Βγαίνεις στο αντίθετο ρεύμα ανεβαίνοντας ένα έρημο βουνό;
Λέγεται Sport οδήγηση, ισχυρίζονται οι petrolheads
Απαράδεκτο και κόκκινη γραμμή, υποστηρίζουν δικαίως οι «αμύητοι»
Μπορεί να συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια, ειδικά χωρίς ESP
«Βλέπουμε όταν το κάνουμε πως δεν έρχεται αυτοκίνητο» ισχυρίζονται όσοι το κάνουν
Λέγεται Sport οδήγηση, ισχυρίζονται οι petrolheads
Ήρθε το Σαββατοκύριακο και επιτέλους πραγματοποιείς μια εξόρμηση μετά από καιρό. Έχεις αφήσει προ πολλού πίσω σου το κλεινόν άστυ, έχεις τελειώσει με το κομμάτι της διαδρομής στην εθνική και πήρες την έξοδο που θα σε οδηγήσει στον ορεινό προορισμό που επέλεξες. Μόλις ήρθε η ώρα, έστω και για λίγο, να οδηγήσεις στο ιδανικό περιβάλλον. Αδειος δρόμος και στροφές κάθε είδους εναλλάσσονται, δημιουργώντας το τέλειο σκηνικό για εσένα και το αυτοκίνητο σου. Ευκαιρία για σπορ οδήγηση. Αριστερόστροφες ή δεξιόστροφες, κλειστές ή πιο ανοιχτές καμπές, ακόμη και «φουρκέτες» αποτελούν το όνειρο κάθε «petrolhead» που σέβεται τον εαυτό του.
Απαράδεκτο και κόκκινη γραμμή, υποστηρίζουν δικαίως οι «αμύητοι»
Και πάνω που μπαίνεις στη στροφή σημαδεύοντας ευθεία…έρχεται η φωνή του τρομαγμένου συνοδηγού σου για να σε προσγειώσει απότομα. Είναι λογικό, οι πιο αμύητοι να μην μπορούν να δεχτούν οποιονδήποτε άλλο τρόπο οδήγησης πέραν από αυτόν που έχουν διδαχτεί και εφαρμόζουν από την πρώτη στιγμή που πήραν το δίπλωμα τους: αυτόν που βασίζεται στον ΚΟΚ. Οποιεσδήποτε άλλος τρόπος οδήγησης πέραν του «κανονικού» και νόμιμου είναι για αυτούς απλά απαράδεκτος και αποτελεί κόκκινη γραμμή. Είναι λογικό για τους πιο συντηρητικούς, οποιοδήποτε παιχνίδι με το τιμόνι και τα πεντάλ προσφέρει στιγμές συγκίνησης, να το βλέπουν ως τρελό και επικίνδυνο. Είναι αδύνατον να συμμεριστούν το «μεράκι» σου να «μπαίνεις» στις στροφές, όταν βλέπουν το αυτοκίνητο ως απλό μέσο μετακίνησης.
Μπορεί να συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια, ειδικά χωρίς ESP
Ωστόσο, ακόμη και αν δούμε το αυτοκίνητο απλά ως ένα μέσο που θα μας πάει από το σημείο Α στο σημείο Β, τότε θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα «ενεργητική ασφάλεια». Οι συνεχείς μεταβολές του φορτίου και η αλλεπάλληλη συμπίεση και αποσυμπίεσα της εμπρός και της πίσω ανάρτησης, θα μπορούσαν εύκολα να βάλουν σε μπελάδες ένα λιγότερο έμπειρο οδηγό. Σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο κομμάτι του δρόμου με συνεχείς κλειστές στροφές, δεν είναι απίθανο αν πχ αναπτύξει κάποιος λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα από την απαιτούμενη, βρεθεί ξαφνικά με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του «ξεκολλημένο». Αν ο οδηγός φοβηθεί και αφήσει το πόδι του από το γκάζι ή ακόμη χειρότερα πατήσει και το φρένο μέσα στη στροφή, είναι πολύ πιθανόν να μπει σε…μεγάλες περιπέτειες. Το ESP άλλωστε, σχεδιάστηκε για να αποσβέσει ενεργητικά τη αστάθεια που θα προκληθεί στο αμάξωμα, ακριβώς σε συνθήκες όπως της παραπάνω περιγραφής.
«Βλέπουμε όταν το κάνουμε πως δεν έρχεται αυτοκίνητο» ισχυρίζονται όσοι το κάνουν
Η αλήθεια μάλλον, στην προκειμένη περίπτωση βρίσκεται κάπου στη μέση. Αν πάμε με το γράμμα του νόμου, δεν πρέπει ποτέ και για κανένα λόγο να βγαίνουμε στο αντίθετο ρεύμα, εκτός αν υπάρχει η διαγράμμιση που επιτρέπει την προσπέραση. Και καλό είναι όλοι να σεβόμαστε τον ΚΟΚ να έχουμε την ασφάλεια πάνω από όλα. Και όσοι εφαρμόζουν αυτού του είδους την πιο «επιθετική» οδήγηση στο βουνό, καλύτερα να το αποφεύγουν καθώς ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να προκύψει. Όσοι πάντως το κάνουν, ισχυρίζονται ότι αυτό μπορεί να γίνεται με προϋπόθεση ότι έχουν ανεμπόδιστο οπτικό πεδίο και μπορούν να είναι σίγουροι ότι δεν έρχεται αυτοκίνητο από απέναντι, δεν υπάρχει καν οποιοδήποτε άλλο όχημα έστω και σταθμευμένο, και φυσικά δεν μεσολαβεί στο συγκεκριμένο διάστημα διασταύρωση με άλλο δρόμο.