Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
8 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: BMW Z4 E89 με 128.300km

Διαβάστηκε από 14588 αναγνώστες - 1/6/2021

Ό,τι πρέπει για το καλοκαίρι! Η εντυπωσιακή δεύτερη γενιά της BMW Z4 παρουσιάστηκε το 2009. Η Auto Bild δοκίμασε ένα μοντέλο του 2012 με 128.300km. Αξίζει για αγορά;

Ένα κοινό σημείο που έχουν όλα τα μοντέλα της Σειράς Z της BMW, είναι πως διαφέρουν κατά πολύ μεταξύ τους. Η αρχή έγινε με τη Z1, η οποία είναι η πιο σπάνια από όλες, αφού έμεινε σε παραγωγή μόνο για 2 χρόνια, και έγινε γνωστή για τις πόρτες που κατέβαιναν προς τα κάτω και κρύβονταν μέσα στο αμάξωμα. Το 1995 γνωρίσαμε την Z3, η οποία κινούταν στη λογική των κλασσικών βρετανικών roadster, ήταν ελαφριά και διέθετε προσιτή τιμή. Έπειτα, ήρθε η πρώτη Z4, της γενιάς E85, η οποία είχε ανώτερη ποιότητα αλλά και μεγαλύτερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό της.

Το 2009 έγινε το ντεμπούτο της Z4 E89, δηλαδή της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, που συνδύασε τα στοιχεία των μέχρι πρότινος ξεχωριστών roadster και coupe εκδόσεων και απέκτησε μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, στα πρότυπα της ανταγωνίστριάς της, Mercedes SLK. Το αυτοκίνητο είχε πιο αρμονικές γραμμές σε σχέση με τις δημιουργίες του Chris Bangle, και ήταν σχεδιασμένο από 2 γυναίκες: Την Juliane Blasi, που ήταν υπεύθυνη για το εξωτερικό, και την Nadya Arnout, που είχε επιμεληθεί το εσωτερικό.



Η νέα BMW Z4 είχε τα περισσότερα στοιχεία της συνταγής των Z μοντέλων: Μακρύ καπό, πίσω κίνηση και εξακύλινδρα μοτέρ. Το αυτοκίνητο όμως ήταν βαρύτερο κατά 150kg από τον προκάτοχό του. Αυτό το βάρος οφειλόταν τόσο στην μεταλλική οροφή, όσο και στον πλουσιότερο εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

Το μοντέλο που δοκιμάστηκε ήταν η sDrive20i, κατασκευής του 2012 με 128.300 διανυθέντα χιλιόμετρα. Ο δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 184PS που διέθετε η έκδοση είχε αντικαταστήσει από το 2011 τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο 2500 κυβικών, και, παρά το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο της ZF 8 σχέσεων, δεν είχε τον χαρακτήρα του εξακύλινδρου μοτέρ με τον μπάσο ήχο. Αν θέλετε οπωσδήποτε Z4 E89 με κινητήρα 6 κυλίνδρων (το σήμα κατατεθέν των BMW του παρελθόντος άλλωστε), θα πρέπει να επιλέξετε τις εκδόσεις που βρίσκονται πιο ψηλά στη γκάμα, δηλαδή τις 35i και 35is, που αποδίδουν 306 και 340 ίππους αντίστοιχα, και διαθέτουν αμφότερες DCT κιβώτιο 7 ταχυτήτων.



Όσο ανεβαίνει η τιμή της ιπποδύναμης, τόσο φαίνεται πιο καθαρά ο χαρακτήρας του μοντέλου, που είναι περισσότερο ταξιδιάρικος παρά σκληροπυρηνικά sport. Στις γρήγορες στροφές, το αυτοκίνητο έχει υποστροφικές τάσεις και δεν βγαίνει από έξοδο «με το πλάι». Είναι όμως ιδιαίτερα κατάλληλο για ταξίδια και εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου. Με την οροφή κλειστή, υπάρχουν 310lt διαθέσιμα στον χώρο αποσκευών, ενώ, με αυτή κατεβασμένη, δεν εισέρχεται ενοχλητικό ρεύμα αέρα στην καμπίνα, χάρη στα χαμηλά καθίσματα αλλά και τον ανεμοθραύστη που έχει το αυτοκίνητο.
  
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος / Διαμήκης
Βαλβίδες /Εκκεντροφόροι 4/2
Κυβισμός 1997 cc
Ιπποδύναμη 184 hp στις 5000 rpm
Ροπή 270 Nm στις 1250 rpm
Τελική ταχύτητα 232 km / h
0-100 km / h 7,2 s
Δοχείο καυσίμων / καύσιμο 55 l / super 98 οκτανίων
Κιβώτιο / κίνηση Αυτόματο 8 σχέσεων/πίσω
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) 4239/1790/1291 mm
Αποθηκευτικός χώρος 180-370 l
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο 1495/330 kg
Περνάμε στην ποιότητα της BMW Z4 E89, και την μακροπρόθεσμη αντοχή της στο χρόνο. Το εσωτερικό της είναι ποιοτικό και καλοφτιαγμένο. Η E89 ήταν η πρώτη Z4 που εξοπλιζόταν με το σύστημα infotainment iDrive. Αν παρουσιαστούν διακοπές και προβλήματα στη λειτουργία του, αυτό επιλύεται με  την ενημέρωση λογισμικού σε κάποιο συνεργείο. Τα πλαϊνά των καθισμάτων μπορεί να φθαρούν από τη συνεχή χρήση. Η φροντίδα βοηθά στην συντήρησή τους και κρατάει μακριά την ανάγκη για νέα επένδυση από κάποιον ειδικό.



Οι BMW Z4 E89 συνήθως έχουν 1 πρώην ιδιοκτήτη, ο οποίος σε αρκετές περιπτώσεις το χρησιμοποιούσε ως 2ο ή 3ο όχημα. Ως εκ τούτου, οι περισσότερες είναι καλά συντηρημένες. Η φροντίδα αποδίδει, αφού το αυτοκίνητο στο μεγαλύτερο βαθμό δεν έχει προβλήματα. Σε λίγες περιπτώσεις έχουν δημιουργηθεί βλάβες στον πολύπλοκο μηχανισμό της ανοιγόμενης οροφής, που αφορούσαν κομμένες ντίζες, ελαττωματικούς αισθητήρες ή τσιμούχες. Τα γνωστά προβλήματα που παρουσιάζουν οι κινητήρες έχουν να κάνουν με τα μπεκ βενζίνης ή το σύστημα μεταβλητού χρονισμού, το περίφημο Vanos.

Τα πρώτα μοντέλα που είχαν το keyless σύστημα εισόδου ήταν σχετικά εύκολο να κλαπούν, ενώ η αχίλλειος πτέρνα των εκδόσεων sDrive35i και 35is  με τους εξακύλινδρους κινητήρες N54  είναι οι πολλαπλασιαστές.
Αναφορικά με τις τιμές, για να αποκτήσει κάποιος στην Ελλάδα μία Z4 γενιάς E89 θα πρέπει να αποχωριστεί περίπου 25.000 ευρώ.
 
Κατανάλωση-Ρύποι
Κατανάλωση δοκιμής 7.7 l/ 100 km
Εκπομπές CO2 183 g / km
Συμπέρασμα: Η BMW Z4 E89 δεν έχει αμιγώς sport προσανατολισμό, κάτι που φαίνεται από τον υποστροφικό χαρακτήρα της και την εξαιρετικά άνετη οροφή. Αυτό όμως την κάνει να κερδίζει στην καταλληλότητα για καθημερινή χρήση, κάτι που τονίζεται από την καλή κατανάλωση και την υψηλή ποιότητα που διαθέτει. Είναι λογικό και δίκαιο που έχει αποκτήσει αρκετούς θαυμαστές.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις