Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Toyota RAV4 2016

15/12/2020

Υβριδικό βενζινοκίνητο ή απλή έκδοση diesel; Δοκιμάζουμε ένα Toyota RAV4 τέταρτης γενιάς από το 2016, αξιολογούμε το αν αξίζει ως μεταχειρισμένο, αλλά και ποια έκδοση είναι περισσότερο οικονομική στην κατανάλωση.

«Όποιος δεν προσπαθεί, δεν κάνει λάθη», αναφέρει μία γνωστή ρήση. Στην περίπτωση της Toyota, το RAV4 μόνο άστοχη επιλογή δεν έπρεπε να χαρακτηριστεί, όσον αφορά την τέταρτη γενιά του. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2012, έχοντας μεγαλύτερο κατά 20 εκατοστά μήκος και συνεπακόλουθα αυξημένο τον εσωτερικό του χώρο. Παρά τον πρακτικό του χαρακτήρα και τον εντυπωσιακό εξωτερικό σχεδιασμό με φώτα και προβολείς έτοιμα να... ξεπεταχτούν από το αμάξωμα, το ιαπωνικό αυτοκίνητο δεν έγινε αποδεκτό στην ευρωπαϊκή αγορά. Το δυσπρόσιτο κόστος του εξηγεί την περιορισμένη επιτυχία. Η μεγάλη ισοτιμία του εγχώριου νομίσματος (γιεν) με το ευρώ έφερε υψηλές τιμές στο compact crossover SUV, το οποίο δεν μπόρεσε να επιβιώσει, αποκομίζοντας μεγάλα κέρδη στην ανταγωνιστική αγορά της κατηγορίας του.


 
Σε κάθε περίπτωση, πολλοί είναι εκείνοι που θα αναζητήσουν στην αγορά των μεταχειρισμένων ένα καλοδιατηρημένο ιαπωνικό SUV το οποίο θα ικανοποιήσει τις ανάγκες τους με χαμηλό κόστος. Η Auto Bild δοκιμάζει ένα μοντέλο τετραετίας, το Toyota RAV4 2.0 Valvematic 2016 με βενζινοκινητήρα.
 
Τιμές 4ης γενιάς Toyota RAV4
Μοντέλα 2.0 Valvematic Basis 2.5 Hybrid Comfort 2.0 D-4D Comfort
Πόρτες / κύλινδροι 4/4 4/4 + ηλεκτρικό μοτέρ 4/4
kW / άλογα 111/152 145/197 91/124
Κατανάλωση / 100 χλμ 10 λ. Super 98 οκτάνια 8 λ. Super 98 oκτάνια 7 λ. diesel
Τελική ταχύτητα 185 χλμ / ώρα 180 χλμ / ώρα 180 χλμ / ώρα
Πρόκειται για αυτοκίνητο αρκετά αξιόπιστο και χωρίς προβλήματα. Την ίδια στιγμή, αν και παρουσιάζεται... αντισυμβατικό εξωτερικά λόγω του όγκου του, είναι εύκολο στη χρήση. Στην τέταρτη γενιά RAV4 οι δύο εκδόσεις diesel (2,0 D-4D με 124 ίππους) και 2,2 D-4D με 150 ίππους)  με τετρακίνηση καταναλώνουν χιλιόμετρα χωρίς να υποστούν σχεδόν καμία βλάβη. Υπάρχουν οχήματα που έχουν διανύσει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα, δίχως σοβαρή ζημιά. Σίγουρα, βλέποντας τα προβλήματα που είχε η diesel τεχνολογία στην τρίτη γενιά, η Toyota μπόρεσε και ελαχιστοποίησε τα λάθη στο νεότερο μοντέλο.


 
Χαρακτηριστική περίπτωση παραδείγματος προς... μίμηση αλλά και αποφυγή ταυτόχρονα είναι η έκδοση 2,2 D-CAT με 130 kW (177 ίππους), η οποία κοστίζει νεύρα και χρήματα στους οδηγούς εξαιτίας σφαλμάτων στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπεκ ψεκασμού, την ρύθμιση της τεχνολογίας φίλτρου σωματιδίων diesel και την ισχύ του αυτοκινήτου. Δεν είναι τυχαίο, αλλωστε, ότι οι Ιάπωνες δεν προσέφεραν καν την παραπάνω ισχυρή έκδοση στην τέταρτη γενιά. H Toyota, πάντως, έσκυψε πάνω στα προβλήματα, επένδυσε αρκετά χρήματα και τελικά κατόρθωσε να διορθώσει τα λάθη, προσφέροντας ένα αρτιότερο όχημα στην επόμενη γενιά του.
 
Παράλληλα, η ασιατική αυτοκινητοβιομηχανία προσπάθησε να «εκπαιδεύσει» περισσότερο το ευρωπαϊκό κοινό και σε εναλλακτικά κινητήρα σύνολα. Σταδιακά απέσυρε τις diesel 4Χ4 εκδόσεις και προσπάθησε να ενθαρρύνει τους Ευρωπαίους πελάτες της να προτιμήσουν υβριδικό βενζινοκινητήρα, ο οποίος φυσικά και «κουβαλά» την τεχνογνωσία της κορυφαίας στην υβριδική τεχνολογία Toyota. Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε την αυξημένη κατανάλωση. Το υβριδικό RAV4 καίει περισσότερο καύσιμο από το diesel, παρά το γεγονός πως έχει και πρόσθετο ηλεκτρικό μοτέρ.  Συν τοις άλλοις, «χάνει» σε αποτελεσματικότητα όταν θέλετε να ξεκινήσετε σε απότομους ανηφορικούς δρόμους, κυρίως δε όταν ρυμουλκείτε ένα άλλο trailer. Πάντως, η υβριδική έκδοση RAV4 είναι μία έξυπνη αγορά μεταχειρισμένου, ακόμη και αν η ηλεκτρική αυτονομία περιορίζεται σε μερικά μόνο χιλιόμετρα.


 
Γενικότερα, όμως, οι ιδιοκτήτες ενός RAV4 σπάνια κάνουν παράπονα για το αυτοκίνητό τους. Αν υπάρχει κάτι που δεν ικανοποιεί, ίσως είναι η κατανάλωση καυσίμου για εκείνους που οδηγούν αυτοκίνητο με συμβατικό κινητήρα καύσης. Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες Service της Toyota αξιολογούνται αρκετά θετικά. Αν τύχει και επισκεφτείτε συνεργείο με εξουσιοδοτημένους συνεργάτες τσεκάρετε τους δίσκους φρένων. Οι μπροστά φθείρονται πολύ γρήγορα σε απότομη οδήγηση, ενώ οι πίσω σκουριάζουν αν έχετε πιο «ευγενικό» στυλ. Επίσης, αν έχετε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ρίξτε μία ματιά και στην τεχνολογία του συμπλέκτη.
 
Τεχνολογικά χαρακτηριστικά
Τετρακίνηση Επιλεκτική τετρακίνηση (υβριδικό: το ηλεκτρικό μοτέρ πίσω)
Διανομή κίνησης τροχών εμ/π 100: 0 - 50:50 (Υβριδικό: 100: 0 - 70:30)
Βοηθήματα οδηγού Περιορισμός ολίσθησης μέσω συστήματος πέδησης
Ground reduction -
Κατασκευή Ατσάλινο αυτοφερόμενο πλαίσιο
Μ / Π / Υ 4.605/1.845/1.675 χλστ
Απόσταση εδάφους 180 χλστ
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 60 (υβριδικό: 56) λ.
Βάρος άδειο/ωφέλιμο φορτίο 2.000 (Υβριδικό: 1650,  2.0 D-4D: 1600) / 750 κιλά
Μέγεθος χώρου αποσκευών 547-1.746 (Υβριδικό: 501-1.633) λ.
Συμπέρασμα
Η Toyota έμαθε από τα λάθη του προκατόχου της τρίτης γενιάς όσον αφορά τις diesel εκδόσεις. Ως εκ τούτου, το τέταρτη γενιάς RAV4 κινείται με απαλό τρόπο. Για τον λόγο αυτό είναι αρκετά ατυχές πως αποσύρθηκαν οι συγκεκριμένες σειρές diesel από την γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2016 και δεν τις βρίσκουμε στα μοντέλα πέμπτης γενιάς (2018). Από την πλευρά του ο υβριδικός βενζινοκινητήτας είναι αξιόπιστη επιλογή, αλλά κοστίζει αρκετά σε θέμα συντήρησης. Αν κάποιος δεν στραφεί στα ανταγωνιστικά Kia και Hyundai αλλά αναζητήσει Toyota RAV4 στην αγορά των μεταχειρισμένων μπορεί να βρει υβριδικό τετραετίας λίγο κάτω από 28.000 ευρώ, ενώ ένα diesel πενταετίας κοστίζει περίπου 21.000 ευρώ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις