9 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: BMW 325i Touring E91

31/5/2021

Με το μαγικό εξακύλινδρο μοτέρ! Δοκιμάζουμε μία BMW 325i Touring του 2011 με 109.000km και ανακαλύπτουμε πώς έχει αντισταθεί στο χρόνο. Εσείς θα την αγοράζατε;

 
 

BMW : Για service BMW

Δύσκολη αρχή για αυτό το test. Το αυτοκίνητο, που προτιμήσαμε βρίσκεται γρήγορα, αφού ο έμπορος, με τον οποίον συνεργαζόμαστε, διαθέτει την καλά συντηρημένη 325i από πρώτο χέρι και μας καλωσορίζει για μια δοκιμαστική διαδρομή. Ένας από τους πωλητές παρκάρει γρήγορα τα γύρω αυτοκίνητα στην αυλή, αλλά, σε αντίθεση με όλους τους ανθρώπους, ο πάντα φημισμένος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας του δε λέει να… ζωντανέψει. Η μπαταρία προκαλεί την περιστροφή της μίζας, αλλά οι θάλαμοι καύσης παραμένουν κρύοι.

Μόνο με τη βοήθεια των καλωδίων επανεκκίνησης του κινητήρα και της διαρκούς προσπάθειας της μίζας η Touring πήρε τελικά μπροστά. Η μακρά διαδικασία της εκκίνησης αποκαλύπτει μία από τις λίγες αδυναμίες τού κατά τα άλλα στιβαρού κινητήρα N53: τα ευπαθή μπεκ ψεκασμού, τα οποία σπάνε συχνά και δεν τους αρέσουν οι μεγάλες σε διάρκεια διακοπές λειτουργίας. Το επόμενο πρωί, όταν επιστρέψαμε την BMW στον έμπορο, τα αρχικά προβλήματα είχαν φύγει. Και κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, εντυπωσιαστήκαμε από τον εξαιρετικά πολιτισμένο κινητήρα υψηλής ροπής. Η χωρητικότητα των 3,0 λίτρων ακούγεται σαν «υπερβολικά υψηλή κατανάλωση καυσίμου», αλλά ο υπολογιστής ταξιδιού του οχήματος επιβεβαιώνει γρήγορα τη σχεδόν 13 ετών μέτρησή μας της κατανάλωσης.
Ακόμα και στην πόλη, είναι εφικτές οι μονοψήφιες τιμές με λίγη προσοχή. Πάντως, οι χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων είναι μια πραγματική απόλαυση, χάρη στο γρήγορο επιλογέα και στις μικρές διαδρομές, που χρειάζεται να διανύσει μέσα στο «H». Αλλά, επειδή ο κινητήρας ωθεί την «3άρα» Touring των 1,6 τόνων ομαλά και δυνατά ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., οι 325i μπορούν να οδηγηθούν χωρίς πολλές αλλαγές ακόμα κι όταν είναι φορτωμένες. Τότε, για ποιο λόγο προχώρησε η BMW σε αυτό το downsizing;



Αν ο ενδιαφερόμενος επικεντρωθεί στους χώρους και την άνεση, τότε η Σειρά 3 δεν είναι η καλύτερη πρόταση για αυτόν. Μάλιστα, τα σφιχτά μπροστινά καθίσματα θα προσελκύσουν τους πιο σπορτίφ στο μυαλό (και στο σώμα) χρήστες. Ακόμα και με ζάντες 16 ιντσών, ελαστικά υψηλού προφίλ 205/55 και χωρίς την ανάρτηση της «M», θα νιώσετε το βασικό προσανατολισμό της αυστηρότητας, που ήταν εγγενής στη συγκεκριμένη σειρά. Ωστόσο, παραμένει κάτι περισσότερο από ανεκτός, επίσης επειδή η E90 είναι ένας… συνάδελφος ελεύθερος από χτυπήματα. Σίγουρα δεν κληρονόμησε την ευαίσθητη ανάρτηση του προκατόχου της, της E46, που αγχώνει οδηγό και επιβάτες μόνο κατά μέσο όρο με φθαρμένα ρουλεμάν και συνδέσμους. Στα σχετικά φόρουμ, οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται επίσης για τη σκουριά. Κι εμείς ανακαλύψαμε διάβρωση στην E90 στο πλαίσιο παλαιότερων test μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (δείτε τα «αδύνατα σημεία»).

Αλλά, αυτό το αυτοκίνητο είναι άθικτο τόσο στο εξωτερικό του αμαξώματος όσο και κάτω από αυτό. Για τον ίδιο λόγο συνιστάται ένας έλεγχος για σκουριά και στην πίσω πόρτα. Το βλέμμα δεν πρέπει να πάει στο πλαίσιο του παραθύρου, όπως στην παλιά Σειρά 5 Touring (E39), αλλά κάτω από τα πλαϊνά πάνελ.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW 325i Touring E91
Κινητήρας  Εξακύλινδρος σε σειρά, εμπρός κατά το διαμήκη άξονα
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι 24/2
Κυβισμός 2.996 cc
Ισχύς 218 PS στις 6.100 σ.α.λ.
Ροπή     270 Nm στις 2.400 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 248 km/h
0-100 km/h 6,9 δευτ.
Κιβώτιο / Κίνηση Αυτόματο, 8 σχέσεων/ στους πίσω τροχούς
Ρεζερβουάρ /Καύσιμα 63 l/ αμόλυβδη 98 RON
Χώρος αποσκευών 460-1.385 l
Βάρος/φόρτωση 1.579/451 kg
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.527/1.817/1.418 mm
Μείνετε μακριά από τη σπάνια «320si». Άλλωστε, ο τετρακύλινδρος υψηλόστροφος κινητήρας της (173 PS στις 7.000 σ.α.λ.) με την υψηλότερη συμπίεση και τη διαφοροποιημένη λειτουργία του στροφαλοφόρου άξονα, ο οποίος τρυπήθηκε από το εργοστάσιο, αποσύρεται Σειρά με τη Σειρά. Συνιστάται επίσης προσοχή με έναν πολύ πιο διαδεδομένο κινητήρα, τον diesel «N47», που «κρύβεται» σε κάθε τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα E90 από τα μέσα του 2007.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αναθεωρήθηκε το 2009 με τέτοιο τρόπο, που όταν αντικαταστάθηκε το γρανάζι του στροφαλοφόρου άξονα, ο τελευταίος δεν έπρεπε να αντικατασταθεί. Ωστόσο, παρά την εκτεταμένη εγγύηση «καλής θέλησης» της BMW, το… εργοτάξιο N47 δεν έχει επισκευαστεί πλήρως, ακόμη. Οι ισχυρισμοί των πελατών περί υπεραξίας απορρίφθηκαν συχνά από την BMW με τη δήλωση ότι οι κάθε είδους σχετικοί θόρυβοι ήταν ένα «πρόβλημα άνεσης», μόνο αισθητό διά της ακοής, Είτε το πιστεύετε, είτε όχι... Πάντως, σε κάθε περίπτωση, ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας είναι μάλλον ο πιο διασκεδαστικός!
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Advertisement