Car Sharing: Πέθανε πριν καν γεννηθεί
Διαβάστηκε από 3198 αναγνώστες - 22/6/2022
Ήταν αρκετά ριζοσπαστική αλλά και πρωτότυπη ιδέα, την προωθούσε μαζικά σε όλα τα κράτη μέχρι και η Ε.Ε. βάσει της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal), αλλά στο τέλος κατέληξε ως, ένα ακόμα θύμα του COVID.
Θα μπορούσε να πετύχει, αλλά δυστυχώς απέτυχε
Η εξέλιξη των μετακινήσεων μας τα τελευταία χρόνια, έχει αλλάξει κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, και μέσα σε αυτές τις αλλαγές, υπήρξαν και κάποιες αρκετά ριζοσπαστικές ιδέες που θα άλλαζαν όλα όσα ξέραμε μέχρι και σήμερα. Το car sharing θα μας έδινε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε ανά πάσα στιγμή, αυτοκίνητα που δεν θα ήταν δικά μας. Ο μετακινούμενος θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα αυτοκίνητο, το οποίο θα παραλάμβανε από κάποιο σταθμό στην πόλη, και όταν είχε ολοκληρώσει τη δουλειά του, θα το επέστρεφε στο ίδιο ή διαφορετικό σημείο, αναλόγως ποια δυνατότητα έδινε ο πάροχος της υπηρεσίας. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι ο χρήστης της υπηρεσίας car sharing, δεν θα είχε στην «πλάτη» του έξοδα ασφάλισης ή service, αλλά θα είχε πάντα ένα αυτοκίνητο διαθέσιμο για τις αστικές μετακινήσεις του.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Ο COVID-19 είχε άλλα σχέδια
Το car sharing ήρθε αντιμέτωπο όμως με την πανδημία, κι έτσι ο φόβος νίκησε την πρωτοτυπία. Όλες οι αρχές του διαμοιρασμού αυτοκινήτων, έπεσαν στο κενό, την στιγμή που η μετάδοση του ιού είχε κορυφωθεί. Δεν θα ήταν καθόλου ασφαλές να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο, στο οποίο δεν ήξερες ποιος το είχε οδηγήσει πριν από εσένα, και έχοντας πλήρη άγνοια για την υγεία του.
1 αυτοκίνητο car sharing θα μπορούσε να αντικαταστήσει από 5 έως και 10 ιδιόκτητα
Έρευνες για το car sharing ανέφεραν πως, 1 αυτοκίνητο κοινής χρήσης θα μπορούσε να υποκαταστήσει από 5 έως και 10 ιδιόκτητα. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως ένα ιδιόκτητο αυτοκίνητο παραμένει σταματημένο περίπου το 80% του συνολικού χρόνου κατοχής του, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες.
Διαβάστε περισσότερα »
Θα είχαμε πάντα αυτοκίνητο και θα πληρώναμε με την ώρα
Ο χρήστης της υπηρεσίας car sharing θα μπορούσε να έχει ανά πάσα στιγμή ένα αυτοκίνητο για να μετακινηθεί χωρίς τα κόστη ιδιοκτησίας, και θα μπορούσε να το πληρώνει με την ώρα. Η κράτηση θα γινόταν μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου και η πρόσβαση στο δεσμευμένο αυτοκίνητο θα ήταν εφικτή μέσω μιας κάρτας συνδρομητή ή ενός PIN. Σε αρκετές χώρες είχε προχωρήσει αρκετά η ιδέα του car sharing, αφού περισσότεροι από δύο εκατομμύρια ιδιοκτήτες διέθεταν τα αυτοκίνητά τους προς ενοικίαση σε τουλάχιστον 30 χώρες, ενώ ο εκτιμώμενος τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς είχε φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παράλληλα, το car sharing θα ήταν και μια έξυπνη επενδυτική ιδέα. Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, μπορούσαν να καταχωρήσουν το αυτοκίνητό τους στην πλατφόρμα και να επιλέξουν, αν θα το διαθέτουν προς ενοικίαση, κάθε φορά που προκύπτει κάποια κράτηση από ενδιαφερόμενο ή με μηνιαία σύμβαση μέσω κάποιας πλατφόρμας διαχείρισης κρατήσεων.
Θα έλυνε και το κυκλοφοριακό
Η ιδέα της κοινής χρήσης οχημάτων αποτελεί ένα από τα δυναμικά project της Ε.Ε. για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Εκτός του προφανούς οφέλους ευελιξίας, ευκολίας και απεριόριστων δυνατοτήτων επιλογής για τους οδηγούς, θα είχε επίσης το τεράστιο όφελος της αποσυμφόρησης των πόλεων. Την ίδια ακριβώς στιγμή θα είχαμε και μείωση των ρύπων, και εκεί ήταν που είχε στοχεύσει η Ε.Ε. αλλά ο COVID είχε άλλη άποψη, και τουλάχιστον για τώρα δεν μπορεί να υπάρξει εξέλιξη με την συγκεκριμένη ριζοσπαστική ιδέα.
Η ιδέα ήταν καλή, αλλά υπολόγιζαν χωρίς τον Covid-19
Τα σχέδια έλεγαν πως 1 αυτοκίνητο Car Sharing θα αντικαθιστούσε 10 ιδιόκτητα
Θα είχαμε αυτοκίνητο όποτε θέλαμε και θα το νοικιάζαμε με την ώρα
Σε εμάς, αν δούλευε σωστά, θα έλυνε και μέρους του κυκλοφοριακού
Θα μοιραζόσουν το αυτοκίνητο σου για να έχεις έσοδα;