Νέο μοτέρ υδρογόνου με 410 ίππους
Είναι 2,0 λτ. και τον φτιάχνει η εταιρεία AVL
Αποδίδει 410 άλογα και 500 Nm ροπής
Πλήρης καύση του καυσίμου χωρίς απώλειες
Θα μπει σε αγωνιστικό αυτοκίνητο για δοκιμές
Είναι 2,0 λτ. και τον φτιάχνει η εταιρεία AVL
Οι αλλαγές στην αυτοκίνηση τα τελευταία χρόνια έχουν φέρει στο προσκήνιο εναλλακτικές μορφές κίνησης και καυσίμων. Σκοπός είναι να ελαχιστοποιηθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μηδενίζοντας τους ρύπους. Το υδρογόνο αποτελεί μία από τις μεγάλες ελπίδες για να μείνουν «ζωντανοί» οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και για αυτό το λόγο πολλοί κατασκευαστές πειραματίζονται και εξελίσσουν σύνολα υδρογόνου. Μία από αυτές είναι η AVL, μια εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας, η οποία κατασκεύασε ένα νέο κινητήρα χωρητικότητας 2,0 λτ. που καίει υδρογόνο.
Αποδίδει 410 άλογα και 500 Nm ροπής
Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο (τούρμπο) σύνολο, το οποίο πετυχαίνει αναλογία 205 ίππων/λίτρο αποδίδοντας μέγιστη ιπποδύναμη 410 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή στρέψης να φτάνει τα 500 Nm στις 3.000-4.000 σ.α.λ.. Σαφώς πρόκειται για μια εξαιρετική ισχύ σε σχέση με τη χωρητικότητά του, όμοια των supercars.
Πλήρης καύση του καυσίμου χωρίς απώλειες
Το μυστικό της αναλογίας ίππων/λίτρο βρίσκεται στην τέλια καύση που κάνει το μοτέρ. Το σύστημα ψεκασμού εγχέει επιπλέον νερό στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα, προκειμένου να αποφευχθεί η ανεπιθύμητη πρόωρη ανάφλεξη. Έτσι, η αναλογία αέρα-καυσίμου είναι 1 προς 1 (στοιχειομετρική καύση), που σημαίνει ότι το μοτέρ καίει πλήρως το καύσιμο xωρίς να υπάρχουν απώλειες.
Θα μπει σε αγωνιστικό αυτοκίνητο για δοκιμές
Το εν λόγω σύνολο αναπτύχθηκε από την AVL σε συνεργασία με το εργαστήριο HUMDA Lab, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό στην Ουγγαρία που ασχολείται με την εξέλιξη και έρευνα αγωνιστικών οχημάτων. Είναι λοιπόν σχεδιασμένο για αγωνιστικούς σκοπούς και η AVL έχοντας ήδη πραγματοποιήσει προσομοιώσεις, πλέον σκοπεύει να περάσει στην επόμενη φάση δοκιμών που είναι η δοκιμή του σε αγωνιστικό μοντέλο σε πίστα.