTO BILD, το μικρό ηλεκτροκίνητο μοντέλο τα κατάφερε σε μεγάλο βαθμό χωρίς προβλήματα. Η μόνη αφορμή για κριτική είναι η επιλογή υλικών «απλής» ποιότητας και η άνεση της ανάρτησης κατά την οδήγηση, που κρίνεται «ξύλινη». Επιπλέον, ενώ η αυτονομία με την μπαταρία των 22 kWh βρίσκεται μόλις πάνω από τα 100 χιλιόμετρα, η έκδοση με την μπαταρία των 43 kWh φτάνει με ευκολία στα πραγματικά 300! Ιδιαιτερότητες: Χαμηλά έξοδα και τιμή, ωστόσο η μπαταρία πρέπει συνήθως να ενοικιάζεται ξεχωριστά.

Opel Ampera



Είναι σαφώς ένα από τα νεώτερα… «παλιά» μοντέλα μεταξύ των μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων προτάσεων. Αν και το Ampera είναι μόλις 8 ετών, η πρόταση της Opel δείχνει ξεκάθαρα πόσο γρήγορα εξελίσσεται η τεχνολογία. Φυσικά, οι πέντε ώρες φόρτισης για αυτονομία 40 έως 80 χιλιομέτρων δείχνουν σήμερα κάτι το μάλλον ξεπερασμένο. Παρόλα αυτά, εμείς το συνιστούμε, επειδή φτάνει πάντα στον προορισμό του χάρη στην επέκταση της αυτονομίας του (range extender), επειδή η τεχνολογία του είναι στιβαρή και οι τιμές του κυμαίνονται σε ευχάριστα χαμηλό επίπεδο. Ιδιαιτερότητες: Ανεξάρτητο σχεδιαστικό στιλ, σε συνδυασμό με το range extender έχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων, τα μεταχειρισμένα μοντέλα είναι προσιτά.
 
Συμπέρασμα
Η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσεται ιδιαίτερα γρήγορα, ενώ όσο μεγαλύτερης ηλικίας είναι τα εν λόγω μοντέλα, τόσο μετά από λίγα χρόνια εμφανίζονται κιόλας στα θέματα των μεταχειρισμένων προτάσεων, αφού εξακολουθούν να έχουν μεγάλη ζήτηση. Τα μεταχειρισμένα BMW i3 ήταν διαθέσιμα πριν από λίγα χρόνια για περίπου 16.000 ευρώ, κάτι που δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου μέχρι σήμερα. Σε μια δοκιμή του Ampera το 2017 αναφέραμε ότι τιμές του ξεκινούν από τα 10.000 ευρώ. Από τότε ακόμα και τα μοντέλα με τις πιο μέτριες κριτικές έχουν υποχωρήσει το πολύ κατά 1.000 ευρώ. Εκτός από τις λαμπρές μελλοντικές προοπτικές, η ανθεκτικότητα της απλής τεχνολογίας «μιλά» για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς δεν προκαλούν καθόλου προβλήματα.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις