3 πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τα χειμερινά λάστιχα
2/10/2024
Ο χειμώνας έφτασε, και πρέπει να έχουμε προετοιμάσει κατάλληλα το αυτοκίνητό μας, προκειμένου να μην έχουμε κάποια δυσάρεστη έκπληξη. Βλέπουμε τι πρέπει να γνωρίζουμε όσον αφορά τα ελαστικά, τη μπαταρία, τα φώτα, τα τζάμια και το ψυκτικό υγρό, έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι για τον Χειμώνα, όσο κρύο και αν κάνει.
Η Ελλάδα είναι γνωστή για τα καυτά καλοκαίρια της, αλλά το χειμώνα οι θερμοκρασίες κατεβαίνουν αρκετά χαμηλά, ειδικά στις ορεινές περιοχές. Αν θέλουμε να μην μας βρουν δυσάρεστες εκπλήξεις στη λειτουργία του αυτοκινήτου μας, πρέπει να το έχουμε προετοιμάσει κατάλληλα και να το έχουμε «ετοιμοπόλεμο» για το χειμώνα..
Το 80% των ελαστικών στην Ελλάδα είναι καλοκαιρινά
Η Ελλάδα είναι μεσογειακή χώρα, και ως εκ τούτου οι εισαγωγικές εταιρείες ελαστικών διαθέτουν περισσότερες σειρές καλοκαιρινών προδιαγραφών, παρά χειμερινές ή 4 εποχών. Ως εκ τούτου, η συντριπτική πλειοψηφία των ελαστικών, και πιο συγκεκριμένα το 80% που πωλούνται στην Ελλάδα είναι καλοκαιρινά.Τα συγκεκριμένα ελαστικά είναι κατασκευασμένα για να ανταπεξέρχονται σε ζεστές θερμοκρασίες, τις ακριβώς αντίθετες από αυτές που επικρατούν το χειμώνα. Για την ακρίβεια, τα θερινά έχουν μειωμένη ελαστικότητα σε θερμοκρασίες κάτω από 7°C, κάτι που τα κάνει να έχουν χειρότερη πρόσφυση και προβληματική συμπεριφορά όχι μόνο στο φρενάρισμα, αλλά και στην επιτάχυνση και την αλλαγή πορείας.
Σαν να μην έφτανε αυτό, οι βροχές το χειμώνα κάνουν το οδόστρωμα πιο γλιστερό. Αν οδηγούμε με φθαρμένα ελαστικά, οι συνθήκες γίνονται επικίνδυνες για την ασφάλειά μας.
Αν έχουμε σκοπό να οδηγήσουμε σε χιόνι, τότε πρέπει να έχουμε εξοπλίσει το αυτοκίνητό μας με χειμερινά ελαστικά ή με αντιολισθητικές αλυσίδες. Τα πρώτα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, και μια καλή επένδυση στην περίπτωση που κινούμαστε συχνά σε περιοχές όπου χιονίζει αρκετά, αφού έχουν καλύτερη πέδηση στο χιόνι. Ακόμα όμως και σε στεγνό, αλλά κρύο, οδόστρωμα προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση, μιας και το υλικό κατασκευής τους είναι εξελιγμένο για να λειτουργεί σε χειμερινές συνθήκες, με θερμοκρασίες κάτω των 7°C.
Ένα αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με χειμερινά ελαστικά μπορεί να ακινητοποιηθεί από τα 50 χλμ/ώρα στο χιόνι μέσα σε 31 μέτρα. Με ελαστικά 4 εποχών η απόσταση γίνεται 42 μέτρα, ενώ με θερινά η απόσταση διπλασιάζεται, αφού το όχημα χρειάζεται 62 μέτρα για να ακινητοποιηθεί πλήρως!
Παρόλα αυτά, τα χειμερινά ελαστικά δεν είναι κατάλληλα για χρήση μετά την άνοιξη, αφού με τη ζέστη γίνονται υπερβολικά μαλακά και φθείρονται γρήγορα.
Μία «μέση λύση» μεταξύ χειμερινών και θερινών ελαστικών είναι τα ελαστικά 4 εποχών, ή «all season». Αυτά συνδυάζουν τα θετικά και των 2 κατηγοριών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο το καλοκαίρι, όσο και το χειμώνα. Παράλληλα, μπορεί να έχουν χειρότερη πέδηση στο χιόνι από τα χειμερινά, αλλά η συμπεριφορά τους σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι καλύτερη. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα μοντέρνα SUV συνήθως εξοπλίζονται με ελαστικά 4 εποχών από το εργοστάσιο.
Σελ. 2 | Προσοχή στη μπαταρία, τα φώτα, τα τζάμια και το αντιψυκτικό |
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις