'Αδειασε η μπαταρία στο κλειδί: Πώς ανοίγω το αυτοκίνητο;
Αυτοκίνητα που ξεκλειδώνουν με keyless entry, παίζει να μην έχουν ούτε κλειδαριά στο χερούλι
Πάντοτε, όμως, υπάρχει κρυφό κλειδί, μέσα στο τηλεκοντρόλ
Επίσης, υπάρχει κρυφή κλειδαριά στο χερούλι της πόρτας
Πώς βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, αν δεν εντοπίζει το κλειδί
Αυτοκίνητα που ξεκλειδώνουν με keyless entry, παίζει να μην έχουν ούτε κλειδαριά στο χερούλι
Μπορεί να σου τύχει και να μπλέξεις. Όπως «παίζει» να ξεμείνεις από μπαταρία στο αυτοκίνητο, έτσι ενδέχεται να ξεμείνεις από μπαταρία στο κλειδί. Φυσικά, επειδή αρκετοί «προσέχουν για να έχουν», αν δεις ότι τηλεκοντρόλ του κλειδιού πιάνει λιγότερο ή από μικρότερη απόσταση, αλλάζεις προληπτικά την μπαταρία πριν μείνει.
Υπάρχουν βέβαια και τα αυτοκίνητα καινούργια τεχνολογίας, με το σύστημα «keyless» στα οποία μπαίνεις στο αμάξι χωρίς να πατήσεις κλειδί. Αρκεί να το πλησιάσεις, κοντά (βλέπε Renault). Σε αυτά τα αυτοκίνητα, δεν υπάρχει συνήθως κανονικό κλειδί, αλλά είναι μόνο ένα τηλεκοντρόλ. Αντίστοιχα και στις πόρτες των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων, αν κοιτάξεις στο χερούλι, δεν θα βρεις κλειδαριά. Οπότε λογικό να έχεις την απορία: «Και πώς ανοίγει αν μείνω από μπαταρία»;
Πάντοτε, όμως, υπάρχει κρυφό κλειδί, μέσα στο τηλεκοντρόλ
Καταρχάς, πρέπει να βρούμε το πραγματικό κλειδί, το γνωστό μεταλλικό. Αυτό συνήθως βρίσκεται κρυμμένο μέσα στο τηλεκοντρόλ του κλειδιού. Είτε πατώντας ένα μικρό μπουτόν, ή μια μικρή σχισμή, ή βγάζοντας συρταρωτά το πλαστικό κάλυμμα του τηλεκοντρόλ, θα βρούμε μέσα κρυμμένο το μεταλλικό κλειδί με την «μοναδική» για την κλειδαριά του αυτοκινήτου μας χάραξη. Καλό είναι πριν φτάσεις στο σημείο να «μείνεις» από μπαταρία, να ξέρεις πώς να ανοίξεις το κοντρόλ για να βγάλεις το κρυφό κλειδί. Συχνά μάλιστα, με τον ίδιο τρόπο ανοίγεις το κοντρόλ για να του αλλάξεις μπαταρία.
Επίσης, υπάρχει κρυφή κλειδαριά στο χερούλι της πόρτας
Και με την κλειδαριά τι συμβαίνει; Πώς βρίσκω τον αφαλό της στο χερούλι της πόρτας; Σε αυτή την περίπτωση δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια. Το συχνότερο είναι ο αφαλός να κρύβεται από ένα πλαστικό κάλυμμα. Για να το αφαιρέσεις πρέπει να βρεις στο κάτω μέρος του χερουλιού μια σχισμή, όπου συνήθως τοποθετώντας το μεταλλικό κλειδί, το αφαιρείς με ελάχιστη προσπάθεια. Σε άλλες περιπτώσεις ίσως χρειαστεί κάποιο μεταλλικό σύρμα, όπως πχ. ένας συνδετήρας.
Σε κάποια αυτοκίνητα ωστόσο, κυρίως πολύ καινούργια, ο αφαλός της κλειδαριάς της πόρτας βρίσκεται κρυμμένος μέσα στο ίδιο το χερούλι. Για να έχεις πρόσβαση σε αυτόν, πρέπει να τραβήξεις το χερούλι, σαν να προσπαθείς να ανοίξεις την πόρτα, και να τοποθετήσεις μέσα το μεταλλικό κλειδί.
Ο τρόπος για να ξεκινήσεις τον κινητήρα αν δεν «εντοπίζει» το κλειδί
Αφού μπεις στο αυτοκίνητο επόμενη πρόκληση είναι να το βάλεις μπροστά. Πιθανότατα χωρίς μπαταρία στο κλειδί, δεν θα το εντοπίζει το αυτοκίνητο και θα σου βγάζει μήνυμα ότι «δεν υπάρχει κλειδί». Τότε πρέπει να κάνεις μια πολύ απλή κίνηση, να ακουμπήσεις το κλειδί πάνω στην κολώνα του τιμονιού, ή στο ίδιο το κουμπί «Start Engine» και να το πατήσεις. Με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει το κλειδί και θα μπορέσεις να ξεκινήσεις τον κινητήρα κανονικά, αποφεύγοντας οποιαδήποτε περαιτέρω ταλαιπωρία.