Είναι κρίμα να πληρώνεις λεφτά για βλάβες που θα μπορούσες να είχες αποφύγεις αν είχε στο μυαλό σου αυτά τα 6 λάθη. Διάβασε τα για να μην τα κάνεις ποτέ ξανά!
Δυστυχώς οι βλάβες δεν δημιουργούνται πάντα λόγω των χιλιόμετρων που έχει διανύει ένα όχημα ή επειδή κάποιο ανταλλακτικό ήταν προβληματικό. Πολλές «βγαίνουν» επειδή ο οδηγός δεν γνώριζε ή αγνόησε βασικούς κανόνες για σωστή μεταχείριση του μοτέρ. Δες τι πρέπει να προσέχεις.
Δεν ελέγχεις τα υγρά του κινητήρα
Βασικός κανόνας είναι να μην ξεχνάς να κοιτά τα υγρά του κινητήρα. Παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή του μοτέρ και ο έλεγχος τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να αποδειχτεί σωτήριος. Τα 5 λεπτά που θα σου πάρει να τσεκάρεις το λάδι, ίσως σε γλιτώσουν από εκατοντάδες ευρώ ζημία, διότι αν ο κινητήρας «δουλεύει» με λιγότερο λιπαντικό, φθείρονται με εξωφρενικό ρυθμό τα εσωτερικά του όργανα, ενώ κινδυνεύει ακόμα κι αν είναι «πλούσιος» από λάδι. Εκτός από το λιπαντικό του μοτέρ, θα πρέπει να ελέγχεις και τη στάθμη του αντιψυκτικού υγρού, ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα υπερθέρμανσης του κινητήρα που μπορεί να καταλήξει από καμένη φλάντζα κεφαλής έως ολική καταστροφή του κινητήρα.
Δεν πας για service την ώρα που πρέπει
Η σωστή συντήρηση του κινητήρα θα αυξήσει τη διάρκεια ζωής του και ταυτόχρονα θα κρατήσει την κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Όμως πολλοί κάτοχοι υπό το βάρος των εξόδων την αφήνουν σε δεύτερη μοίρα, υπερβαίνοντας τα χιλιόμετρα στα οποία έπρεπε να επισκεφτούν το συνεργείο. Αυτή η μη τήρηση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο κινητήρα με 2 τρόπους. Αρχικά δεν αλλάζονται στην ώρα τους το λιπαντικό, τα φίλτρα κτλ. επηρεάζοντας αρνητικά την λειτουργία του και ταυτόχρονα δεν μπορεί να προληφθεί κάποια ζημιά που ίσως έχει αρχίσει να εμφανίζεται.
Κλείνεις αυτιά και μάτια σε λαμπάκια και θόρυβο
Τα λαμπάκια είναι για να σε προειδοποιούν και οι θόρυβοι σημαίνει ότι σίγουρα κάτι δεν πάει καλά. Οπότε το να αγνοείς αυτά τα δυο σημάδια, μόνο σε κακό μπορούν να σε οδηγήσουν. Αν και η εμφάνιση περίεργων θορύβων πρέπει να συνοδεύεται από άμεση επίσκεψη στο συνεργείο, ίσως στο άνοιγμα των προειδοποιητικών λυχνιών να είσαι πιο τυχερός. Μερικές φορές ένα λαμπάκι μπορεί να ανάψει από στιγμιαίο λάθος διάβασμα του αισθητήρα και να μην χρειάζεται τίποτα παραπάνω από ένα φίσωμα στον εγκέφαλο και σβήσιμο. Όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται άμεσα ώστε αν υπάρχει βλάβη να εντοπιστεί το συντομότερο δυνατό.
Δεν ζεσταίνεις σωστά τον κινητήρα
Είναι μοιραίο λάθος να προσπαθείς να πάρεις όλη τη δύναμη του κινητήρα, ενώ αυτός είναι ακόμα κρύος. Το λάδι είναι πιο παχύρευστο όταν η θερμοκρασία του μοτέρ δεν έχει φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα, με αποτέλεσμα να μην λιπαίνει σωστά και να μην έχει προλάβει να καλύψει τα μέρη που πρέπει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη γρήγορη φθορά των εντοσθιών του. Μην νομίζεις ότι θέλει όμως και άπειρο χρόνο στο ρελαντί. Βάλε μπροστά το όχημα σου με το που θα μπεις μέσα και μέχρι να κουμπώσεις τη ζώνη, να βρεις τον αγαπημένο σου σταθμό και να τσεκάρεις για μια ακόμη φορά το Facebook, το λάδι θα έχει «κινηθεί» μέσα στο μοτέρ. Μετά οδηγά με χαμηλές στροφές για τα πρώτα χιλιόμετρα μέχρι να ανέβει η θερμοκρασία και να είσαι σίγουρος ότι ο κινητήρας σου θα σε ευγνωμονεί.