Τι κι αν πάτησε για πρώτη φορά το δρόμο το 1894 και αντί για λάμπες στους προβολείς έχει κεριά; Η Benz Victoria εξακολουθεί να παίρνει έγκριση από το KTEO για να κυκλοφορεί στους δρόμους!
Το παλαιότερο αυτοκίνητο που μπορεί να βρει κάποιος στη Γερμανία είναι σχεδόν 130 ετών. Μοιάζει με άμαξα, φοράει ένα τρίλιτρο μονοκύλινδρο κινητήρα, έχει έξι ολόκληρους ίππους και τελική ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, ενώ είναι ακόμα κατάλληλο να κυκλοφορεί στους δρόμους, αφού πέρασε με επιτυχία το έλεγχο του ΚΤΕΟ στην περιοχή Einbeck της Κάτω Σαξονίας. Το όνομα αυτού: Benz Victoria! Ουσιαστικά ήταν ένα από πρώτα μοντέλα που έκαναν την Benz ένα δυνατό όνομα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και βοήθησαν στη συγχώνευση της με την DMG, που είχαν δημιουργήσει ο Gottlieb Wilhelm Daimler και Wilhelm Maybach, ώστε να φτιαχτεί η γνωστή σε όλους μας Mercedes-Benz.
Με το αυτοκόλλητο ελέγχου να στέκει περήφανα στο όχημα για δύο ακόμη χρόνια, το θρυλικό μοντέλο επέστρεψε στο μουσείο αυτοκινήτων PS-Speicher στο Einbeck, όπου μπορεί να το θαυμάσει κανείς καθημερινά. Εκεί, φροντίζουν με μεγάλη προσοχή αυτό το ζωντανό κομμάτι της γερμανικής ιστορίας της αυτοκίνησης, αφού θεωρείται ότι είναι το παλαιότερο σε εργοστασιακή μορφή αυτοκίνητο στον κόσμο που μπορεί να κυκλοφορεί επίσημα.
Φροντίδα όλο το χρόνο
Όπως φαντάζεσαι, το αυτοκίνητο είχε ξαναβρεθεί στη ράμπα του ΚΤΕΟ μόλις πριν από δύο χρόνια, περνώντας με επιτυχία και τότε τον έλεγχο. «Λογικό να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα στο ΚΤΕΟ, αφού το όχημα το φροντίζουμε όλο το χρόνο », δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου. Επίσης συνέχισε λέγοντας ότι κάθε τόσο επιτρέπουν στη «σεβάσμια γριά κυρία» να κάνει μερικούς γύρους στο προαύλιο του μουσείου, ώστε να διατηρηθεί σε φόρμα.
Κατασκευάστηκε το 1894 και έφαγε την πρώτη κλήση για υπερβολική ταχύτηα
Η Benz Victoria κατασκευάστηκε το1894 και πρώτος της κάτοχος ήταν ο επιχειρηματίας κλωστοϋφαντουργίας Alexander Gütermann. Μάλιστα κυκλοφορεί και ένα ωραίο ανέκδοτο σχετικά με το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα λέγεται ότι ο Gütermann οδήγησε κάποτε τόσο γρήγορα που έλαβε από αστυνομικό την πρώτη, ίσως, κλήση για υπερβολική ταχύτητα στην ιστορία και έπρεπε να πληρώσει τρία μάρκα το 1895, παρόλο που τότε δεν υπήρχε όριο ταχύτητας.
Ο ιδιοκτήτης είχε πάρει και μια παρόμοια άμαξα γιατί δεν το εμπιστευόταν
Επίσης μια άλλη ιστορία που κυκλοφορεί είναι ότι ο Gütermann δεν εμπιστευόταν την τότε νέα τεχνολογία και παρήγγειλε ένα ολόιδιο όχημα από τη Benz, χωρίς όμως κινητήρα για να μπορεί να το χρησιμοποιήσει σαν άμαξα. Τελικά ο χρόνος τον διέψευσε.
Η Victoria με τον αύξοντα αριθμό 99 παρέμεινε στην οικογένεια για αρκετές γενιές μέχρι και το 2009, όπου το απέκτησε ο λάτρης των αυτοκινήτων Karl-Heinz Rehkopf, ο οποίος είναι ο ιδρυτής του μουσείου αυτοκινήτων. Πάντως δεν θέλει να μας αποκαλύψει πόσα πλήρωσε για να αποκτήσει την 130 χρονών κυρία.
Κεριά αντί για λάμπες και χειροκίνητα «φλας»
Πάντως για να βγει στο δρόμο πρέπει να ακολουθήσει ένα πλήθος ειδικών κανονισμών. Αρχικά επειδή οι «προβολείς» της ουσιαστικά είναι κεριά, μπορεί να οδηγηθεί μονό κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εμφανίζει μια ειδική πινακίδα όταν θέλει να στρίψει, η οποία υποδηλώνει την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει.
Το πιο παλιό εργοστασιακό μοντέλο στον κόσμο που μπορεί να κυκλοφορήσει επίσημα!
Περνάει επιτυχημένα κάθε 2 χρόνια ΚΤΕΟ!
Αντί για φανάρια είχε κεριά για το βράδυ.
Ο πρώτος ιδιοκτήτης είχε πάρει ένα ίδιο χωρίς μηχανή για να το κάνει άμαξα!!!
Εσείς τι λέτε; Όσο πιο παλιά πάμε τόσο πιο ανθεκτικά αυτοκίνητα βρίσκουμε;