autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Toyota Yaris: Με 4,2λτ/100χλμ ξεχνάς το βενζινάδικο

Toyota Yaris: Με 4,2λτ/100χλμ ξεχνάς το βενζινάδικο

Διαβάστηκε από 354375 αναγνώστες - 20/8/2022

Η τέταρτη γενιά του πολυαγαπημένου Toyota Yaris είναι εδώ και είναι η καλύτερη από ποτέ, καθώς είναι βελτιωμένη στους τομείς της εμφάνισης αλλά της οικονομίας, με τη μέση κατανάλωση να μένει στα 4,2λτ/100χλμ.

Κοινοποίησέ το »


Από την πρώτη γενιά το Yaris βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του και όχι άδικα. Οι μαζεμένες του διαστάσεις, σε συνδυασμό με το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό και τον καλό κινητήρα, αποτέλεσαν άριστη συνταγή για να κερδίσει τις εντυπώσεις και την αγάπη του αγοραστικού κοινού. Ας δούμε όμως, πόσο καλά τα καταφέρνει το νέο Yaris;
 
Σχεδίαση: Μοντέρνο και δυναμικό
Το νέο Yaris καταφέρνει και τραβάει αμέσως την προσοχή, χάρη στη δυναμική και έντονη παρουσία του: Φαρδιές και μυώδεις γραμμές δεσπόζουν στο εμπρός τμήμα, γεγονός που συνεχίζεται και στο πλάι, μέσω των εμπρός φτερών. Η μεγάλη μάσκα εμπρός χαρίζει έναν όμορφο δυναμισμό στο μικρό Toyota, κάνοντάς το μοντέρνο, ένα χαρακτηριστικό που είναι σίγουρα απαραίτητο σε ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να ξεχωρίσει στην κατηγορία του.
Σε αυτόν το δυναμισμό παίζουν σπουδαίο ρόλο και οι μικροί αλλά φαρδιοί πρόβολοι εμπρός και πίσω αλλά και τα μυώδη φτερά. Η σπορ εικόνα του, ενισχύεται με το μακρύ καπό και τις επικλινείς εμπρός κολώνες, αμφότερα στοιχεία που θυμίζουν μεγαλύτερες κουπέ κατασκευές. Αλλά και το πίσω μέρος δεν υστερεί, με τα συνεχόμενα φανάρια με τις μαύρες λεπτομέρειες να είναι κάτι που δεν περνά απαρατήρητο.
Αυτό που αξίζει να παρατηρήσουμε είναι πως σε αντίθεση με την πλειοψηφία των μοντέλων, τα οποία σε κάθε γενιά φουσκώνουν και μεγαλώνουν, το Yaris… μίκρυνε τόσο στο μήκος, όσο και στο ύψος του, ενώ αυξήθηκε στο πλάτος. Κάτι που αν το σκεφτούμε, συμβάλει από μόνο του σε μια πιο σπορ και δυναμική εικόνα.
Εσωτερικό: Υψηλής τεχνολογίας και μοντέρνων γραμμών.
Από τη θέση του οδηγού, την προσοχή μας κερδίζει αμέσως ο πίνακας οργάνων με τον μοντέρνο και γεμάτο σχεδιασμό του, που διαθέτει δύο στρογγυλές ψηφιακές οθόνες, μία με πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα και μία με ενδείξεις όπως χιλιόμετρα και στροφές.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών για το χειρισμό του infotainment, η οποία είναι σαν να αιωρείται, κάτι που είναι της μόδας στις μέρες μας. Το τιμόνι δίνει σπορ αίσθηση λόγω του μικρού του μεγέθους και έχει ό,τι χειριστήριο θα χρειαστεί ο οδηγός για να μην χρειαστεί να πάρει τα χέρια του από τη στεφάνη. Tο ταμπλό είναι ποιοτικό και καλοκατασκευασμένο. Το επάνω τμήμα του, είναι από ποιοτικό πλαστικό μαλακό στο άγγιγμα, κάτι που θα επιθυμούσαμε να συνεχίζει και χαμηλότερα, μιας και εκεί έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρότερα πλαστικά.Tην λειτουργικότητα και την ασφάλεια συμπληρώνουν συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch, ασύρματη φόρτιση και σύνδεση κινητού και ασύρματες υπηρεσίες MyT, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως αυτόματους προβολείς, cruise control, αναγνώριση σημάτων τροχαίας και brake assist το οποίο αναγνωρίζει ποδηλάτες και πεζούς και αναγνώριση λωρίδας. Πρωτοπορία ασφάλειας είναι ο “κεντρικός αερόσακος”, που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και προστατεύει τους επιβάτες από το να χτυπήσουν μεταξύ τους, αν έρθει “η κακιά στιγμή”.Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και... παντού. Θα τους βρούμε γύρω από την κεντρική κονσόλα, κάτω από την οθόνη αφής, γύρω από τα καθίσματα, και χωράνε αρκετά πράγματα, μεταξύ των οποίων και τα smartphone μας (τα οποία με την πάροδο των χρόνων έχουν μεγαλώσει αρκετά). Το νέο Yaris μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες, ακόμα και άνω του 1,80 ύψους, χωρίς πρόβλημα, ενώ ο χώρος των αποσκευών έχει 276 λίτρα χωρητικότητα, αλλά είναι ευέλικτος, καθώς έχει διπλό πάτωμα και μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.
 
Κινητήρας-επιδόσεις: Συνολική βελτίωση επιδόσεων και κατανάλωσης.
Το Yaris της δοκιμής μας εξοπλίζεται με ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1500κ.εκ. και έναν νέο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να περιστρέφεται κατά 4.000 στροφές παραπάνω από ότι το μοντέλο που αντικαθιστά. Το νέο σύστημα έχει συνδυαστική ισχύ 116 ίππων και είναι κατά 16% πιο αποδοτικό σε σχέση με πριν. Η μετάδοση e-CVT είναι επίσης νέα και πιο μαζεμένη σε διαστάσεις, όπως επίσης νέα, αλλά και κατά σχεδόν 30% ελαφρύτερη (χωρίς να αλλάζει η χωρητικότητά της) είναι και η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτι που συνδράμει στο συνολικό χαμηλότερο βάρος του αυτοκινήτου. Ο εγκέφαλος που διαχειρίζεται όλα αυτά, είναι επίσης καινούριος.
Όλα αυτά κάνουν το νέο Yaris πιο γρήγορο από το παλιότερο μοντέλο, τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ. Ο κινητήρας είναι πιο ήσυχος από ότι πριν και η εναλλαγή από τον ηλεκτροκινητήρα στον συμβατικό δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή, ενώ και το e-CVT κιβώτιο είναι πιο άμεσο από το προηγούμενο. Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση, με την Toyota να δηλώνει κατανάλωση στον αστικό κύκλο 3,5 λτ/100 χλμ, νούμερο που το αγγίξαμε με την ECO λειτουργία, ακόμα και σε διαδρομές λίγο πιο έξω από την πόλη, με τήρηση των ορίων ταχύτητας, ενώ κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση ήταν 4,2 λτ/100χλμ.


Οδική συμπεριφορά: Το δυναμικό του look δεν μας απογοήτευσε.
Τα μπροστινά καθίσματα έχουν μετακινηθεί αισθητά προς τα κάτω και προς τα πίσω, κάτι το οποίο σε συνδυασμό με την μικρότερη κλίση του τιμονιού, προσδίδουν μια πολύ πιο σπορ θέση οδήγησης. Το πάτωμα του νέου Yaris που είναι ελαφρύτερο και κατά 35% πιο άκαμπτο, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική ρύθμιση της ανάρτησης, δημιουργούν ένα fun to drive σύνολο, το οποίο θα έχει απήχηση στους νέους κατόχους του.
Το τιμόνι προσδίδει σιγουριά στον οδηγό και έχει καλή αίσθηση, η ανάρτηση είναι αποτελεσματική και οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένη, ενώ θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα. Αξια μνείας είναι και τα φρένα, με πολύ καλή απόδοση και αίσθηση, τα οποία προσθέτουν άλλο ένα θετικό στο πολύ καλό ποιοτικά σύνολο του νέου Yaris.

Συμπέρασμα
Το νέο Toyota Yaris έχει βαριά κληρονομιά και τα καταφέρνει με επιτυχία, τόσο στον τομέα της οικονομίας όσο και σε αυτό των επιδόσεων και της οδηγικής συμπεριφοράς, αποπνέοντας μάλιστα αίσθηση ασφάλειας. Ο πλούσιος εξοπλισμός του, η εμφάνιση και οι καινοτομίες του, θα συμβάλλουν στο να συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.