8 φωτογραφίες »

Test διαρκείας 100.000km: Honda Civic 1.5 VTEC

Διαβάστηκε από 6560 αναγνώστες - 10/5/2021

Το test διαρκείας 100.000 χιλιομέτρων με το Honda Civic 1.5 VTEC ολοκληρώθηκε, και ήρθε η ώρα του απολογισμού, Πως τα καταφέρνει, ο σκληρός Γιαπωνέζος μετά από όλο αυτό το διάστημα, στα χέρια μας;

 
 
Τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου του 2018, ένα Honda Civic 1.5 VTEC Turbo με 182 PS και κιβώτιο CVT κατέβαινε προς τον υπόγειο χώρο στάθμευσης της εταιρείας μας. Ο συντονιστής των δοκιμών μας, ο οποίος «στηρίζει» Ιαπωνία, και μάλιστα, το προσωπικό αυτοκίνητό του είναι το ηλεκτρικό Honda-e, είχε αμέσως κάτι να δηλώσει: «Πάνω από 35.000 ευρώ! Αυτά είναι πράγματι πολλά χρήματα.» Αναμφίβολα είχε δίκιο. Κάντε κι εσείς τους δικούς σας υπολογισμούς, μια που με την τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (35.090 ευρώ), η Honda μάς παρείχε τον εξοπλισμό της εκδοχής… «τα πάντα… όλα» με καλούδια, όπως υποβοήθηση αναχώρησης από τη θέση στάθμευσης, προειδοποίηση «τυφλής» γωνίας, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, σύστημα πλοήγησης της Garmin με οθόνη αφής και δυνατότητα σύνδεσης κινητού τηλεφώνου τόσο για Android όσο και για Apple συσκευές, δερμάτινα καθίσματα, φώτα LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Έτσι, μια φορά με… «απ όλα», αλλά και καυτερό, δηλαδή αυτό το υπέροχο «λαμπερό σπορ μπλε μεταλλικό» χρώμα, το οποίο πραγματικά δείχνει υπέροχο σε συνδυασμό με τις μαύρες ζάντες αλουμινίου.
 
Αλλά θέλουμε να παραμείνουμε αντικειμενικοί. Και επικριτικοί. Στα 18.907 χιλιόμετρα, το Civic το ανέλαβε ένας συνάδελφος, δοκιμαστής ελαστικών και οδηγός αγώνων. Αυτός σημείωσε στο ημερολόγιο… καταστρώματος το εξής: «Πολύ μικρές οι διαδρομές των ελατηρίων, με αποτέλεσμα η καθ οδόν άνεση να είναι περιορισμένη». Ο συγκεκριμένος συνάδελφος δεν ήταν ο μόνος, που είχε αυτήν την άποψη. Το ίδιο συνέβη με ακόμα έναν, ο οποίος είναι επίσης οδηγός αγώνων και στη δουλειά του αρέσουν τα πράγματα να είναι δύσκολα, γράφοντας την κριτική του επίσης στο πράσινο βιβλίο (στο ημερολόγιο καταστρώματος, δηλαδή) του μπλε Honda: «Μπορεί κανείς να επιλέξει το βαθμό της σκληρότητας της ανάρτησης, πιέζοντας μόνο ένα μπουτόν, μεν, και να περάσει μόνο από το σκληρό στο πολύ σκληρό επίπεδο, δε».
 


Το Civic είναι λοιπόν, ένας σκληρός τύπος, αλλά και ο… αδερφός του ονομάζεται επίσης Type R, διαθέτει 320 PS και παίρνει στην πίστα από τον ανταγωνισμό, όλη την ακίνητη περιουσία. Επιπλέον, αυτό το σκληρό παλληκάρι έχει ένα αδύναμο σημείο, όπως, για παράδειγμα, οι κατάλληλοι για μια οικογένεια χώροι του. Με μήκος 4,52 μέτρων, το Civic ξεπερνά κατά πολύ το σύγχρονο Golf και, πιο συγκεκριμένα κατά 24 cm, από τα οποία επωφελείται ειδικά ο χώρος για τα πόδια των επιβατών στην πίσω σειρά θέσεων. Στη συνέχεια, το μεταξόνιο των 2,70 μέτρων είναι μια δήλωση υπεροχής στη μικρομεσαία κατηγορία. Βέβαια, και ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός, αφού με διαθέσιμο όγκο 478 λίτρων (το Golf έχει 381) είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας του, αλλά με μέγιστο ωφέλιμο όγκο 1.245 λίτρων βρίσκεται και πάλι χαμηλά εξαιτίας της φιλοσοφίας του concept του. Η Honda μετέτρεψε το Civic σε μια πραγματική hatchback… λιμουζίνα, με ανοδική γραμμή παραθύρων όσο αυτή εκτείνεται προς τα πίσω, με αποτέλεσμα η περιφερειακή ορατότητα να είναι περιορισμένη. Το γεγονός ότι το Civic εφοδιάζεται με κάμερα οπισθοπορείας συνιστά μια καλή παροχή, αλλά καλό θα ήταν να υπάρξει μια ρύθμιση της εστίασης της.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement