7 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Diesel Skoda Fabia 2017

1/1/2021

Τα diesel Skoda Fabia είναι είδος προς... εξαφάνιση από το 2018, όταν και σταμάτησε η παραγωγή νέων οχημάτων με το συγκεκριμένο καύσιμο. Εμείς βρίσκουμε μεταχειρισμένο 1.4 TDI μοντέλο τριετίας και το δοκιμάζουμε.

 
 
Η προσαρμογή της Volkswagen στην ηλεκτρική κινητικότητα και τον περιορισμό εκπομπών αέριων ρύπων έχει περιορίσει την παραγωγή κλασικών μοντέλων με κινητήρες καύσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Fabia της θυγατρικής των Γερμανών Skoda. Με το facelift που παρουσιάστηκε το 2018, η Skoda σταμάτησε την παραγωγή diesel οχημάτων. Το Fabia, το οποίο κυκλοφορεί από το 2014, δεν ανταποκρίνεται στο πιο αυστηρό σύστημα εκπομπών ρύπων diesel που επικρατεί. Για να συμβεί αυτό, απαιτείται αλλαγή πλατφόρμας, επομένως με την MQB0-A0 που θα λανσαριστεί με το νέο μοντέλο του 2021 δεν αποκλείεται επιστροφή του diesel.


 
Η συγκεκριμένη αλλαγή λόγω των συνθηκών δεν επηρεάζει απαραίτητα την αγορά των μεταχειρισμένων, διότι αρκετοί ενδιαφέρονται για το μικρό τσέχικο που κινείται με καύσιμο diesel. Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις; Εμπιστευόμαστε την Auto Bild που δοκιμάζει Skoda Fabia 1.4 TDI από το 2017 με 160.000 χιλιόμετρα ιστορικό.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
κινητήρας Τρικύλινδρος, turbo
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 ανά κύλινδρο / 2
Κυβισμός 1.422 κυβικά
Ισχύς 66 kW (90 άλογα) στις 3.000 σ.α.λ.
Ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα
0-100 χλμ / ώρα 11,1 δ.
Χώρος ρεζερβουάρ / καύσιμο 45 λ. / diesel
Κιβώτιο / είδος κίνησης Πέντε σχέσεις / μπροστά κίνηση
Μήκος – Πλάτος - Ύψος 3.0992/1.732/1.452 χλστ
Μέγεθος χώρου αποσκευών 330-1.150 λ.
Βάρος άδειο/ωφέλιμο φορτίο 1.175/455 κιλά
 
Σαν ένα πρώτο σχόλιο, ο τρικύλινδος diesel δεν δείχνει να εξασφαλίζει τόσο πολύ την ομαλή πορεία του αυτοκινήτου. Ωστόσο το μικρό EA288 με 90 ίππους έχει άλλα πλεονεκτήματα: ισχύ, αντοχή και οικονομία. Μόλις βάλουμε πέμπτη ταχύτητα σε επαρχιακό δρόμο η κατανάλωση έχει ως πρώτο δεκαδικό το νούμερο «3», αριθμός εξαιρετικά χαμηλός ο οποίος πάντως μπορεί να «πέσει» ακόμη περισσότερο σύμφωνα με ιδιοκτήτες Fabia που αναζητούν πιο οικονομικό προφίλ. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ανεδαφική η απαίτησή τους καθώς κατανάλωση πέντε λίτρων καυσίμου μπορούμε να πετύχουμε και σε δοκιμές που πραγματοποιούμε με μικρά αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες.
 
Το hatchback μας δεν έχει τόσο μεγάλο χώρο για να προσφέρει συγκριτικά με το Combi, αλλά με εξωτερικό μήκος μικρότερο από τέσσερα μέτρα, κινείται με σημαντική ευκολία στους στενούς δρόμους του αστικού ιστού. Οι οδηγοί Fabia ταξιδεύουν άνετα σε μεγάλες αποστάσεις, ακόμη και αν τα μπροστινά καθίσματα θα μπορούσαν να είναι πλούσια, να χτιστούν βαθύτερα και να είναι λίγο πιο σφιχτά. Το τελευταίο ισχύει επίσης για το σασί, το οποίο στο αυτοκίνητο της δοκιμής φαίνεται αρκετά φθαρμένο, χαρακτηριστικό συνηθισμένο για μικρά αυτοκίνητα που έχουν οδηγηθεί σε μεγάλες αποστάσεις. Αξίζει στην προκειμένη περίπτωση ένας έλεγχος των δακτυλίων και των ρουλεμάν. Όταν είναι καινούργιο, το σασί του Fabia είναι ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας του: πολύ άνετο σε όλες τις συνθήκες, αλλά ταυτόχρονα όχι τόσο μαλακό ώστε να αποτρέπει τις αδέξιες αλλαγές κατεύθυνσης σε στροφές. Παρεμπιπτόντως, όλοι οι ηλεκτρονικοί βοηθοί στο αυτοκίνητο του test λειτούργησαν τέλεια, από τους αισθητήρες παρκαρίσματος έως το distance radar και το σύστημα πλοήγησης.


 
Στο test αντοχής που έχουμε επιχειρήσει, δεν ήταν λειτουργική η υπηρεσία των θερμαινόμενων καθισμάτων, ενώ οι αισθητήρες βροχής μερικές φορές φάνηκαν κατώτεροι των περιστάσεων.  Πρέπει να τονιστεί ότι η η πρότασή μας είναι η TSI 1,0 λίτρων με 95 άλογα. Ο τρικύλινδρος έχει ισχύ και καταναλώνει λίγο περισσότερο από το diesel.
 
Κατανάλωση στο test 5,1 λ. diesel / 100 χλμ
CO2 135 γρ. / χλμ
 
Συμπέρασμα
Οικονομικό προφίλ, λίγες αδυναμίες. Τα τραχύ diesel φαίνεται... χθεσινό, αλλά ξεχωρίζει για την ανθεκτικότητά του. Αν δεν μπορείτε να υποστηρίξετε οικονομικά το νέο Fabia 2021, ένα μοντέλο μεταχειρισμένο από το 2017 κοστίζει στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων περίπου 9.000 ευρώ.