autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μήπως αν οδηγείς σε χαμηλές στροφές «το χαλάς»;

Μήπως αν οδηγείς σε χαμηλές στροφές «το χαλάς»;

30/11/2023

Οδηγούμε σε χαμηλές στροφές για να μην καίμε
Δεν είναι πάντα καλό για την τσέπη
Αν είναι κρύο και οδηγείς κοντά στο ρελαντί, είναι σα να βαράς κόφτες!
Σωστές στροφές είναι εκεί που δουλεύει «ξεκούραστα»

Οδηγούμε σε χαμηλές στροφές για να μην καίμε

Τα τελευταία χρόνια όλοι ψάχνουμε τρόπους να καίμε λιγότερο καύσιμο, μιας και η τιμή των καυσίμων βρίσκεται σε μια συνεχή ανηφόρα. Ένας αρκετά διαδεδομένος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να οδηγούμε σε χαμηλότερες στροφές και να μη στροφάρουμε τον κινητήρα πάνω από τις 2-2.500 στροφές.

Δεν είναι πάντα καλό για την τσέπη

Πράγματι σε γενικές γραμμές, όταν οδηγείς με χαμηλές στροφές καις λιγότερο. Όμως συχνά επηρεάζεις την μακροζωία του μοτέρ σου αν δεν καλύπτεις κάποιες προϋποθέσεις, καθώς τον ζορίζεις χωρίς να το ξέρεις και μπορεί να του προκαλέσεις ζημιά. Σωστή θερμοκρασία, εκμετάλλευση της μέγιστης ροπής στις στροφές που την αποδίδει το μοτέρ και το να ακούς το μοτέρ παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο.

Αν είναι κρύο και οδηγείς κοντά στο ρελαντί, είναι σα να βαράς κόφτες!

Όταν το μοτέρ είναι κρύο ξέρουμε ότι δεν πρέπει να το ζορίζουμε. Και όταν λέμε ζορίζουμε εννοούμε με πολλές στροφές και «παντόφλιασμα» του πεντάλ γκαζιού. Αντίστοιχο ζόρισμα όμως δέχεται το μοτέρ και όταν το οδηγούμε σε πολύ χαμηλές στροφές. Ειδικότερα όταν είναι κρύο, που το λάδι του κινητήρα δεν έχει φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, οι πολύ χαμηλές στροφές μειώνουν την πίεση και τη σωστή ροή του λαδιού ρισκάροντας φθορά στα μεταλλικά σωθικά του κινητήρα. Οπότε οδήγα σε σωστές στροφές.

Σωστές στροφές είναι εκεί που δουλεύει «ξεκούραστα»

Όταν λέμε σωστές στροφές εννοούμε αυτές που ο κινητήρας αποδίδει τη ροπή του, δηλαδή την «προθυμία» του να δουλέψει σωστά και ξεκούρασμα. Εκτός από το να διαβάσεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το εύρος των σωστών στροφών μπορείς να το δεις και στην οδήγηση, κρίνοντας πότε το γκάζι «ακούει» στο ελαφρύ πάτημα και πότε ο κινητήρας λειτουργεί σωστά, χωρίς περίεργους θορύβους όπως πειράκια.
Ειδικότερα όταν ο δρόμος είναι ανηφορικός, το να επιμένεις να οδηγείς με χαμηλές στροφές ενώ το αυτοκίνητο δεν «τραβάει», αντί να κατεβάσεις ταχύτητα είναι κακό καθώς και ζορίζει το μοτέρ και το αναγκάζει να «τραβάει» παραπάνω καύσιμο για να καταφέρει να «βγάλει» την ανηφόρα. Αρα ξανασκέψου το!
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις