Ενώ αναμένουμε την τελευταία γενιά του πολύ δημοφιλούς μικρομεσαίου, αναλύουμε τις παλαιότερες γενιές πόσο καλές ή κακές ήταν.. Στο στόχαστρο η αγαπημένη 4η γενιά του, μετά από 16 χρόνια ζωής για να δούμε τι προβλήματα βγάζει..
Ένα compact ξεχωριστό αυτοκίνητο που κοστίζει γύρω στα 2500 ευρώ, ψάχνει τον επόμενο ιδιοκτήτη του. Η επιλογή μας είναι ένα Golf IV.
Η αγορά μεταχειρισμένων έχει μεγάλο εύρος επιλογών, όμως εμείς ανεβάζουμε τον πήχη ψηλά. Σκοτεινό χρώμα, κάτω από το μέσο όρο συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα, λίγα οπτικά ελαττώματα και ζάντες αλουμινίου. Και όμως βρήκαμε κάτι αρκετά γρήγορα.
Το μοντέλο μας (1,4 λίτρων), είναι δεύτερο χέρι, με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη να έχει όλο το ιστορικό συντήρησης, στην ίδια αντιπροσωπεία. Αλλά η τελευταία επίσκεψη ήταν ήδη πριν από δύο χρόνια, καθώς τότε αλλάχθηκε και ο ιμάντας χρονισμού. Η πρώτη εντύπωση είναι ενθαρρυντική, ακόμη και μέσα στο εσωτερικό, με το μοναδικό ψεγάδι να αφορά την αλλοίωση του χρώματος στο καπάκι από το πίσω τασάκι.
Στα πρώτα μέτρα, ο κινητήρας «ακούγεται», αλλά καθώς η θερμοκρασία του λαδιού ανεβαίνει, ο θόρυβος σύντομα εξαφανίζεται. Στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται η προειδοποίηση για σέρβις στα επόμενα 1900 χιλιόμετρα. Δικαιολογημένα, αφού ο αέρας από το σύστημα κλιματισμού είναι μέτριας ψυχρότητας, λόγω έλλειψης ειδικού υγρού και επιπλέον τα εμπρός αμορτισέρ χρήζουν αλλαγής, όπως αποκαλύπτει η συνεχόμενη ταλάντωση κατά την αλλαγή λωρίδων. Κανένα σοβαρό πρόβλημα, αφού το πιο ακριβό εξάρτημα συντήρησης, είναι η επερχόμενη αλλαγή συμπλέκτη.
Πρέπει να αναφέρουμε δύο παράγοντες κινδύνου. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων συχνά αποσυναρμολογείται, επειδή τα πριτσίνια μπορούν να σπάσουν τη σύνδεση μεταξύ του διαφορικού και του γραναζιού. Από το 2001 το πρόβλημα εξαλείφθηκε, διότι η VW χρησιμοποίησε πριτσίνια πάχους 11 αντί 9 χιλιοστών. Ωστόσο, εμπειρογνώμονες αναφέρουν και κάποια νεότερα κιβώτια ταχυτήτων με παλιά πριτσίνια. Ακόμα πιο ανησυχητικός είναι ο κινητήρας. Ο βενζινοκινητήρας των 1.4 λίτρων είναι γνωστός για την αδηφαγία του σε λάδι και για προβλήματα στα πιστόνια. Πιο συνηθισμένος είναι το 1.6 16V (όχι ως FSI) και τα πρώτα χρόνια ο τραχύς 2λίτρος των 115 ίππων.
Αργότερα η έκδοση των 2.0 λίτρων ήταν πιο εξελιγμένη. Ένα άλλο αυξανόμενο θέμα είναι η σκουριά, καθώς τα πιο νέα 4σάρια είναι ήδη 16 χρονών. Οι ειδικοί αναφέρουν ήδη σκληρούς πίσω άξονες, σε μεμονομένες όμως περιπτώσεις και όχι σε σταθερή βάση.
Συμπέρασμα:. Ο μακρύς κατάλογος των ευάλωτων σημείων, περιλαμβάνει ακριβές επισκευές. Ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα και το έτος κατασκευής, οι αγοραστές πρέπει πρώτα από όλα να ψάξουν για σκουριά.
Το σασμάν μετάδοσης εμφανίζει παιδικά προβλήματα
Ο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων και το πεντάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι οι κύριες προβληματικές περιοχές του Golf IV. Τα λεγόμενα κιβώτια 02T με τους κωδικούς DUU, DUW, DUS και ERT μπορούν να αποσυναρμολογηθούν με το λασκάρισμα των πριτσινιών. Από το 2001 υπήρχαν παχύτερα πριτσίνια. Τα κιβώτια αντικατάστασης, έχουν σταθερές βιδωτές συνδέσεις. Ο κινητήρας είναι γνωστός για την κατανάλωση λαδιού. Τα εξαερωμένα καλύμματα λαδιού ή τα έλαια με διαφορετικό ιξώδες, θα βοηθήσουν σε ορισμένες περιπτώσεις.
Πίσω άξονας
Στην περιοχή των υποστηριγμάτων, ο πίσω άξονας είναι τελείως τραχύς σε μερικά παλαιότερα μοντέλα.
Λαβή πορτμπαγκάζ
Η ορατή σκουριά είναι σπάνια στο Golf IV. Συχνά επηρεάζεται το φύλλο γύρω από τη λαβή της πόρτας του χώρου αποσκευών
Πίνακας οργάνων
Τα σφάλματα των pixel στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είναι τώρα περισσότερο κανόνας παρά εξαίρεση. Οι εταιρείες ειδικών μπορούν να διορθώσουν το σφάλμα.
Πλαϊνά μαρσπιέ
Οι σκουριές εμφανίζονται στην πίσω περιοχή από μέσα προς τα έξω. Για να το δούμε στην αρχή του μοντέλου μας.
Χειροκίνητη μετάδοση
Τα μοντέλα έως το 2001, απειλούνται από το σπάσιμο των συνδέσμων μεταξύ του διαφορικού και του οδοντωτού τροχού.