Το συγκεκριμένο μοτέρ, που τα τεχνικά του χαρακτηριστικά παραπέμπουν περισσότερο σε μοτέρ νταλίκας, είναι ένα θαύμα της μηχανικής. Το μέγεθος του και η ισχύ του να προκαλεί αμηχανία σε κάθε άλλο κινητήρα που είναι εγκατεστημένο σε ένα όχημα παραγωγής. Αυτό το μεγαθήριο των 10.300 κυβικών κάνει τον V10 των 8.400 κυβικών που είναι εγκατεστημένος στο Dodge Viper να μοιάζει σαν να έχει τοποθετηθεί σε χλοοκοπτικό μηχάνημα.
Ο ZZ632/1000, είναι ένας ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας που αποδίδει 1.004 ίππων στις 6.600 σ.α.λ και 1.188 Nm ροπής στις 5.600 σ.α.λ.! Τα συγκεκριμένα νούμερα προκύπτουν όταν στο ρεζερβουάρ βρίσκεται η βενζίνη των 93 οκτανίων που έχουν ως βασική επιλογή στις Η.Π.Α. Με 95άρα, 98άρα ή 100άρα αμόλυβδη ξεπερνά τα 1.010 άλογα και 1.190 Nm στροφάροντας μέχρι τις 7.000 σ.α.λ.!
Η Chevrolet δηλώνει υπερήφανη πως όλες οι θύρες εισαγωγής και εξαγωγής του ZZ632 έχουν το ίδιο μήκος, όγκο και διάταξη, σε αντίθεση με άλλους Big Block κινητήρες, που παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στο σχήμα των θυρών από κύλινδρο σε κύλινδρο. Μιλώντας για άλλους Big Block, ο ZZ572/620 αποτελεί τη βάση του ΖΖ632/1000. Ο μικρός αδερφός αριθμεί «μόλις» 9.37 λίτρα, παράγoντας 621 άλογα και 875 Nm ροπής, με το όριο περιστροφής να τοποθετείται στις 6.000 σ.α.λ.
Αυτό προφανώς δεν είναι το είδος του κινητήρα που θα αγοράζατε για την πόλη. Έχει σχεδιαστεί ειδικά για εφαρμογές αγώνων και ανήκουν στην κατηγορία των «crate engines». Κινητήρες, δηλαδή, που πωλούνται ως αυτόνομα εξαρτήματα, ανάλογα τη χρήση θέλει ο πελάτης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων πάντως, απευθύνονται σε βελτιωτές, κάτι σαν εργοστασιακά τροπέτα. Ο V8 θα παρουσιαστεί στη φετινή SEMA και παρότι οι Αμερικανοί δεν αποκάλυψαν τιμή, σίγουρα θα είναι ακριβότερος από τις 16.304 δολάρια (13.990 ευρώ) που απαιτούνται για την αγορά του 9.37 V8.
Σχολιάστε |
Copyright © 2025 - autoagora.gr