Θέλεις να αλλάξεις την συμπεριφορά του αυτοκινήτου; Αλλαξε σινεμπλόκ
Βρίσκονται σε όλα τα αυτοκίνητα και τις περισσότερες φορές είναι κατασκευασμένα από λάστιχο
Τα σκληρότερα σινεμπλόκ προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις αλλά λιγότερη άνεση
Τα σινεμπλοκ πολυουρεθάνης είναι πολύ καλή βελτίωση αλλά και αρκετά ακριβή
Κάποιες σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων χρησιμοποιούν πιο εξεζητημένα σινεμπλόκ
Βρίσκονται σε όλα τα αυτοκίνητα και τις περισσότερες φορές είναι κατασκευασμένα από λάστιχο
Αρχικά τα σινεμπλόκ βρίσκονται σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτου έκδοσης πχ (coupe,SUV) αλλά διαφοροποιείται ο αριθμός των σινεμπλόκ που υπάρχουν. Είναι τις περισσότερες φορές κατασκευασμένα από λάστιχο ή πολυουρεθάνη στις ακριβότερες προτάσεις. Σκοπός τους είναι να συγκρατούν τα μέρη της ανάρτησης και να απορροφούν τους κραδασμούς. Τα σινεμπλόκ τοποθετούνται στα σημεία ένωσης του πλαισίου με τα αμορτισέρ, τα ψαλίδια και τα γόνατα της ανάρτησης. Αποτελούνται από δύο μικρούς κυλίνδρους, ο ένας μέσα στον άλλον και το κενό που υπάρχει το γεμίζει το ελαστικό υλικό. Επιπλέον είναι ένα από τα εξαρτήματα τα οποία χρήζουν αλλαγής όταν φθαρούν και όχι με τα χιλιόμετρα τα οποία έχουν διανύσει.
Τα σκληρότερα σινεμπλόκ προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις αλλά λιγότερη άνεση
Πολλές φορές η αλλαγή των σινεμπλόκ από λάστιχο σε πολυουρεθάνη και γενικότερα σε σκληρότερο υλικό συνεπάγεται με την βελτίωση των επιδόσεων του αυτοκινήτου και την καλύτερη αίσθηση οδήγησης και πληροφόρησης από το τιμόνι. Αυτό συμβαίνει επειδή γίνεται πιο άμεσο το αυτοκίνητο άρα βελτιώνεται η κατευθυντικότητα του. Συνήθως συνδυάζεται με βελτίωση του συστήματος ανάρτησης όπως αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές, δέσιμο των θόλων. Από την άλλη τα σκληρότερα σινεμπλόκ μειώνουν την άνεση του αυτοκινήτου και την διάρκεια ζωής των συστημάτων που συνδέουν αφού δέχονται περισσότερους κραδασμούς.
Τα σινεμπλοκ πολυουρεθάνης είναι πολύ καλή βελτίωση αλλά και αρκετά ακριβή
Τα σινεμπλόκ πολυουρεθάνης που αναφέραμε πριν είναι κατά 20 - 30 % σκληρότερα. Συνήθως η κάθε εταιρεία κατασκευής σινεμπλόκ πολυουρεθάνης κατασκευάζει δύο σειρές εξαρτημάτων. Η μία σειρά είναι η αγωνιστική και η άλλη είναι αυτή που προσδιορίζεται για τα καθημερινής χρήσης αυτοκίνητα που στοχεύει στην ισορροπία σκληρότητας και άνεσης. Επίσης είναι πολύ πιο ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου. Η τιμή τους είναι πολύ υψηλότερη από τα συνηθισμένα σινεμπλοκ αλλά θεωρούνται καλή αγορά με βάση την αξία τους. Τα σινεμπλόκ της ανάρτησης κοστίζουν από 4 ευρώ για τα απλά λαστιχένια και φτάνουν τα 100 ευρώ για τα πολυουρεθάνης.
Κάποιες σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων χρησιμοποιούν πιο εξεζητημένα σινεμπλόκ
Μια πιο εξεζητημένη λύση, είναι ο συνδυασμός ελαστικού-μεταλλικού ελάσματος και υγρού. Αυτά τα σινεμπλόκ τα συναντάμε τόσο στις βάσεις του κινητήρα, όσο και του κιβωτίου, εκτός από την ανάρτηση. Χρησιμοποιούνται συνήθως από αυτοκίνητα επιδόσεων όπως BMW M3 (F80), Audi RS7 (C7) ενώ κάποια από τα πρώτα αυτοκίνητα που τα εμπιστεύτηκαν ήταν οι Porsche 944 και Mercedes C-Class W203. Η τιμή των συγκεκριμένων ξεκινάει από τριψήφιο αριθμό και ανεβαίνει.