autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πώς λειτουργεί η 4κίνηση HTRAC από την Hyundai;

Πώς λειτουργεί η 4κίνηση HTRAC από την Hyundai;

8/4/2025

Η Hyundai ξεκίνησε την τεχνολογία στην πίστα στο Nürburgring & της F1, ενώ την testαρε και χιόνια σε βόρειες ευρωπαϊκές χώρους.
Υπάρχουν αισθητήρες που βλέπουν τις συνθήκες οδήγησης & αποφασίζουν 100 φορές το δευτερόλεπτο.
Επιλέγεις συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης από το Terrain Mode για να έχεις διαφορετική ροπή στους πίσω τροχούς.
Όταν θέλεις καθαρή off-road οδήγηση, υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος 50-50, εμπρός-πίσω.

4κίνηση HTRAC: Τεχνολογία που βρίσκουμε στα οικογενειακά SUV Hyundai Kona & Hyundai Tucson

Μπορεί να σπανίζει η κλασική 4κίνηση στα σημερινά αυτοκίνητα, ή έστω να έχει πιο… ηλεκτρική λογική, μάρκες, όμως, όπως η Hyundai διατηρούν στην γκάμα τους μοντέλα με κίνηση και στους 4 τροχούς, βασισμένα σε πολύδισκο συμπλέκτη. Στην περίπτωση της κορεατικής μάρκας αναφερόμαστε τεχνολογία προηγμένης 4κίνησης HTRAC, που βλέπουμε στα μικρομεσαία/οικογενειακά SUV Hyundai Kona (έκδοση 170 ίππων) και Hyundai Tucson (εκδόσεις βενζίνης και diesel). Πάμε λοιπόν να δούμε πώς λειτουργεί και τι ξεχωριστό έχει.

Η Hyundai ξεκίνησε την τεχνολογία στην πίστα στο Nürburgring & της F1, ενώ την testαρε και χιόνια σε βόρειες ευρωπαϊκές χώρους

Με πάνω από 10 χρόνια «ζωής» και παρουσίας στις αγορές, η 4κίνηση HTRAC προκύπτει από τις λέξεις Hyundai και TRACtion (πρόσφυση). Το πρώτο μοντέλο που «φόρεσε» την συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν το Genesis 2014, από το premium «παρακλάδι» της Hyundai. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σοφιστικέ σύστημα πολλαπλών λειτουργιών που διαθέτει ένα σύστημα ενεργού ελέγχου ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικού συμπλέκτη. Η τεχνολογία HTRAC είναι in-house σύστημα της μάρκας καθώς αναπτύχθηκε στο τεχνολογικό κέντρο της Hyundai στο Nürburgring, ενώ οι δοκιμές εξέλιξης έγιναν στην πίστα της Formula 1 στο Yeongam (Ν. Κορέα) και σε χιονισμένους δρόμους της Βόρειας Ευρώπης.

Υπάρχουν αισθητήρες που βλέπουν τις συνθήκες οδήγησης & αποφασίζουν 100 φορές το δευτερόλεπτο

Τα αυτοκίνητα της Hyundai με το σύστημα HTRAC συνδυάζονται, όπως είναι λογικό, με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Επειδή μιλάμε για ένα σύστημα αυτόματης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, υπάρχει μια σειρά αισθητήρων για την παρακολούθηση της πρόσφυσης και τη διανομή της ισχύος στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, όπως απαιτείται. Οι αισθητήρες αυτοί τσεκάρουν 50 διαφορετικές παραμέτρους οδήγησης, από την ταχύτητα του οχήματος και το είδος του εδάφους, μέχρι την επιφάνεια επαφής των τροχών και την γωνία του τιμονιού. Μάλιστα, για να υπάρχει όσο τον δυνατόν πιο ευέλικτος χειρισμός και καλύτερη κατανομή της ροπής, το σύστημα αξιολογεί τις συνθήκες 100 φορές το δευτερόλεπτο!

Επιλέγεις συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης από το Terrain Mode για να έχεις διαφορετική ροπή στους πίσω τροχούς

Και τα δύο 4κίνητα Hyundai έχουν προγράμματα παραμετροποίησης οδήγησης, εστιασμένα σε διαφορετικά τερέν. Αναλόγως του drive mode που επιλέγεις, διαφοροποιείται και το ποσοστό της ροπής στους πίσω τροχούς. Η γενική ιδέα είναι πως σε επιφάνειες όπως χιόνι, άμμο και λάσπη (Snow, Mud, Sand), το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Από την άλλη πλευρά, σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης η λογική είναι διαφορετική. Για παράδειγμα:

  • Στην Eco λειτουργία είναι 100-0 στους μπροστά τροχούς για λόγους οικονομίας καυσίμου
  • Στην Sport λειτουργία το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς
  • Στην Comfort λειτουργία γίνεται κατανομή ροπής έως 20% στους πίσω τροχούς, για βελτιωμένη σταθερότητα

Όταν θέλεις καθαρή off-road οδήγηση, υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος 50-50, εμπρός-πίσω

Last but not least, σε συνθήκες πιο extreme off-road οδήγησης υπάρχει και η δυνατότητα «κλειδώματος». Επιλέγοντας την αντίστοιχη ρύθμιση από το πλήκτρο «Lock» της κεντρικής κονσόλας η ροπή κλειδώνει σε αναλογία 50-50 σε εμπρός-πίσω τροχούς, για μέγιστη δυνατή πρόσφυση, σε χαμηλές βέβαια ταχύτητες.
 
Από εκεί και πέρα, η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας Hyundai SmartSense περιλαμβάνει και την τεχνολογία DBC (Downhill Brake Control). Είναι το σύστημα που έχουμε δει και ως Hill Descent Control (HDC) σε άλλα αυτοκίνητα, γνωστό και ως Σύστημα Ελέγχου Κατάβασης/ Σύστημα Υποβοήθησης Καθόδου. Σε απλά λόγια, συγκεκριμένο σύστημα βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί χαμηλή ταχύτητα κίνησης κατά την κατάβαση μιας απότομης κατηφόρας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Nea enotitia
Nea enotitia