Τα ηλεκτρικά θέλουν 5 χρόνια για να γίνουν «πράσινα»
Πρόβλημα η παραγωγή που μολύνει πιο πολύ από αυτή των θερμικών
Μολύνουν λιγότερο από θερμικά μετά από 90.000 χλμ.
10 τόνοι CO2 λιγότεροι από τα diesel στα 200.000 χλμ.
Η παραγωγή ηλεκτρικών αν γίνεται από ορυκτά καύσιμα, θέλει 160.000 χλμ. για να γίνει «πράσινο»
Πρόβλημα η παραγωγή που μολύνει πιο πολύ από αυτή των θερμικών
Πολύς ο ντόρος κατά πόσο τελικά τα ηλεκτρικά μολύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Φυσικά κατά την κίνηση τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν εκπέμπουν CΟ2 και αποτελούν αυτή τη στιγμή την καθαρότερη επιλογή. Όμως το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα αφορά όλο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου (200.000 χλμ.) από την παραγωγή.
Εκεί εντοπίζεται λοιπόν και το «πρόβλημα» σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα, αφού η παραγωγή τους, μολύνει περισσότερο το περιβάλλον από αυτή την θερμικών αυτοκινήτων.
Μολύνουν λιγότερο από θερμικά μόνο μετά από 90.000 χλμ.
Τα EVs λοιπόν αρχίζουν τον κύκλο ζωής τους έχοντας πολύ μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ωστόσο, μετά την παραγωγή, όπως είπαμε, ξεκινάει να αποσβένει το «οικολογικό του χρέος».
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από Γερμανούς, με τα σημερινά δεδομένα, χρειάζονται 90.000 χλμ. ώστε ένα ηλεκτρικό να γίνει πιο «πράσινο» από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
10 τόνοι CO2 λιγότεροι από τα diesel στα 200.000 χλμ
Από εκείνο το σημείο και έπειτα το ηλεκτρικό όχημα διαρκώς ανοίγει την ψαλίδα υπέρ του μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων, το οποίο υπολογίζεται στα 200.000 χιλιόμετρα.
Σε αυτό το σημείο ένα ηλεκτρικό θα έχει μολύνει με συνολικά 24,2 τόνους CO2, ενώ στο άλλο άκρο ένα diesel όχημα θα έχει εκπέμψει 33 τόνους C02, 35% περισσότερους δηλαδή. Ενδιαφέρουν παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας και για τα Plug-in υβριδικά μοντέλα, οι εκπομπές των οποίων υπολογίστηκαν στους 24,8 τόνους CO2, μόλις 0,6 τόνους περισσότερους από ένα ηλεκτρικό.
Η παραγωγή ηλεκτρικών αν γίνεται από ορυκτά καύσιμα, θέλει 160.000 χλμ. για να γίνει «πράσινη»
Για να καταλάβετε, αν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού παράγεται από ορυκτά καύσιμα, τότε για να φτάσει στο σημείο να γίνει πιο «green friendly» από ένα συμβατικό μοντέλο, μπορεί να χρειαστεί ακόμα και 160 χιλ. χλμ. για να γίνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον από ένα όχημα εσωτερικής καύσης. Φυσικά πέρα από την πρώτη ύλη ενέργειας, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που καθορίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όπως ο τόπος παραγωγής, αλλά και η παραγωγή των διάφορων εξαρτημάτων.