Μπορούν τα ταμπούρα να αντικαταστήσουν τα δισκόφρενα;
Διαβάστηκε από 9688 αναγνώστες - 22/11/2024
Μερικά χρόνια πριν η αυτοκίνηση πανηγύριζε την εξέλιξη των συστημάτων πέδησης, με την μεταστροφή από τα ταμπούρα σε δισκόφρενα, ακόμα και στα μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Σήμερα βλέπουμε αρκετά δείγματα τα οποία, μας κάνουν να πιστεύουμε πως τα ταμπούρα θα επιστρέψουν στην ζωή μας, και ίσως θα κυριαρχήσουν.
Για ακόμα φορά η ηλεκτροκίνηση θα είναι υπεύθυνη και γι αυτή την αλλαγή, αφού σε αυτά τα μοντέλα βλέπουμε μια στροφή προς τα ταμπούρα. Ήδη κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγάλης αξίας που έχουν ταμπούρα στον πίσω άξονα και όχι τα δισκόφρενα που είχαμε συνηθίσει, και δεν αποκλείουμε στην πορεία να δούμε μοντέλα που θα έχουν και μεγάλα ταμπούρα και στον εμπρός άξονα, μετά από μερικά χρόνια.
Φρενάρουν πρώτα με την ανάκτηση ενέργειας τα ηλεκτρικά
Η εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μας έμαθε και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που ουσιαστικά είναι υπεύθυνο για την μεταστροφή στα ταμπούρα. Πως; Μα πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «φρενάρουν» με το μοτέρ και όχι με τα φρένα. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα φρενάρει κατά πολύ μεγάλο ποσοστό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι, και αν χρειαστεί ακόμα μεγαλύτερο και έντονο φρενάρισμα, τότε θα συμβάλουν και τα φρένα.
Σκουριάζουν από την απραξία τα δισκόφρενα στα ηλεκτρικά
Τα ταμπούρα σε αντίθεση με τα δισκόφρενα, ανέβαζαν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες στην συχνή χρήση τους, αλλά σε διάρκεια απραξίας τα δισκόφρενα σκουριάζουν. Ποιος δεν έχει δει τα δισκόφρενα ενός αυτοκινήτου που έχει καιρό να χρησιμοποιηθεί, να έχουν το χρώμα της σκουριάς. Αν είχατε προσπαθήσει να οδηγήσετε αυτοκίνητο με «σκουριασμένες» δισκόπλακες, τότε θα παρατηρούσατε τα χαμηλά επίπεδα φρεναρίσματος. Στην περίπτωση των ταμπούρων, που δεν θα εμπλέκονται και τόσο στο φρενάρισμα, τα ταμπούρα δείχνουν να είναι ιδανικά.
Χρειάζονται πιο αραιή συντήρηση τα ταμπούρα
Σε αντίθεση με τα δισκόφρενα, τα ταμπούρα δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες συντήρησης. Η μοναδική συντήρηση που θα χρειαστεί να κάνεις στα ταμπούρα σου, είναι σε κάθε μεγάλο service να καθαριστεί με ειδικό σπρέι το υλικό τριβής. Οι σιαγόνες που μπορεί να έχεις ακούσει ότι χρειάζονται αντικατάσταση, να τονίσουμε πως έχουν έως και 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα τακάκια στις δισκόπλακες.
Ρυπαίνουν λιγότερο τα ταμπούρα από τα δισκόφρενα
Μέσα στην γενικότερη πίεση της Ε.Ε. στις βιομηχανίες αυτοκινήτων, για την μείωση των ρύπων, πλέον σειρά έχει το σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων. Στόχος τους είναι η μείωση των μικροσωματιδίων που δημιουργούνται κατά το φρενάρισμα, το οποίο είναι αρκετά επιβλαβές. Οι βιομηχανίες γνωρίζουν πως θα πρέπει να βρουν νέες «πράσινες» λύσεις, και ήδη ξεκίνησαν κάποιες δοκιμές, με την Continental να εφοδιάζει ένα VW Golf 7 με μεγάλης διάστασης ταμπούρα στον εμπρός άξονα του ηλεκτρικού ID.3, επισημαίνοντας πως τα αποτελέσματα είναι παρόμοια με των δισκόφρενων.Τα ηλεκτρικά φρενάρουν πρώτα με τον κινητήρα τους!
Τα ταμπούρα δεν ρυπαίνουν σε αντίθεση με τα δισκόφρενα.
Η Continental έβαλε μπροστά ταμπούρα σε Golf GTi, και τα αποτελέσματα ήταν παρόμοια.
Τα ταμπούρα κοστίζουν στις βιομηχανίες, αλλά όχι και σε εμάς αφού δεν θέλουν συχνή συντήρηση.
Εσείς φοβάστε την απόδοση τους ή σας χαλάνε αισθητικά τα ταμπούρα;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |