Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου: Opel Adam

Διαβάστηκε από 5076 αναγνώστες - 22/10/2020

Ένα μεταχειρισμένο Opel Adam σε… Ιερά Εξέταση. Το premium mini δοκιμάζεται σε συνθήκες δρόμου έχοντας χιλιόμετρα στην «πλάτη» του. Μικρό στο μάτι είναι σίγουρα. Στην απόδοση;

Εντατικά γίνονται οι εργασίες καθαρισμού και γυαλίσματος στην έκθεση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που επισκεφθήκαμε, αν και τίποτε δεν είναι ικανό να μειώσει την καλή εντύπωσή μας για το μεταχειρισμένο Opel Adam, το οποίο μας διατέθηκε ως αυτοκίνητο δοκιμής.

Η εικόνα του ταιριάζει αψεγάδιαστα με του πολυτελούς συγγενή του Corsa, το οποίο οι κατασκευαστές του είχαν ήδη ξεπεράσει με το ντεμπούτο του Adam το 2013, αφού έπρεπε να είναι διαφορετικό, να βρίσκεται επίσης μακριά από τη σταθερή εικόνα της αξιόπιστης και συνετής μάρκας και, τέλος, να διαθέτει το image του πολυτελούς mini, που ανταγωνίζεται τα MINI, FIAT 500 και άλλα παρόμοιας φιλοσοφίας μοντέλα για την εύνοια των… hipster στις μεγαλουπόλεις.



Οι υπεύθυνοι του τμήματος εξέλιξης δε χρειάστηκε να προσπαθήσουν πολύ για αυτό. Με μια τεράστια ποικιλία χρωμάτων, ταπετσαριών και εξοπλισμού, το Adam, στις καλύτερες στιγμές του, παρουσίασε πάνω από 90.000 συνδυασμούς! Όποιος ήθελε, θα μπορούσε να αποκτήσει ακόμα κι έναν έναστρο ουρανό με LED… Βέβαια, κάτι αντίστοιχο μπορείτε συνήθως να βρείτε μερικές κατηγορίες πιο ψηλά, σε Maybach και σε Rolls-Royce. Αντίθετα, ο διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό είναι περιορισμένος και ταιριάζει σαφώς με την κατηγορία αυτού του Opel. Πάντως, το μπροστινό μέρος είναι πολύ άνετο ακόμη, αλλά η δεύτερη σειρά θέσεων θα ικανοποιήσει το πολύ τους ανήλικους επιβάτες. Με διαθέσιμο όγκο 160 λίτρων με την πλάτη της πίσω σειράς καθισμάτων στη θέση της, ο χαριτωμένος χώρος αποσκευών είναι πιο ελκυστικός για όσους απολαμβάνουν Prosecco σε μικρά μπουκάλια παρά για αυτούς που μεταφέρουν μεγάλα κιβώτια μπύρας σαν να πρόκειται για… έπιπλα.

Οδεύουμε σε μια δοκιμαστική διαδρομή με το πρόσφατα γυαλισμένο… παλληκαράκι. Και απογοητευόμαστε, επειδή ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1,4 λίτρων με τα 87 PS, ο οποίος έδωσε τη θέση του στο νέο τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου ήδη κατά το δεύτερο έτος παραγωγής του μοντέλου, και προέρχεται αισθητά από μια παλιότερη εποχή. Σε σύγκριση με τους σημερινούς turbo κινητήρες, ο παλιός ατμοσφαιρικός κινητήρας βρίσκεται εξ ολοκλήρου εκτός θέματος, προκαλώντας, μάλιστα, έως και… υπνηλία. Το τιμόνι απέχει μακράν από την ακρίβεια εκείνου ενός MINI, που παραπέμπει σε go-kart. Το ίδιο ισχύει και για το χειροκίνητο κιβώτιο, 5 σχέσεων, το οποίο προκαλεί με τις μεγάλες διαδρομές του σχεδόν την αίσθηση της αγωνιώδους αναμονής για την επόμενη αλλαγή ταχύτητας.



Ωστόσο, μετά από λίγα χιλιόμετρα αλλάζουμε γνώμη. Κρίνουμε, πλέον, το Adam πλήρες και πολιτισμένο, καθώς κινείται λιγότερο νευρικά σε σχέση με ένα MINI. Ο κινητήρας παραμένει αθόρυβος και με ήπια λειτουργία, ενώ ακόμα και σε δρόμους κακής ποιότητας δεν «κουδουνίζει» ούτε προκαλούνται θόρυβοι από τη μοντέρνα κατασκευή. Στη γρήγορη λειτουργία του συνηθίζει κανείς εύκολα, όπως και στη σαφή ποιότητα κατασκευής. Το βέβαιο είναι πως κάτω από τη λεπτεπίλεπτη κατασκευή υπάρχει ένας πολύ στιβαρός τύπος. Παρεμπιπτόντως, είναι τόσο στιβαρός, που -εκ νέου- αναδείχθηκε νικητής της κατηγορίας του στην έκθεση του TÜV (έλεγχος αξιοπιστίας) της AUTO BILD. Κανένα άλλο μικρό αυτοκίνητο δεν περνά τη γενική επιθεώρηση πιο συχνά χωρίς ελαττώματα και δεν απογοητεύει λιγότερο το χρήστη του με απρόβλεπτες επισκευές.

Από τα τέλη του 2014 το αργότερο, όλοι οι κινητήρες πληρούσαν τη νόρμα καυσαερίων Euro 6, με αποτέλεσμα οι… σκληροπυρηνικοί οδηγοί να σπεύσουν από τότε να αγοράσουν την έκδοση με τον κινητήρα 1.4 Turbo και τα 150 PS. Από την άλλη πλευρά, η περιορισμένης κατανάλωσης εναλλακτική με LPG, δεν «παίζει» κανένα ρόλο στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ δεν υλοποιήθηκε ποτέ diesel έκδοση στο μικρό Adam για λόγους βάρους.



Το γεγονός ότι η ποιότητα του μικρότερου μοντέλου της Opel «μιλάει» από μόνη της καθίσταται σαφές κατά την εξέταση των τιμών των μεταχειρισμένων Adam, όπου κάτω από 6.000 ευρώ δεν υπάρχει, ουσιαστικά, τίποτε αξιόλογο. Τα καλά διατηρημένα μοντέλα βρίσκονται πάνω από το συγκεκριμένο πήχη, με το τεκμήριο της… αθωότητας να διατίθεται standard. Ακόμα κι δεν το γυαλίσουμε σχολαστικά…
 
Συμπέρασμα
Σε σύγκριση με το life style ανταγωνισμό του, το Opel Adam αισθάνεται πάντα λίγο καλύτερα, κατά κύριο λόγο επειδή είναι σαφώς πιο αξιόπιστο. Τελικά, κάτω από το κομψό αμάξωμα υπάρχει ένας πολύ στιβαρός τύπος.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις